Marketing Communication

Vyučujúci

Zaradený v študijných programoch

Výsledky vzdelávania

Cieľom predmetu je aplikovať teoretické poznatky a znalosti z oblasti marketingovej komunikácie pre riešenie konkrétnych situácií v aktivitách podnikov pôsobiacich na súčasnom trhu.
Vedomosti:
Študent absolvovaním predmetu získa teoretické vedomosti s nadväznosťou na praktické realizáciu marketingovej komunikácie, aktuálnych trendov v oblasti online komunikácie a marketingovej komunikácie na sociálnych sieťach spolu s efektívnym využitím databáz. Prehlbujú si zručnosti z práce s údajmi, aplikácie teoretických poznatkov v analýzach, v interpersonálnej komunikácii, kolaborácii ako aj schopnosti adresovať a prijímať kritiku, zručnosti prezentovať a komunikovať výsledky svojich zistení. Prehlbujú sa tu tiež ich schopnosti v kolaborácii s využitím IKT.
Kompetentnosti:
Študenti poznajú princípy úspešnej realizácie marketingovej komunikácie podnikových subjektov hospodárskej praxe s využitím komplexných znalostí teoretických a praktických. Kompetentnosti získané vo vyučovacom procese umožňujú tvorivo posudzovať základné súvislosti v riadení komunikačných aktivít podnikateľských subjektov a rozhodovať na základe ich poznania. Cieľom je dosiahnuť vysoký stupeň samostatnosti a predvídavosti v známom aj neznámom prostredí. Iniciatívne a zodpovedne pracovať ako súčasť pracovného tímu. Uplatnenie inovatívneho a tvorivého myslenia podporené odbornou prezentáciou výsledkov vlastného štúdia alebo praxe.
Zručnosti:
Študenti poznajú metodiku úspešnej segmentácie trhu, voľby vhodných nástrojov submixu marketingovej komunikácie a ich aplikáciu na alternatívnych komunikačných platformách s využitím digitálnych zručností. Počas seminárov je vytvorený pre každého poslucháča priestor pre zdôvodnenie ním realizovanej postupnosti krokov, overuje sa správnosť pochopenia a riešenia problémov, pričom do diskusie sa zapájajú aj ostatní poslucháči. Priebeh hodiny riadi vyučujúci, ktorý reaguje na prípadnú kritickú odozvu ostatných poslucháčov a usmerňuje vecnú polemiku rozoberaného problému. Za aktivitu študentov, vecné pripomienky a postrehy udeľuje vyučujúci body, ktoré sa započítavajú do hodnotenia predmetu. Podporuje tým záujem a aktivitu poslucháčov. Počas seminárov a skúšky študent pri kolektívnych analýzach ako aj obhajobe svojich analýz a námetov rozvíja svoje komunikačné schopnosti a schopnosť kritického myslenia.

Stručná osnova predmetu

Prednášky:
1. Východiská marketingovej komunikácie.
2. Plánovanie marketingovej komunikácie.
3. Efektívna stratégia pre marketingovú komunikáciu.
4. Reklama a podpora predaja.
5. Priamy marketing.
6. Public relations.
7. Sponzoring a osobný predaj.
8. Marketingová komunikácia na internete 1.
9. Marketingová komunikácia na internete 2.
10. Marketingová komunikácia na trhoch B2B.
11. Medzinárodná marketingová komunikácia.
12. Trendy v marketingovej komunikácii.
13. Aplikácia efektívnej marketingovej komunikácie na príklade z praxe.
Semináre:
1. Úvod do predmetu, oboznámenie s podmienkami priebežného hodnotenia.
2. Plánovanie marketingovej komunikácie a prezentácia individuálnych zadaní.
3. Plánovanie stratégie marketingovej komunikácie: individuálna práca.
4. Reklama a podpora predaja: pozitívna a negatíva, riešenie prípadovej štúdie.
5. Priamy marketing: riešenie prípadovej štúdie, aplikácia na príklade z praxe.
6. Public relations: aktívne individuálne prezentovanie príkladov z praxe.
7. Písomný test, vytvorenie plánu sponzoringových aktivít vybraného subjektu.
8. Tréning techník zvládania námietok pri osobnom predaji.
9. Prípadová štúdia: marketingová komunikácia na internete.
10. Prípadová štúdia: marketingová komunikácia na internete.
11. Prezentácia semestrálnych zadaní a diskusia.
12. Prezentácia semestrálnych zadaní a diskusia.
13. Prezentácia semestrálnych zadaní a diskusia.

