Mgr. María Carmen Sánchez Vizcaíno, PhD.

Fakulta: Fakulta aplikovaných jazykov

Katedra: Katedra románskych a slovanských jazykov

Pozícia: Odborná asistentka

Hyperlink na záznam osoby

ORCID iD

Vedecko-pedagogická charakteristika osoby

Vysokoškolské vzdelanie druhého stupňa

Odbor a program: Magisterské štúdium v masmediálne štúdiá, 2009, Universitetet i Oslo

Vysokoškolské vzdelanie tretieho stupňa

Odbor a program: Medzinárodný doktorát vo filológii (študijný program: jazyky a kultúry), 2020, Universidad de Huelva

Súčasné a predchádzajúce zamestnania

Odborná asistentka
EUBA
01.03.2021

Odborná asistentka
Univerzita Komenského v Bratislave
12.03.2018-30.06.2018

Učiteľka španielčiny ako cudzieho jazyka (úrovne: A1-C2). Skúšajúci v rámci skúšok DELE – všetky úrovne
Cervantesov inštitút v Bratislave
01.02.2018-31.07.2020

Učiteľka španielčiny ako cudzieho jazyka (úrovne: A1-B2)
Nórske ministerstvo školstva
01.01.2009-30.06.2011

Učiteľka španielčiny ako cudzieho jazyka
Universidade de Lisboa
01.01.2007-30.06.2007

Rozvoj pedagogických, odborných, jazykových, digitálnych a iných zručností

Didaktika výslovnosti v španielskom jazyku
Universidad Nebrija
2018

Akademický písomný prejav
Universitat Oberta de Catalunya
2017

Technológie aplikované na jazykovú výučbu a vzdelávanie
Universidad Nacional de Educación a Distancia (UNED)
2017

Technológie aplikované na jazykovú výučbu a vzdelávanie
Španielske ministerstvo školstva
2018

Obsahovo a jazykovo integrovanom vzdelávaní (CLIL) na školách v Európe
Universidad Nacional de Educación a Distancia
2022

Úvod do mediácie, moderácie a moderovanej analýzy mediácie pomocou Process v SPSS
Universidad de Oviedo
2023

ASPEKTY, KTORÉ JE POTREBNÉ ZOHĽADNIŤ PRI VÝBERE ČASOPISOV V OBLASTI FILOLÓGIE
Universidad de Oviedo
2023

Mozog a učenie: ako nám neuroveda pomáha vo vzdelávacej praxi
Universidad de Oviedo
2023

Dizajnové a kritické myslenie na univerzite
Universidad de Oviedo
2023

MOŽNOSTI FINANCOVANIA PRE MLADÝCH PEDAGÓGOV
Universidad de Oviedo
2023

Prehľad aktivít v rámci pedagogického pôsobenia na vysokej škole

Prehľad obhájených záverečných prác

Bakalárske (prvý stupeň): 3

Diplomové (druhý stupeň): 1

Prehľad výsledkov tvorivej činnosti

Počet výstupov tvorivej činnosti registrovaných v databázach Web of Science alebo Scopus: 5

Počet ohlasov registrovaných v databázach Web of Science alebo Scopus na výstupy tvorivej činnosti: 3

Počet pozvaných prednášok na medzinárodnej a národnej úrovni: 20

Najvýznamnejšie výstupy tvorivej činnosti

ADM. Sánchez-Vizcaíno, M.C. & Fonseca Mora, M.C. (2019): Videoclip y Emociones en el Aprendizaje de Español como Lengua Extranjera, Círculo de Lingüística Aplicada a la Comunicación, 78, 255-286. http://dx.doi.org/10.5209/CLAC.64381. Ohlasy/Citation: 11 EPC. Sánchez-Vizcaíno, M. C. & Fonseca-Mora, M. C. (2020). Mediación y pensamiento crítico en el aprendizaje de lenguas: el análisis de videoclips musicales. Revista De Estudios Socioeducativos. ReSed, (8), 98-115. http://dx.doi.org/10.25267/Rev_estud_socioeducativos.2020.i8.8 Ohlasy/Citation: 4 SÁNCHEZ VIZCAÍNO, María Carmen. Multimodalidad y cultura democrática en la enseñanza de lenguas extranjeras. 1th Edition. Berlin: Peter Lang, 2022, 450 s. [16 AH]. ISBN 978-3-631-87502-5.




