Tréning manažérskych a sociálnych zručností

Vyučujúci

Zaradený v študijných programoch

Výsledky vzdelávania

Predmet poskytuje vedomosti o schopnostiach a zručnostiach potrebných pre manažéra a pracovníka v službách so zámerom ich rozvoja. Cieľom predmetu je, aby absolvent bol schopný efektívne komunikovať, riešiť interpersonálne problémy a konflikty, ktoré vyplývajú z pracovnej a spoločenskej pozície manažérov na úrovni nižšieho a stredného manažmentu alebo pracovníkov v kontakte s klientmi.
Vedomosti
Po absolvovaní predmetu budú mať študenti vedomosti o špecifikách podniku služieb, o riadení ľudí, komunikácii v organizácii, komunikácii s klientmi a o možnostiach rozvoja osobnosti.
Zručnosti
Študenti budú schopní efektívne komunikovať – dodržiavať zásady asertívnej komunikácie a spätnej väzby v multikultúrnom prostredí. Budú schopní pracovať v tíme, zastávať tímovú rolu/role, identifikovať potenciál zamestnancov. Dokážu využívať metódy efektívneho učenia sa, time manažmentu, motivácie, psychohygieny.
Kompetentnosti
Získané kompetentnosti umožnia študentovi uplatniť svoje vedomosti pri plnení cieľov organizácie. Disponuje riadiacimi a sociálnymi kompetenciami predovšetkým v oblasti rozvoja osobnosti, práce s ľuďmi a komunikácie s klientmi.

Stručná osnova predmetu

Podstata a obsah riadenia a požiadavky na riadiaceho pracovníka. Učiaca sa organizácia ako metóda riadenia a vzdelávania. Špecifiká riadenia v službách. Interakcia poskytovateľa služieb a zákazníka a vplyv na výslednú kvalitu služby. Nároky na sociálne zručnosti pracovníkov v službách. Osobnosť a rozvoj osobnosti. Efektívna komunikácia.
Predmet poskytuje vedomosti o schopnostiach a zručnostiach potrebných pre manažéra a pracovníka
v službách so zámerom ich rozvoja. Cieľom kurzu je, aby absolvent bol schopný efektívne komunikovať,
riešiť interpersonálne problémy a konflikty, ktoré vyplývajú z pracovnej a spoločenskej pozície manažérov
alebo pracovníkov v kontakte s klientmi.

Odporúčaná literatúra

ANTALOVÁ, M., CHINORACKÁ, A.,PŘÍVARA, A. 2013. Ľudské zdroje a personálny manažment. Bratislava : EKONÓM. ISBN 978-80-225-3742-1.
ARMSTRONG, M. 2010. Řízení lidských zdrojú. Nejnovější trendy a postupy. 10. vydání. Praha : GRADA Publishing. ISBN 978-80-247-1407-3.
JAROŠOVÁ, E., KOMÁRKOVÁ, R., PAUKNEROVÁ, D.,PAVLICA, K. 2005. Trénink sociálních a manažérskych dovedností. 2. rozšířené vydání. Praha : MANAGEMENT PRESS. ISBN 80-7261-135-6.
KLOUDOVÁ, J. a kol. 2010. Kreatívní ekonomika: trendy, výzvy, příležitosti. Praha : Grada Publishing. . ISBN 978-80-247-3608-2.
PROVAZNÍK, V. a kol. 2002. Psychologie pro ekonomy. Praha : GRADA. ISBN 8024704704706.
LUKNIČ, A.S . 2008. Manažment kreativity a inovácií. Bratislava : Vydavateľstvo Univerzity Komenského. ISBN 978-80-223-2452-6.
Jarošová, E., Pavlica, K., Kaiser, R. B. (2015). Vyvážený leadership. Management Press (2015) ISBN: 9788072612895 Počet strán: 240
Goleman, D. (2017). Emocionálna inteligencia. Vydavateľstvo Citadella. ISBN: 978-80-8182-086- 1. 432s.
Dweck, C. S. (2015). Nastavenie mysle. Nová psychológia úspechu. Vydavateľstvo Citadella, .ISBN 9788089628933. 328s

Sylabus predmetu

1. Riadenie obsah a metódy riadenia. Komunikácia v organizácii. Požiadavky na zručnosti a schopnosti riadiaceho pracovníka a pracovníka v službách. 2. Psychológia osobnosti. Štruktúra osobnosti – výkonové charakteristiky osobnosti, motivačná dimenzia, profilujúce vlastnosti osobnosti. Typológia osobnosti. Typológia klientov. Typológia spotrebiteľov. 3. Komunikácia ako základ sociálnej interakcie. Komunikačný proces. Komunikačné zručnosti. Interkultúrna komunikácia. 4. Verbálna komunikácia. Aktívne načúvanie. Asertívna komunikácia. Spätná väzba ako predpoklad efektívnej komunikácie. 5. Neverbálna komunikácia. Druhy neverbálnej komunikácie. Reč tela. Význam neverbálnej komunikácie v riadení. 6. Prezentácia a jej pravidlá. Príprava a realizácia prezentácie. Význam neverbálnej komunikácie pri prezentácii. Druhy prezentácie. 7. Emocionálna inteligencia. 8. Motivácia ako činnosť manažéra. Formy motivácie zamestnancov. Schopnosť manažéra motivovať zamestnancov. Zásady motivácie. Motivátory a zvyšovanie pracovného výkonu. 9. Tímová práca. Zásady tímovej práce. Tvorba tímov. Testovanie tímovej roly. 10. Učenie, vzdelanie a vzdelávanie. Racionálna inteligencia a učenie. Základné formy učenia. Motivácia, koncentrácia, pamäť, pracovné podmienky. Testovanie štýlov učenia a poznávania. 11. Kreativita. Kreatívna Ekonomika. Kreatívny manažment. Metódy rozvoja kreativity. 12. Time manažment. Stanovenie priorít a cieľov. Systémy time manažmentu. 13. Psychohygiena. Faktory výkonnosti pracovníkov, zvládanie záťažových situácií a konfliktov. Stres na pracovisku. Stres manažment. Relaxačné metódy.

Podmienky na absolvovanie predmetu

- 20 % aktivita na seminároch,
- 20 % semestrálna práca,
- 60 % ústna skúška.

Pracovné zaťaženie študenta

Celkové pracovné zaťaženie študenta: 104 hodín
Účasť na seminároch: 26 hodín
Príprava na semináre: 13 hodín
Spracovanie semestrálneho projektu: 26 hodín
Príprava na skúšku: 39 hodín

Jazyk, ktorého znalosť je potrebná na absolvovanie predmetu

slovenský jazyk, anglický jazyk

Dátum schválenia: 12.03.2024

Dátum poslednej zmeny: 06.06.2022

Dátum schválenia: 12.03.2024

Dátum poslednej zmeny: 06.06.2022