PaedDr. Alexandra Mandáková, PhD.

Fakulta: Fakulta aplikovaných jazykov

Katedra: Katedra anglického jazyka

Pozícia: Vysokoškolský učiteľ vo funkcií odborný asistent | University teacher in the position of assistant professor

Hyperlink na záznam osoby

Vedecko-pedagogická charakteristika osoby

Vysokoškolské vzdelanie druhého stupňa

Odbor a program: Učiteľstvo všeobecnovzdelávacích predmetov psychológia – anglický jazyk a literatúra (dvojodborové štúdium), 2004, Univerzita Komenského v Bratislave | Pedagogická fakulta

Vysokoškolské vzdelanie tretieho stupňa

Odbor a program: Pedagogická psychológia, 2008, Univerzita Komenského v Bratislave | Pedagogická fakulta

Súčasné a predchádzajúce zamestnania

Odborný asistent
EUBA | Ekonomická univerzita v Bratislave | Fakulta aplikovaných jazykov | Katedra anglického jazyka
18. 9. 2017 – trvá

Učiteľ anglického jazyka, skúšajúci na maturitných skúškach
Súkromné gymnázium, Súkromná obchodná akadémia, Kremnická 26, Bratislava
august 2013 – 17. 9. 2017

Učiteľ anglického jazyka | Skúšajúci na maturitných skúškach
Obchodná akadémia, Račianska 107, Bratislava
aug. 2010 – júl 2013

Externá výučba ANJ | Preklady písomných dokumentov
pre rôznych klientov
okt. 2007 – júl. 2010

Interný doktorand
Pedagogická fakulta Univerzity Komenského (PdF UK), Račianska 59, Bratislava
okt. 2004 – sept. 2007

Rozvoj pedagogických, odborných, jazykových, digitálnych a iných zručností

Disability Training Programme Step by Step (Program odbornej prípravy pre osoby so zdravotným postihnutím Krok za krokom)
The Council for Exceptional Children CEC, Open Society Institute
2004

Úspešné ukončenie rigorózneho konania v odbore Pedagogika a dosiahnutie titulu: PaedDr.
Univerzita Komenského v Bratislave, Pedagogická fakulta
2006

Prehľad aktivít v rámci pedagogického pôsobenia na vysokej škole

Prehľad obhájených záverečných prác

Prehľad výsledkov tvorivej činnosti

Počet výstupov tvorivej činnosti registrovaných v databázach Web of Science alebo Scopus: 1

Počet ohlasov registrovaných v databázach Web of Science alebo Scopus na výstupy tvorivej činnosti: 1

Najvýznamnejšie výstupy tvorivej činnosti

MANDÁKOVÁ, A. 2008. Osobnostné aspekty rasizmu stredoškolákov. Dizertačná práca. Bratislava: PdF UK, 2007. 203 s.

MANDÁKOVÁ, A. 2006. Účinnosť Špecializačného inovačného štúdia pre učiteľov rómskych žiakov. Rigorózna práca. Bratislava: PdF UK, 115 s.

MANDÁKOVÁ, A. 2004. Vplyv televízie na osobnosť detí školského veku. Diplomová práca. Bratislava: PdF UK.

MANDÁKOVÁ, A. 2022. Social networks as a tool for improving the plurilingual and pluricultural competences in online interactions of ESP students. (Sociálne siete ako nástroj pre zdokonaľovanie plurilingválnej a plurikultúrnej kompetencie pri online interakciách študentov ESP.) In AD ALTA : Journal of Interdisciplinary Research. – Hradec Králové : MAGNANIMITAS, 2022. ISSN 2464-6733, 2022, vol. 12, č. 1, s. 101-105 online.

MANDÁKOVÁ, A. 2019. Research of Racism and its Implications to Intercultural Communication. (Výskum rasizmu a jeho implikácie pre interkultúrnu komunikáciu.) In Fórum cudzích jazykov, politológie a medzinárodných vzťahov: medzinárodný elektronický časopis zameraný na cudzie jazyky, politológiu a medzinárodné vzťahy = International Electronic Journal Focused on Foreign Languages, Politology and International Relations. – Sládkovičovo: Vysoká škola Danubius, 2019. ISSN 2454-0145, 2019, roč. 11, č. 2, s. 72-78 online.

Najvýznamnejšie výstupy tvorivej činnosti za ostatných šesť rokov

MANDÁKOVÁ, A. 2022. Social networks as a tool for improving the plurilingual and pluricultural competences in online interactions of ESP students. (Sociálne siete ako nástroj pre zdokonaľovanie plurilingválnej a plurikultúrnej kompetencie pri online interakciách študentov ESP.) In AD ALTA : Journal of Interdisciplinary Research. – Hradec Králové : MAGNANIMITAS, 2022. ISSN 2464-6733, 2022, vol. 12, č. 1, s. 101-105 online.

MANDÁKOVÁ, A. 2019. Research of Racism and its Implications to Intercultural Communication. (Výskum rasizmu a jeho implikácie pre interkultúrnu komunikáciu.) In Fórum cudzích jazykov, politológie a medzinárodných vzťahov: medzinárodný elektronický časopis zameraný na cudzie jazyky, politológiu a medzinárodné vzťahy = International Electronic Journal Focused on Foreign Languages, Politology and International Relations. – Sládkovičovo: Vysoká škola Danubius, 2019. ISSN 2454-0145, 2019, roč. 11, č. 2, s. 72-78 online.

