Distribution Management

Vyučujúci

Zaradený v študijných programoch

Výsledky vzdelávania

Cieľom predmetu je špecifikovať koncept riadenia distribúcie odrážajúci strategické marketingové aspekty, ako aj analyzovať možnosti podnikovej distribučnej politiky, vzťahy medzi distribúciou a ostatnými marketingovými nástrojmi, vytváranie a riadenie distribučných kanálov a sietí vzhľadom na požiadavky a reálne parametre, kritériá a metódy.
Vedomosti:
Študenti získavajú základné teoretické vedomosti o princípoch, konceptoch, postupoch a stratégiách riadenia distribúcie, ktoré zahŕňajú analýzu marketingových kanálov a dokážu zhrnúť, roztriediť a usporiadať procesy v distribúcii.
Kompetentnosti:
Z nadobudnutých teoretických vedomostí sú študenti schopní systematizovať svoje znalosti z oblasti distribučného manažmentu vo väzbe k požiadavkám podnikateľskej praxe. Dokážu rozoznať, aplikovať a vysvetliť funkcie distribúcie, jej vzťahy k ostatným marketingovým nástrojom.
Zručnosti:
Študenti sú schopní aplikovať získané vedomosti pri riešení problémov v distribúcii, znázorniť vzájomné súvislosti a posúdiť dopady variantných riešení, diskutovať o návrhu distribučných štruktúr a vysvetliť význam a dôležitosť plánovania distribúcie a úlohu sprostredkovateľov.

Stručná osnova predmetu

Prednášky:
1. Úvod do distribučného manažmentu
2. Subjekty distribúcie, distribučné funkcie, distribučné kanály.
3. Klasifikácia prvkov distribučného priestoru.
4. Modelovanie distribučných sietí.
5. Distribučné problém, dopravné úlohy.
6. Systémy distribučných kanálov
7. Rozvoj a riadenie distribučného kanála
8. Význam produktu a ceny pri riadení kanálov
9. Marketingové kanály a e-commerce
10. Dopravné systémy, doprava a preprava.
11. Projektovanie skladov, technické prostriedky a inovácie v obalovej technike.
12. Logistické náklady v distribúcii, náklady poslednej míle.
13. Distribučný kontroling
Semináre:
1. Úvodný seminár, oboznámenie sa s organizáciou práce na seminároch a s podmienkami priebežného a celkového hodnotenia. Úvod do problematiky – distribučný manažment.
2. Distribučný manažment, distribúcia – diskusia.
3. Distribučná politika – zadanie, práca v skupinách.
4. Subjekty distribúcie, distribučné kanály a klasifikácia prvkov distribučného priestoru
5. Distribučný problém – modelovanie.
6. Distribučný problém – modelovanie.
7. Testovanie 1.
8. Testovanie 1 – vyhodnotenie, najčastejšie chyby v modeloch.
9. Distribučné kanály – zadanie, práca v skupinách.
10. Dopravné systémy – riešenie úloh.
11. Dopravné systémy – riešenie úloh.
12. Sociálne vzťahy v distribúcii – zadanie, diskusia, práca v skupinách. Testovanie 2.
13. Vyhodnotenie semestra. Kontrola plnenia podmienok, opravné priebežné hodnotenia

Odporúčaná literatúra

Základná literatúra:
STRAKA, M. Distribution and Supply Logistics. Cambridge Scholars Publishing, 2019, 627 p. ISBN 9781527541979
RUSHTON, A. - CROUCHER, P. - BAKER, P. The Handbook of Logistics & Distribution Management. 5th edition. London: Kogan Page, 2014. 720 p. ISBN: 978-0749466275
DENT, J. Sales and Marketing Channels: How to Build and Manage Distribution Strategy. London: Kogan Page, 2018. 384 p. ISBN 978-0749482145.
Doplňujúca literatúra:
CHOUDHURY, R. G. Sales and Distribution Management for Organizational Growth. IGI Global, 2019, 323 p. ISBN 9781522599838
DECARLO, T.E. Distribution Management. CreateSpace Independent Publishing Platform, 2017, 134 p. ISBN 978-1541267473
VAN GOOR A. R., PLOOS VAN AMSTEL, W., PLOOS VAN AMSTEL, M.J. European Distribution and Supply Chain Logistics. Routledge, 2019, 526 p. ISBN 9781003021841
PANDA, T. SAHADEV, S. Sales & Distribution Management 3rd Edition. Oxford University Press, 2019, 520 p. ISBN 978-0199499045
INGENE, CH.A., BROWN, J.R., DANT, R.P. Handbook of Research on Distribution Channels. Edward Elgar Pub, 2019, 608 p. ISBN 978-0857938596
Časopisy: International Journal of Retail & Distribution Management, International Journal of Physical Distribution & Logistics Management

Sylabus predmetu

Prednášky: 1. Úvod do distribučného manažmentu 2. Subjekty distribúcie, distribučné funkcie, distribučné kanály. 3. Klasifikácia prvkov distribučného priestoru. 4. Modelovanie distribučných sietí. 5. Distribučné problém, dopravné úlohy. 6. Systémy distribučných kanálov 7. Rozvoj a riadenie distribučného kanála 8. Význam produktu a ceny pri riadení kanálov 9. Marketingové kanály a e-commerce 10. Dopravné systémy, doprava a preprava. 11. Projektovanie skladov, technické prostriedky a inovácie v obalovej technike. 12. Logistické náklady v distribúcii, náklady poslednej míle. 13. Distribučný kontroling Semináre: 1. Úvodný seminár, oboznámenie sa s organizáciou práce na seminároch a s podmienkami priebežného a celkového hodnotenia. Úvod do problematiky – distribučný manažment. 2. Distribučný manažment, distribúcia – diskusia. 3. Distribučná politika – zadanie, práca v skupinách. 4. Subjekty distribúcie, distribučné kanály a klasifikácia prvkov distribučného priestoru 5. Distribučný problém – modelovanie. 6. Distribučný problém – modelovanie. 7. Testovanie 1. 8. Testovanie 1 – vyhodnotenie, najčastejšie chyby v modeloch. 9. Distribučné kanály – zadanie, práca v skupinách. 10. Dopravné systémy – riešenie úloh. 11. Dopravné systémy – riešenie úloh. 12. Sociálne vzťahy v distribúcii – zadanie, diskusia, práca v skupinách. Testovanie 2. 13. Vyhodnotenie semestra. Kontrola plnenia podmienok, opravné priebežné hodnotenia

Podmienky na absolvovanie predmetu

Podmienky na absolvovanie predmetu:
Semestrálne zadanie, priebežné testovanie.
Skúška.
Vypracovanie a prezentácia semestrálneho zadania – 20 %,
Výsledok semestrálneho testovania – 20 %.
Skúška – 60 %.

Pracovné zaťaženie študenta

Celkové študijné zaťaženie:
účasť na prednáškach – 26 hod.
účasť na cvičeniach – 26 hod.
spracovanie semestrálneho zadania – 13 hod.
príprava na semestrálny test – 13 hod.
príprava na skúšku – 26 hod.
Spolu: 104 hod.

Jazyk, ktorého znalosť je potrebná na absolvovanie predmetu

anglický

Dátum schválenia: 20.02.2023

Dátum poslednej zmeny: 01.07.2022

Dátum schválenia: 20.02.2023

Dátum poslednej zmeny: 01.07.2022