Odporúčaná literatúra

SMITH, Pr. - ZOOK, Ze. Marketing Communications. Integrating Online and Offline, Customer Engagement and Digital Technologies. Kogan Page. 2019. ISBN 0749-498-641
JUSKA, J. M. Integrated Marketing Communication: Advertising and Promotion in a Digital World. Routledge, 2017, 250 p. ISBN 978-1138695436
PERSUIT, J. M. Social Media and Integrated Marketing Communication: A Rhetorical Approach. Lexington Books, 2015, 144 p. ISBN 978-1498516167
ANDREWS, C. Advertising Promotion and Other Aspects of Integrated Marketing Communications. Delmar Cengage Learning. 2013. ISBN 978-111-1580-216

Sylabus predmetu

Prednášky: 1. Východiská marketingovej komunikácie. 2. Plánovanie marketingovej komunikácie. 3. Efektívna stratégia pre marketingovú komunikáciu. 4. Reklama a podpora predaja. 5. Priamy marketing. 6. Public relations. 7. Sponzoring a osobný predaj. 8. Marketingová komunikácia na internete 1. 9. Marketingová komunikácia na internete 2. 10. Marketingová komunikácia na trhoch B2B. 11. Medzinárodná marketingová komunikácia. 12. Trendy v marketingovej komunikácii. 13. Aplikácia efektívnej marketingovej komunikácie na príklade z praxe. Semináre: 1. Úvod do predmetu, oboznámenie s podmienkami priebežného hodnotenia. 2. Plánovanie marketingovej komunikácie a prezentácia individuálnych zadaní. 3. Plánovanie stratégie marketingovej komunikácie: individuálna práca. 4. Reklama a podpora predaja: pozitívna a negatíva, riešenie prípadovej štúdie. 5. Priamy marketing: riešenie prípadovej štúdie, aplikácia na príklade z praxe. 6. Public relations: aktívne individuálne prezentovanie príkladov z praxe. 7. Písomný test, vytvorenie plánu sponzoringových aktivít vybraného subjektu. 8. Tréning techník zvládania námietok pri osobnom predaji. 9. Prípadová štúdia: marketingová komunikácia na internete. 10. Prípadová štúdia: marketingová komunikácia na internete. 11. Prezentácia semestrálnych zadaní a diskusia. 12. Prezentácia semestrálnych zadaní a diskusia. 13. Prezentácia semestrálnych zadaní a diskusia.

Podmienky na absolvovanie predmetu

Denné štúdium: Hodnotenie: spolu za semester 100 %.
Priebežné hodnotenie: 40 %:
- tímové semestrálne zadanie – 20 %,
- písomná previerka – 10%,
- aktivita – 10%
Skúška: 60 %.
Spolu: cvičenia + skúška - minimálne 51% na hodnotenie dostatočne a zároveň zo skúšky minimálne 51%.
Tím pre spracovanie semestrálneho zadania pozostáva z 3 členov a výber členov tímu bude vykonaný náhodne. Hodnotenie semestrálneho zadania sa vykonáva tímovo. Všetci členovia tímu získajú rovnaké hodnotenie.

Pracovné zaťaženie študenta

Celkové zaťaženie:
prednášky: 26 h
cvičenia: 26 h
príprava na písomný test: 20 h
príprava na aktívne formy: 26 h
príprava na záverečnú skúšku: 26 h
príprava tímového semestrálneho zadania: 32 h
Spolu: 156 hod.

Jazyk, ktorého znalosť je potrebná na absolvovanie predmetu

anglický

Dátum schválenia: 20.02.2023

Dátum poslednej zmeny: 25.07.2022

Dátum schválenia: 20.02.2023

Dátum poslednej zmeny: 25.07.2022