Innovations in Business Practice

Vyučujúci

Zaradený v študijných programoch

Výsledky vzdelávania

Cieľom predmetu je špecifikovať možnosti zvyšovania konkurencieschopnosti podnikov a obchodných spoločností prostredníctvom tvorby a zavádzania inovácií. Výsledkom vzdelávania by malo byť pochopenie nevyhnutnosti realizácie inovačných aktivít podnikmi.
Vedomosti:
Študenti získavajú základné teoretické vedomosti z oblasti inovácií a ich riadenia, ako aj schopnosť porozumieť možnostiam financovania inovačných aktivít, identifikovať riziká a bariéry zavádzania inovácií na trh.
Kompetentnosti:
Z nadobudnutých teoretických vedomostí sú študenti schopní systematizovať svoje znalosti z oblasti inovácií, ich riadenia a možnostiam podpory vo väzbe k požiadavkám podnikateľskej praxe, ako aj kriticky analyzovať a zhodnotiť inovačný potenciál a bariéry a riziká spojené s inovačným procesom.
Zručnosti:
Študenti sú schopní aplikovať získané vedomosti pri tvorbe inovačného projektu. Súčasne rozvíjajú schopnosť vyhľadávať, analyzovať a systematicky spracovať štatistické a iné údaje nevyhnutné pri inovačnom procese.

Stručná osnova predmetu

Prednášky:
1.Inovácie – charakteristika a ich význam.
2. Klasifikácia inovácií.
3. Inovačný nápad a inovačný proces.
4. Inovačné stratégie.
5. Riadenie inovácií.
6. Financovanie inovačných aktivít podnikov.
7. Podpora inovácií na národnej a nadnárodnej úrovni.
8. Hodnotenie inovačných aktivít podnikov na úrovni krajiny.
9. Ekonomické efekty inovácií.
10. Inovačný potenciál.
11. Náklady na inovačný proces, inovačné bariéry a riziká spojené s inovačným procesom.
12. Tvorba inovačných projektov.
13. Aktuálne trendy a inovácie v oblasti obchodu.
Semináre:
1. Úvodný seminár, oboznámenie sa s organizáciou práce na seminároch a s podmienkami priebežného a celkového hodnotenia. Úvod do problematiky - pojem inovácie.
2. Úloha inovácií v rozvoji organizácie.
3. Plánovanie úspešnej inovácie.
4. Výber inovačnej stratégie.
5. Systém manažérstva inovácií.
6. Financovanie inovačných aktivít podnikov, možnosti spolupráce pri tvorbe a zavádzaní inovácií v podnikoch.
7. Možnosti využívania štrukturálnych a investičných fondov podnikmi na financovanie inovačných aktivít.
8. Hodnotenie inovačnej výkonnosti na úrovni krajín prostredníctvom Summary Innovation Index a Global Innovation Index.
9. Metódy hodnotenia inovačnej činnosti.
10. Priebežný písomný test. Inovačný potenciál podnikov na Slovensku.
11. Trendy v oblasti inovácií v elektronickom obchode.
12. Inovácie pri podnikaní v maloobchode.
13. Prezentovanie spracovaných semestrálnych projektov.

Odporúčaná literatúra

LUECKE, R. – KATZ, R. Managing Creativity and Innovation. Boston: HARVARD BUSINESS SCHOOL PRESS, 2003. 174 s. ISBN 1–59139–112–1
DOYLE, P. - BRIDGEWATER, S. Innovation in Marketing. Butterworth-Heinemann; 1st edition, 1999, 224 p. ISBN: 978-0750641210
PANTANO, E.- BASSANO, C. - PRIPORAS, C.-V. Technology and Innovation for Marketing. Routledge, 2018, 146 p. ISBN 9780429451560

Sylabus predmetu

Prednášky: 1.Inovácie – charakteristika a ich význam. 2. Klasifikácia inovácií. 3. Inovačný nápad a inovačný proces. 4. Inovačné stratégie. 5. Riadenie inovácií. 6. Financovanie inovačných aktivít podnikov. 7. Podpora inovácií na národnej a nadnárodnej úrovni. 8. Hodnotenie inovačných aktivít podnikov na úrovni krajiny. 9. Ekonomické efekty inovácií. 10. Inovačný potenciál. 11. Náklady na inovačný proces, inovačné bariéry a riziká spojené s inovačným procesom. 12. Tvorba inovačných projektov. 13. Aktuálne trendy a inovácie v oblasti obchodu. Semináre: 1. Úvodný seminár, oboznámenie sa s organizáciou práce na seminároch a s podmienkami priebežného a celkového hodnotenia. Úvod do problematiky - pojem inovácie. 2. Úloha inovácií v rozvoji organizácie. 3. Plánovanie úspešnej inovácie. 4. Výber inovačnej stratégie. 5. Systém manažérstva inovácií. 6. Financovanie inovačných aktivít podnikov, možnosti spolupráce pri tvorbe a zavádzaní inovácií v podnikoch. 7. Možnosti využívania štrukturálnych a investičných fondov podnikmi na financovanie inovačných aktivít. 8. Hodnotenie inovačnej výkonnosti na úrovni krajín prostredníctvom Summary Innovation Index a Global Innovation Index. 9. Metódy hodnotenia inovačnej činnosti. 10. Priebežný písomný test. Inovačný potenciál podnikov na Slovensku. 11. Trendy v oblasti inovácií v elektronickom obchode. 12. Inovácie pri podnikaní v maloobchode. 13. Prezentovanie spracovaných semestrálnych projektov.

Podmienky na absolvovanie predmetu

Semestrálne zadanie, priebežný test.
Skúška.
vypracovanie a prezentácia semestrálneho zadania – 20 %,
výsledok semestrálneho testu – 10 % ,
aktivita na cvičeniach/seminároch – 10 %,
skúška – 60 %.

Pracovné zaťaženie študenta

Celkové študijné zaťaženie:
účasť na prednáškach – 26 hod.
účasť na cvičeniach – 26 hod.
príprava na cvičenia – 6 hod.
spracovanie semestrálneho zadania – 13 hod.
príprava na semestrálny test – 13 hod.
príprava na skúšku – 20 hod.
Spolu: 104 hod.

Jazyk, ktorého znalosť je potrebná na absolvovanie predmetu

anglický

Dátum schválenia: 20.02.2023

Dátum poslednej zmeny: 01.07.2022

Dátum schválenia: 20.02.2023

Dátum poslednej zmeny: 01.07.2022