SÁNCHEZ VIZCAÍNO, María Carmen. Es efectivo el videoclip para desarrollar una conciencia crítica en la clase de L2/LE?. Visual Literacy and Digital Communication: The Role of Media in New Educational Practices. Granada: Comares, 2022, , 221-236. ISBN 978-84-1369-424-5.

Sánchez-Vizcaíno, María-Carmen (2021). Fernández Corbacho, Analí. (2021). Aprender a leer en una lengua extranjera en Educación Primaria. Huelva: Universidad de Huelva. 330 páginas. ELUA: De la palabra y las palabras. Trabajos de lexicología y fraseología. Anexo VIII: 171-176. https://doi.org/10.14198/

Najvýznamnejšie výstupy tvorivej činnosti za ostatných šesť rokov

EPC. Sánchez-Vizcaíno, M.C. (2018): ¡Qué emoción! Tenemos clase de español. XXI Encuentro de profesores de español de Eslovaquia, Ministerio de Educación y Formación Profesional, 26-33. http://www.educacionyfp.gob.es/eslovaquia/dam/jcr:c83a5823-d459-45cc-8854477e1d6a58de/actasxxi.pdf Publikované príspevky na domácich vedeckých konferenciách

ADM. Sánchez-Vizcaíno, M.C. & Fonseca Mora, M.C. (2019): Videoclip y Emociones en el Aprendizaje de Español como Lengua Extranjera, Círculo de Lingüística Aplicada a la Comunicación, 78, 255-286. http://dx.doi.org/10.5209/CLAC.64381. ADM /ADM Ohlasy: 11

EPC. Sánchez-Vizcaíno, M. C. & Fonseca-Mora, M. C. (2020). Mediación y pensamiento crítico en el aprendizaje de lenguas: el análisis de videoclips musicales. Revista De Estudios Socioeducativos. ReSed, (8), 98-115. http://dx.doi.org/10.25267/Rev_estud_socioeducativos.2020.i8.8 Ohlasy: 4

Sánchez-Vizcaíno, M. C. (2020). La educación en competencias para una cultura democrática desde la clase de lenguas extranjeras: el caso de los videoclips. Tesis doctoral. Universidad de Huelva. Disponible en http://hdl.handle.net/10272/19768 Ohlasy: 1

AFD. Sánchez-Vizcaíno, M. C., (2021). El fomento de la competencia intercultural en la clase de lenguas a través de la telecolaboración. CJPC XI. Ekonomická univerzita v Bratislave.

Najvýznamnejšie ohlasy na výstupy tvorivej činnosti

„Hudobné zručnosti, plynulé čítanie a interkultúrne vnímanie európskych študentov vysokých škôl“ Referenčné číslo projektu: FFI2016-75452-R. Španielske ministerstvo vedy, inovácií a vysokých škôl v rámci štátneho programu v oblasti výskumu, rozvoja a inovácií zameraných na výzvy spoločnosti pod vedením Universidad de Huelva, Španielsko

„Stratégie sprostredkovania pre rozvoj viacjazyčných, sociálno – emocionálnych a profesionálnych schopností vo vysokoskoškolskom vzdelávaní“. Universidad de Huelva, Španielsko, Univerdad Ramón Llull, Španielsko.

“Multiliteracies for adult at-risk learners of additional languages (MultiLits)” Referenčné číslo projektu: 9405113460-113460-4-20. Španielske ministerstvo vedy, inovácií a vysokých škôl v rámci štátneho programu v oblasti výskumu, rozvoja a inovácií zameraných na výzvy spoločnosti pod vedením Universidad de Huelva, Španielsko.

“Multiliteracies for adult at-risk learners of additional languages (MultiLits)” Referenčné číslo projektu: 9405113460-113460-4-20. Španielske ministerstvo vedy, inovácií a vysokých škôl v rámci štátneho programu v oblasti výskumu, rozvoja a inovácií zameraných na výzvy spoločnosti pod vedením Universidad de Huelva, Španielsko.


