Technika v cestovnom ruchu (v anglickom jazyku)

Vyučujúci

Zaradený v študijných programoch

Výsledky vzdelávania

Cieľom štúdia tohto predmetu je získať vedomosti, kompetentnosti a zručnosti pre úspešnú tvorbu
produktov cestovného ruchu nielen vo forme samostatnej služby, ale vo forme súboru služieb
package. Predmet sa zameriava na postupné spracovanie komplexnej ponuky.
Vedomosti
Študent získa vedomosti v oblasti prepočtu ceny ubytovacích služieb a jej premietnutia do
končenej ceny cestovnej kancelárie podľa typu kontrahovanej ceny (garancia – committment
alebo allotment). Študenti budú zároveň schopní analyzovať možnosti kombinácie rôznych druhov
dopráv – riečna, námorná, letecká, železničná, autokarová doprava a vytvoriť kalkuláciu uvedenej
dopravy z pozície dopravcu. Svoje vedomosti rozšíria o prepočty cestovných náhrad v rámci
prípadových štúdií s použitím katalógu zájazdov. Identifikujú využívanie mobilných aplikácií v
zabezpečení, prevádzke a platbe za uvedené druhy dopravy.
Zručnosti
Študent bude schopný syntetizovať a následne aplikovať teoretické vedomosti súvisiace s prípravou
ponuky pre zákazníka nielen vo forme samostatnej služby, ale vo forme súboru služieb package. Na
základe dosiahnutých vedomostí bude schopný systematicky využívať súčasné odborné vedomosti
a prezentovať svoje schopnosti s cieľom navrhovať najvhodnejšie kombináciu služieb realizovanú
na konkrétnom príklade, vytvárať pracovné skupiny, riadiť ich a pracovať v tíme.
Kompetentnosti
Absolvent tohto predmetu bude pripravený na kompetentnosti v tvorbe ponuky produktu
cestovného ruchu. Bude analyzovať, rozpočtovať a rozhodovať o súbore služieb package, ktoré
budú špecifické pre danú destináciu. Získané kompetentnosti študentovi umožnia zlepšiť svoje
kritické myslenie pri tvorbe produktov cestovného ruchu vzhľadom na možnosti kombinácie
rôznych druhov dopráv. Zdokonalia svoje mäkké zručnosti (komunikačné a prezentačné a / alebo
tlmočnícke schopnosti).

Stručná osnova predmetu

Technika v cestovnom ruchu uvádza študenta do praxe podnikov cestovného ruchu. Aplikácia
funkcií marketingového manažmentu podnikov cestovného ruchu v praxi s dôrazom na vzájomné
vzťahy podnikov cestovného ruchu na strane dodávateľa voči zákazníkovi a odberateľa vo
vzťahu k externým dodávateľom služieb. Technika prípravy, predaja a realizácie služieb, ktoré
podniky cestovného ruchu ponúkajú zákazníkovi nielen vo forme samostatnej služby, ale vo forme
súboru služieb package realizované na konkrétnom príklade sú obsahom a výsledkom záverečnej
semestrálnej práce.

Odporúčaná literatúra

Basic literature:
1. Dileep, Madhav R. Tourism, transport and travel management. NY: Routledge. 2019, 492 p. ISBN 9781138557444
Support literature:
1. Inkson, Clare, & Minnaert, Lynn. Tourism management: an introduction. London: Sage, 2022, 480 p. ISBN: 9781529758467
2. Robinson, Peter - Lück, Michael - Smith, Stephen. Tourism. Boston: CABI, 2020, 472 s. ISBN 9781789241518

Sylabus predmetu

1. Teoretické východiská pre operácie v procesoch realizácie poskytovaných služieb, ktoré sú súčasťou produktov cestovného ruchu. Základné a doplnkové služby, ktoré vstupujú do balíčkového produktu. 2. Finančné vzťahy a platobný styk v cestovnom ruchu B2C. Finančné vzťahy a platobný styk v cestovnom ruchu B2B 3. Ľudské zdroje a špecifiká ich práce v službách cestovného ruchu. Kvalifikačné predpoklady. Špecifiká podmienok pre pracovníkov v slovenských podnikoch v zmysle zákonníka práce a v podmienkach zahraničných spoločností mimo územia SR. 4. Nadobudnutie dopravných prostriedkov. Leasing a jeho formy. Úverovanie nákupu dopravných prostriedkov. Sharovanie dopravných prostriedkov. 5. Prevádzka ubytovacích a stravovacích zariadení v systéme franchisingu. 6. Zmluvné zabezpečenie ubytovacích kapacít, druhy kontraktácie medzi CK a hotelom 7. Vodná doprava II. a jej zabezpečenie pre potreby cestovného ruchu členení na riečnu a morskú dopravu. Modely dopravných prostriedkov. Služby prístavu s cieľom zakotvenia lode a servisu pre lode počas kotvenia B2B. Starostlivosť o cestujúcich počas plavby a počas zakotvenia lode. Operácie spojené s organizovaním výletov pre účastníkov plavby B2C. 8. Autokarová a autobusová doprava v cestovnom ruchu. Kontraktácia autokarovej dopravy medzi objednávateľom a dopravnou spoločnosťou. Kalkulácia ceny. Časové limity výkonu jazdy vodičov. Špecifiká prejazdu autokaru na území iného štátu 9. Kalkulácia autokarového zájazdu balíčkového produktu. 10. Letecká doprava II. Požiadavky na LS z aspektu spolupráce s Dopravným úradom v SR, s IATA a s ICEAO. Kontraktácia pri organizovanom CR. 11. Letecká doprava II. Kontraktácia pri organizovanom CR. Deľba zodpovednosti CK a LS. Kontraktácia cateringových služieb 12. Poistenie klienta, druhy poistenia pre potreby vycestovania do zahraničia. Prepojenie bankových a poistných produktov. Medzinárodná spolupráca poisťovní pri realizácii poistných udalostí. Spolupráca poisťovne a sprostredkovateľa (CK, CA) Medzinárodná spolupráca poisťovní pri riešení poistných udalostí v zahraničí. 13. Sprievodcovské služby. Právny rámec výkonu sprievodcovskej činnosti. Špecifiká jednotlivých pozícií v zmysle technickej normy. Spolupráca sprievodcu s organizátorom zájazdov (CK), lokálnych prehliadok (CA, TIC).

Podmienky na absolvovanie predmetu

Semestrálna práca, skupinová práca, písomná skúška
Semináre:
• Semináre 40 %, z toho:
• Aktivita na seminároch v tímoch 15 %
• Vypracovanie a prezentácia semestrálnej práce 25 %
Skúška:
• Záverečná písomná skúška 60 %

Pracovné zaťaženie študenta

• Celkové pracované zaťaženie študenta: 156 hodín. Z toho:
• Účasť na prednáškach: 26 hodín
• Účasť na seminároch 26 hodín
• Príprava na semináre 13 hodín
• Spracovanie semestrálne práce 26 hodín
• Príprava skupinových úloh 13 hodín
• Príprava na skúšku 52 hodín

Jazyk, ktorého znalosť je potrebná na absolvovanie predmetu

english

Dátum schválenia: 09.02.2023

Dátum poslednej zmeny: 03.03.2024

Dátum schválenia: 09.02.2023

Dátum poslednej zmeny: 03.03.2024