Nové trendy v marketingu

Vyučujúci

Zaradený v študijných programoch

Výsledky vzdelávania

Cieľom predmetu je identifikovať a špecifikovať nové prístupy marketingu na konkrétnych príkladoch a ich praktickej aplikácii. Študent má preukázať kreatívne myslenie a netradičné prístupy k riešeniu vybraných marketingových problémov.
Vedomosti:
Poznať nové trendy v marketingu a možnosti ich implementácie v komunikačnej stratégii podniku. Vedieť princípy aplikovania špecifických typov marketingových aktivít v online a offline prostredí. Ovládať techniky merania efektívnosti online kampaní.

Kompetentnosti:
Riadiť tvorbu komunikačných kampaní v oblasti trendov a ich implementáciu do komunikačnej stratégie podniku. Schopnosť aplikovať v závislosti od cieľov marketingovej stratégie vhodný marketingový nástroj vychádzajúc z aktuálnych trendov.

Zručnosti:
Manažérska zručnosť v oblasti identifikovania možnosti aplikácie nových trendov do marketingovej stratégie podniku. Prostredníctvom spracovávania semestrálneho zadania sa študenti naučia tímovej práci vedúcej k úspešnej aplikácii jednotlivých techník.

Stručná osnova predmetu

Prednášky:
Out of Home marketing.
Viral marketing.
Ambush marketing.
Ambient marketing.
Mobil marketing.
Influencer marketing.
Social media marketing.
Buzz marketing a Guerilla marketing.
Word-of-mouth marketing. Mouth-of-mount marketing.
Astroturfing marketing a Undercover marketing.
Streetart marketing a Flashmoby marketing.
Mosquito marketing.
Clean advertising.

Semináre:
Organizácia práce počas semestra, podmienky zápočtu.
Out of Home marketing – aplikácia na konkrétnom príklade.
Viral marketing – aplikácia na konkrétnom príklade.
Ambush marketing – aplikácia na konkrétnom príklade.
Ambient marketing – aplikácia na konkrétnom príklade.
Mobil marketing – aplikácia na konkrétnom príklade.
Influencer marketing a Social media marketing – aplikácia na konkrétnom príklade.
Buzz marketing a Guerilla marketing – aplikácia na konkrétnom príklade.
Word-of-mouth marketing. Mouth-of-mount marketing – aplikácia na konkrétnom príklade.
Astroturfing marketing a Undercover marketing – aplikácia na konkrétnom príklade.
Streetart marketing a Flashmoby marketing – aplikácia na konkrétnom príklade.
Mosquito marketing a Clean advertising – aplikácia na konkrétnom príklade.
Vyhodnotenie semestra.

Odporúčaná literatúra

SK
Základná literatúra: KOTLER, P, KARTAJAVA, H., SETIAWAN, I. 2021: Marketing 5.0. John Wiley & Sons. 2021. 250 p. EAN: 9781119668510 FREY, P. Marketingová komunikace: nové trendy 3.0. Praha: Management Press, Albatros Media, 2017, 212 p. ISBN: 8072613898 GHORBANI, A. Marketing in the Cyber Era: Strategies and Emerging Trends: Strategies and Emerging Trends, IGI Global, 2013, 357 p. ISBN: 1466648651 KARLÍČEK M. - KRÁL P. Marketingová komunikace. Praha: Grada Publishing 2011, ISBN 802473541 MATSUO, T. - COLOMO-PALACIOS, R. Electronic Business and Marketing: New Trends on its Process and Applications. Springer, 2013, 177 p. ISBN: 364237932X Doplňujúca literatúra: www.m-journal.cz strategie.hnonline.sk

Sylabus predmetu

Prednášky: Out of Home marketing. Viral marketing. Ambush marketing. Ambient marketing. Mobil marketing. Influencer marketing. Social media marketing. Buzz marketing a Guerilla marketing. Word-of-mouth marketing. Mouth-of-mount marketing. Astroturfing marketing a Undercover marketing. Streetart marketing a Flashmoby marketing. Mosquito marketing. Clean advertising. Semináre: Organizácia práce počas semestra, podmienky zápočtu. Out of Home marketing – aplikácia na konkrétnom príklade. Viral marketing – aplikácia na konkrétnom príklade. Ambush marketing – aplikácia na konkrétnom príklade. Ambient marketing – aplikácia na konkrétnom príklade. Mobil marketing – aplikácia na konkrétnom príklade. Influencer marketing a Social media marketing – aplikácia na konkrétnom príklade. Buzz marketing a Guerilla marketing – aplikácia na konkrétnom príklade. Word-of-mouth marketing. Mouth-of-mount marketing – aplikácia na konkrétnom príklade. Astroturfing marketing a Undercover marketing – aplikácia na konkrétnom príklade. Streetart marketing a Flashmoby marketing – aplikácia na konkrétnom príklade. Mosquito marketing a Clean advertising – aplikácia na konkrétnom príklade. Vyhodnotenie semestra.

Podmienky na absolvovanie predmetu

Skúška (60 %).
Priebežné hodnotenie + skúška – minimálne 51 % na hodnotenie dostatočne a zároveň zo skúšky minimálne 51 %.

Pracovné zaťaženie študenta

účasť na prednáškach – 26 hod.
práca a účasť na cvičeniach – 26 hod.
príprava na cvičenia, spracovanie semestrálneho zadania – 26 hod.
príprava a absolvovanie skúšky – 26 hod.
Spolu: 104 hod.

Jazyk, ktorého znalosť je potrebná na absolvovanie predmetu

slovenský

Dátum schválenia: 13.02.2023

Dátum poslednej zmeny: 21.07.2022

Dátum schválenia: 13.02.2023

Dátum poslednej zmeny: 21.07.2022