Distribučný manažment

Vyučujúci

Zaradený v študijných programoch

Výsledky vzdelávania

Cieľom predmetu je špecifikovať koncept riadenia distribúcie odrážajúci strategické marketingové aspekty, ako aj analyzovať možnosti podnikovej distribučnej politiky, vzťahy medzi distribúciou a ostatnými marketingovými nástrojmi, vytváranie a riadenie distribučných kanálov a sietí vzhľadom na požiadavky a reálne parametre, kritériá a metódy.

Vedomosti:
Študenti získavajú základné teoretické vedomosti o princípoch, konceptoch, postupoch a stratégiách riadenia distribúcie, ktoré zahŕňajú analýzu marketingových kanálov a dokážu zhrnúť, roztriediť a usporiadať procesy v distribúcii.

Zručnosti:
Študenti sú schopní aplikovať získané vedomosti pri riešení problémov v distribúcii, znázorniť vzájomné súvislosti a posúdiť dopady variantných riešení, diskutovať o návrhu distribučných štruktúr a vysvetliť význam a dôležitosť plánovania distribúcie a úlohu sprostredkovateľov.

Kompetentnosti:
Z nadobudnutých teoretických vedomostí sú študenti schopní systematizovať svoje znalosti z oblasti distribučného manažmentu vo väzbe k požiadavkám podnikateľskej praxe. Dokážu rozoznať, aplikovať a vysvetliť funkcie distribúcie, jej vzťahy k ostatným marketingovým nástrojom.

Stručná osnova predmetu

Konzultácie:
Úvod do distribučného manažmentu
Subjekty distribúcie, distribučné funkcie, distribučné kanály.
Klasifikácia prvkov distribučného priestoru.
Modelovanie distribučných sietí.
Distribučné problém, dopravné úlohy.
Systémy distribučných kanálov
Rozvoj a riadenie distribučného kanála
Význam produktu a ceny pri riadení kanálov
Marketingové kanály a e-commerce
Dopravné systémy, doprava a preprava.
Projektovanie skladov, technické prostriedky a inovácie v obalovej technike.
Logistické náklady v distribúcii, náklady poslednej míle.
Distribučný kontroling
Samoštúdium:
Distribučný manažment, distribúcia.
Distribúcia ako súčasť marketingového mixu.
Distribučná politika.
Subjekty distribúcie, distribučné kanály a klasifikácia prvkov distribučného priestoru
Distribučné a logistické centrá.
Distribučný problém – modelovanie, príklady.
Distribučné kanály – zadanie.
Dopravné systémy – riešenie úloh.
Sklady a skladovanie v distribúcii.
Obal a obalová politika.
Sociálne vzťahy v distribúcii.

Odporúčaná literatúra

Základná literatúra:
STRAKA, M. Logistika distribúcie. Ako efektívne dostať výrobok na trh. Ružomberok: Epos, 2013, 399 s. ISBN 9788056200155.
DAŇO, F. – KITA, P. Distribučný manažment. 3. doplnené vydanie. Hronský Beňadik: Daniel Netri, 2009. 232 s. ISBN 978-80-89416-00-4.
LUKOSZOVÁ, X. Logistika pro obchod a marketing. Ekopress, 2020, 146 s. ISBN 9788087865590.
STRAKA, M. Distribution and Supply Logistics. Cambridge Scholars Publishing, 2019, 627 p. ISBN 9781527541979
RUSHTON, A. - CROUCHER, P. - BAKER, P. The Handbook of Logistics & Distribution Management. 5th edition. London: Kogan Page, 2014. 720 p. ISBN: 978-0749466275
DENT, J. Sales and Marketing Channels: How to Build and Manage Distribution Strategy. London: Kogan Page, 2018. 384 p. ISBN 978-0749482145.
Doplňujúca literatúra:
STOPKA, O. – LUKOSZOVÁ, X. Logistická centra na globálním trhu. Ekopress, 2019, 260 s. ISBN 9788087865514
CHOUDHURY, R. G. Sales and Distribution Management for Organizational Growth. IGI Global, 2019, 323 p. ISBN 9781522599838
DECARLO, T.E. Distribution Management. CreateSpace Independent Publishing Platform, 2017,
134 p. ISBN 978-1541267473
VAN GOOR A. R., PLOOS VAN AMSTEL, W., PLOOS VAN AMSTEL, M.J. European Distribution and Supply Chain Logistics. Routledge, 2019, 526 p. ISBN 9781003021841
Časopisy: Logistický monitor, International Journal of Retail & Distribution Management, International Journal of Physical Distribution & Logistics Management

Sylabus predmetu

Konzultácie: Úvod do distribučného manažmentu Subjekty distribúcie, distribučné funkcie, distribučné kanály. Klasifikácia prvkov distribučného priestoru. Modelovanie distribučných sietí. Distribučné problém, dopravné úlohy. Systémy distribučných kanálov Rozvoj a riadenie distribučného kanála Význam produktu a ceny pri riadení kanálov Marketingové kanály a e-commerce Dopravné systémy, doprava a preprava. Projektovanie skladov, technické prostriedky a inovácie v obalovej technike. Logistické náklady v distribúcii, náklady poslednej míle. Distribučný kontroling Samoštúdium: Distribučný manažment, distribúcia. Distribúcia ako súčasť marketingového mixu. Distribučná politika. Subjekty distribúcie, distribučné kanály a klasifikácia prvkov distribučného priestoru Distribučné a logistické centrá. Distribučný problém – modelovanie, príklady. Distribučné kanály – zadanie. Dopravné systémy – riešenie úloh. Sklady a skladovanie v distribúcii. Obal a obalová politika. Sociálne vzťahy v distribúcii.

Podmienky na absolvovanie predmetu

Pribežné hodnotenie:
vypracovanie a prezentácia semestrálneho zadania – 20 %
výsledok semestrálneho testovania – 20 %
Záverečné hodnotenie:
skúška – 60 %

Pracovné zaťaženie študenta

účasť na konzultáciách – 20hod.
samoštúdium – 24 hod.
spracovanie semestrálneho zadania – 13hod.
príprava na semestrálny test – 13 hod.
príprava na skúšku – 34 hod.
Spolu: 104 hod.

Jazyk, ktorého znalosť je potrebná na absolvovanie predmetu

slovenský

Dátum schválenia: 17.02.2023

Dátum poslednej zmeny: 02.07.2022

Dátum schválenia: 17.02.2023

Dátum poslednej zmeny: 02.07.2022