Výskumný pobyt. Pedagogická fakulta Univerzity Komenského v Bratislave (Slovensko). Získanie štipendia Erasmus+, Nadácia CEIMAR, Universidad de Cádiz, Španielsko

COST ACTION. Európska spolupráca v oblasti vedy a techniky. "CA21114 - Sieť CLIL pre jazyky vo vzdelávaní: CLILNetLE". Európska komisia a Universität Wien. (2022-2026)


Účasť na riešení (vedení) najvýznamnejších vedeckých projektov alebo umeleckých projektov za posledných šesť rokov

„Hudobné zručnosti, plynulé čítanie a interkultúrne vnímanie európskych študentov vysokých škôl“ Referenčné číslo projektu: FFI2016-75452-R. Španielske ministerstvo vedy, inovácií a vysokých škôl v rámci štátneho programu v oblasti výskumu, rozvoja a inovácií zameraných na výzvy spoločnosti pod vedením Universidad de Huelva, Španielsko

„Stratégie sprostredkovania pre rozvoj viacjazyčných, sociálno – emocionálnych a profesionálnych schopností vo vysokoskoškolskom vzdelávaní“. Universidad de Huelva, Španielsko, Univerdad Ramón Llull, Španielsko.

“Multiliteracies for adult at-risk learners of additional languages (MultiLits)” Referenčné číslo projektu: 9405113460-113460-4-20. Španielske ministerstvo vedy, inovácií a vysokých škôl v rámci štátneho programu v oblasti výskumu, rozvoja a inovácií zameraných na výzvy spoločnosti pod vedením Universidad de Huelva, Španielsko.

“Multiliteracies for adult at-risk learners of additional languages (MultiLits)” Referenčné číslo projektu: 9405113460-113460-4-20. Španielske ministerstvo vedy, inovácií a vysokých škôl v rámci štátneho programu v oblasti výskumu, rozvoja a inovácií zameraných na výzvy spoločnosti pod vedením Universidad de Huelva, Španielsko.


Výskumný pobyt. Pedagogická fakulta Univerzity Komenského v Bratislave (Slovensko). Získanie štipendia Erasmus+, Nadácia CEIMAR, Universidad de Cádiz, Španielsko

COST ACTION. Európska spolupráca v oblasti vedy a techniky. "CA21114 - Sieť CLIL pre jazyky vo vzdelávaní: CLILNetLE". Európska komisia a Universität Wien. (2022-2026)


Aktivity v organizovaní vzdelávania

Člen organizačného výboru 17. ročníka Medzinárodného sympózia Európskej asociácie učiteľov španielskeho jazyka: https://aepe.eu/xvii-coloquio-internacional-bratislava-eslovaquia/
Asociación Europea de Profesores de Español (Medzinárodného sympózia Európskej asociácie učiteľov španielskeho jazyka
2019-2023

Mediterranean Journal of Communication. Člen dozornej rady - Editorka, akademický časopis
Universidad de Alicante, Španielsko
2017-

Člen výskumnej rady
Asociación Europea de Profesores de Español (Medzinárodného sympózia Európskej asociácie učiteľov španieEurópskej asociácie učiteľov španielskeho jazyka
2021-

Recenzentka
European Journal of Language Policy
2022-

Recenzentka
Portalinguarum
2022-

Recenzentka
Revista Nebrija de Lingüística Aplicada a la Enseñanza de Lenguas (RNAEL)
2022-

Recenzentka
Didáctica. Lengua y Literatura.
2022-

Prehľad zahraničných mobilít

Pedagogická fakulta. Univerzita Komenského v Bratislave, Račianska, 831 02 Nové Mesto (Bratislava)
3 mesiace,
Výskumný pobyt. Získanie štipendia Erasmus+, Nadácia CEIMAR, Universidad de Cádiz, Španielsko
Universitetet i Oslo / Université de Bordeaux, Boks 1072 Blindern. 0316 Oslo (Nórsko). 146 rue Léo Saignat CS 61292. 33 076 Bordeaux CEDEX (Francúzsko)
15 mesiacov,
„Občianska vojna a španielske deti v exile v Akvitánsku (Francúzsko)“
Katholische Universität Eichstätt-Ingolstadt, Ostenstraße 26, 85072 Eichstätt (Nemecko)
12 mesiacov,
Socrates-Erasmus
, C/ Francisco Rodríguez García, s/n 33011 Oviedo (Španielsko)
12 mesiacov,
Postdoktorandský výskumný pobyt / Fondy Next Generation / Španielske ministerstvo univerzít