Interkultúrna komunikácia
- Kredity: 4
- Ukončenie: Skúška
- Rozsah: 4C
- Semester: letný
- Ročník: 1
- Obchodná fakulta
Vyučujúci
Zaradený v študijných programoch
Výsledky vzdelávania
Študenti nadobudnú najmä nasledovné vedomosti:
- schopnosť vnímať multidimenzionálnu povahu problematiky tzv. cultural intelligence,
- vybavenosť znalosťami o verbálnej a neverbálnej komunikácii,
- schopnosť vnímať trendy v problematike interkultúrnej komunikácie ako východisko ďalšieho zvyšovania vlastnej odbornej kvalifikácie,
Študenti nadobudnú v prípade úspešného zvládnutia predmetu najmä nasledovné zručnosti:
- celostne vnímať etické, spoločenské a ekonomické súvislosti problematiky tzv. cultural intelligence,
- efektívne sa zúčastňovať na tímovej práci pri riešení praktických otázok interkultúrnej komunikácie a primeraným spôsobom prezentovať výsledky tímovej práce,
- schopnosť prezentovať vlastné stanoviská pri zastávaní základných manažérskych pozícií, ako aj pri individuálnom pôsobení v oblasti medzinárodného podnikania,
Študenti nadobudnú v prípade úspešného zvládnutia predmetu najmä nasledovné kompetencie:
- používať svoje interkultúrne kompetencie,
- pripravenosť adaptovať sa v rýchlo meniacom medzinárodnom prostredí,
- predpoklad nadväzujúceho samostatného zvyšovania svojej interkultúrnej kompetencie ako východisko ďalšieho zvyšovania vlastnej odbornej kvalifikácie.
Stručná osnova predmetu
Úvod do interkultúrnej komunikácie
Verbálna a neverbálna komunikácia
Prieskum/samohodnotenie
Odporúčaná literatúra
Aktuálne online pramene a prípadové štúdie
HELMOVÁ, M., SERESOVÁ, K. 2021. Interkultúrna kompetencia: Významný predpoklad úspešnej cezhraničnej komunikácie a kooperácie. In Lingua et vita : vedecký časopis pre výskum jazykov a interkultúrnej komunikácie. Bratislava : EKONÓM, 2021. ISSN 1338-6743, 2021, roč. 10, č. 1, s. 9-19 online.
DOLINSKÁ, V. 2016. Akulturačné štúdie pre ekonómov. Bratislava : Wolters Kluwer. 92 s. ISBN 978-80-8168-324-4.
BOREC, T. 2009. Manažéri na cudzom parkete. Ako prekonávať nástrahy interkultúrnej komunikácie. Bratislava : Neopublic Porter Novelli. 218 s. ISBN 978-80-970227-5-4.
Sylabus predmetu
A. Úvod do interkultúrnej komunikácie 1. Úvod, nadväzovanie kontaktov v medzinárodnom prostredí a jeho pôsobenie 2. Cultural intelligence I. 3. Stereotypy v medzinárodnom prostredí B. Verbálna a neverbálna komunikácia 4. Úvod do verbálnej a neverbálnej komunikácie 5. Neverbálna komunikácia: hodnoty a kultúrny šok 6. Cultural intelligence II. - profesionalita v medzinárodnom prostredí 7. Pohostinnosť v medzinárodnom prostredí 8. Verbálna komunikácia: nedorozumenia v medzinárodnom kontexte 9. Verbálna komunikácia: uplatnenie tlmočníkov 10. Verbálna komunikácia: úloha jazyka v podnikaní a obchodný jazyk C. Prieskum/samohodnotenie 11. Médiá a ich vplyv na podnikanie v medzinárodnom prostredí/Informačné technológie a ich vplyv na podnikanie v medzinárodnom prostredí 12. Medzinárodná dimenzia zmlúv, legislatívna úprava podnikania v zahraničí 13. Cultural intelligence III.
Podmienky na absolvovanie predmetu
40 % aktívna účasť v rámci seminárov a priebežná písomná práca;
60 % písomná skúška;
Pracovné zaťaženie študenta
Pracovná záťaž: 104 hodín
Účasť na seminároch: 26 hodín
Príprava na semináre, multikultúrna a multilingválna koordinácia v tíme a spracovanie priebežnej písomnej práce: 65 hodín
Príprava na skúšku: 13 hodín
Jazyk, ktorého znalosť je potrebná na absolvovanie predmetu
slovenský jazyk a anglický jazyk
Dátum schválenia: 06.03.2024
Dátum poslednej zmeny: 22.05.2022
Dátum schválenia: 06.03.2024
Dátum poslednej zmeny: 22.05.2022