MANDÁKOVÁ, A. 2020. Plurilingvalizmus, plurilingválna a plurikultúrna kompetencia a ich aplikácia v procese výučby. In Humanitné a spoločenské vedy v pregraduálnom vzdelávaní 1: zborník vedeckých prác a vedeckých štúdií = Nekonferenčný recenzovaný zborník príspevkov. – Bratislava : Z-F LINGUA, 2020. ISBN 978-80-8177-080-7, s. 67-93.

MANDÁKOVÁ, A. 2019. The Reflection of Counter-Extremism and Counter-Terrorist Measures in Scientific Discource and the Language of Extremism and Racism. (Odraz protiextrémistických a protiteroristických opatrení vo vedeckom diskurze a jazyk extrémizmu a rasizmu.) In Cudzie jazyky v premenách času IX. Medzinárodná vedecká konferencia. Cudzie jazyky v premenách času IX: recenzovaný zborník príspevkov z medzinárodnej vedeckej konferencie, 9. november 2018, (Bratislava, Slovensko). – Bratislava : Vydavateľstvo EKONÓM, 2019. ISBN 978-80-225-4614-0, s. 415-422 CD-ROM.


MANDÁKOVÁ, A. 2019. Špecifiká vyučovania obchodnej angličtiny na univerzitách. In A.M.O.S. Acta miscellanea orbis scientiae. – Bratislava : Univerzita Komenského v Bratislave, 2019. ISBN 978-80-223-4828-7, s. 149-157.


Najvýznamnejšie ohlasy na výstupy tvorivej činnosti

Podaný projekt KEGA: „Tvorba a popularizácia procesu tvorby terminologických databáz ako nástroj zvyšovania kvality a modernizácie univerzitného vzdelávania“ Projekt č. 018EU-4/2023 2023 – spoluriešiteľ

Podaný projekt KEGA: „Vplyv a význam používania on-line autentických textov na sociálnych sieťach na rozvíjanie čítania s porozumením a odbornej slovnej zásoby“ Projekt č. 016EU-4/2023 2023 – spoluriešiteľ

Podaný projekt KEGA: „Nové technológie ako súčasť rozvoja jazyk. zručností čítania a písania u študentov cudzích jazykov na vysokej škole“ Projekt č. 042EU-4/2022 2022 – spoluriešiteľ

Podaný projekt KEGA: „Digitálna učebná pomôcka Praktikum zo základov práva pre ekonómov v anglickom jazyku“ Projekt č. 044EU-4/2022 2022 – spoluriešiteľ

Podaný projekt KEGA: „Tvorba a popularizácia procesu tvorby terminologických databáz ako nástroj zvyšovania kvality a modernizácie univerzitného vzdelávania“ Projekt č. 018EU-4/2023 2023 – spoluriešiteľ

Podaný projekt KEGA: „Terminologické databázy ako efektívny nástroj modernizácie a internacionalizácie univerzitného vzdelávania“ Projekt č. 012EU-4/2024 2024 – spoluriešiteľ

Účasť na riešení (vedení) najvýznamnejších vedeckých projektov alebo umeleckých projektov za posledných šesť rokov

Podaný projekt KEGA: „Tvorba a popularizácia procesu tvorby terminologických databáz ako nástroj zvyšovania kvality a modernizácie univerzitného vzdelávania“ Projekt č. 018EU-4/2023 2023 – spoluriešiteľ

Podaný projekt KEGA: „Vplyv a význam používania on-line autentických textov na sociálnych sieťach na rozvíjanie čítania s porozumením a odbornej slovnej zásoby“ Projekt č. 016EU-4/2023 2023 – spoluriešiteľ

Podaný projekt KEGA: „Nové technológie ako súčasť rozvoja jazyk. zručností čítania a písania u študentov cudzích jazykov na vysokej škole“ Projekt č. 042EU-4/2022 2022 – spoluriešiteľ

Podaný projekt KEGA: „Digitálna učebná pomôcka Praktikum zo základov práva pre ekonómov v anglickom jazyku“ Projekt č. 044EU-4/2022 2022 – spoluriešiteľ

Podaný projekt KEGA: „Tvorba a popularizácia procesu tvorby terminologických databáz ako nástroj zvyšovania kvality a modernizácie univerzitného vzdelávania“ Projekt č. 018EU-4/2023 2023 – spoluriešiteľ

Podaný projekt KEGA: „Terminologické databázy ako efektívny nástroj modernizácie a internacionalizácie univerzitného vzdelávania“ Projekt č. 012EU-4/2024 2024 – spoluriešiteľ

Aktivity v organizovaní vzdelávania

člen
CASAJC – Česko-Slovenská asociácia učiteľov cudzích jazykov na VŠ
trvá

Prehľad zahraničných mobilít

CEC – Council for Exceptional Children, Open Society Institute (CEC – Rada pre výnimočné deti, Open Society Institute), 3100 Clarendon Blvd, Suite 600 Arlington, VA, USA
august, 2004,
školenie trénerov, Tallinn, Estónsko