E-commerce

Vyučujúci

Zaradený v študijných programoch

Výsledky vzdelávania

Internet zásadným spôsobom zmenil spôsob akým firmy predávajú produkty a služby. Študenti na predmete získavajú vedomosti o vzniku a evolúcii internetu a o jeho funkcii a pozícii v obchodnej a marketingovej činnosti firmy. Študenti sa oboznámia s elektronickým obchodom a elektronickým podnikaním, pochopia vplyv internetu na tradičný marketing a obchodovanie, zistia ako vytvoriť a spravovať prezenciu firmy na interne a aké obchodné a distribučné modely môže firma pri podnikaní na internete implementovať.
Absolvent predmetu nájde vďaka nadobudnutým zručnostiam uplatnenie na manažérskych pozíciách vo všetkých typoch moderných firiem, vo firmách so zameraním na digitálne podnikanie, pri riešení manažérskych a marketingových problémov a bude schopný efektívne nakladať s firemnými zdrojmi a manažovať ľudské zdroje orientované vo svojej pracovnej činnosti na digitálne prostredie.
Absolventi predmetu budú chápať dôležitosť internetu pre súčasnú podnikateľskú stratégiu firmy, budú vedieť vyhodnotiť nové príležitosti pre firmu v digitálnom prostredí, budú vedieť budovať a manažovať distribučnú stratégiu firmy prepojenú s digitálnymi technológiami, pochopia dôležitosť bezpečnosti na internete a nástrahy porušovania etických a morálnych zásad podnikania na internete.

Stručná osnova predmetu

E-commerce a E-business slúži ako úvod do obchodovania na internete a vysvetľuje dôležitosť digitálneho prostredia pre súčasné podnikanie. Predmet vysvetľuje vznik a históriu internetu, definuje a vysvetľuje biznis modely a koncepcie elektronického obchodu, objasňuje infraštruktúru www (world-wide-web) prostredia, zaoberá sa budovaním webstránky, jej testovaním, personalizáciou a kontinuálnym prispôsobovaním, ozrejmuje online bezpečnosť a platobné systémy, definuje marketingové koncepcie a marketingovú komunikáciu v elektronickom obchode, zaoberá sa etickými, sociálnymi a politickými aspektami elektronického obchodu, vysvetľuje elektronický predaj tovarov a služieb a ich propagáciu v digitálnych médiách, kategorizuje sociálne siete a definuje B2B obchodovanie v elektronickom prostredí.

Odporúčaná literatúra

1. MATUŠOVIČOVÁ, Monika – ČERVENKA, Peter. E-commerce. Bratislava: Vydavateľstvo EKONÓM, 2023. 153 s. ISBN 978-80-225-5067-3.
2. KUCHTA, Martin. Digitálny marketing: marketingová komunikácia na internete. Bratislava: Vydavateľstvo EKONÓM, 2022. 184 s. ISBN 978-80-225-4974-5.
3. KENNETH, C. Laudon – TRAVER G. Carol. E-commerce: business, technology, society. London: Pearson Education Limited, 2023. 800 s. ISBN 9781292449722.
4. QIN, Zheng et al. E-Commerce. Berlin: Springer, 2022. 424 s. ISBN 9789811964374.
5. YBALLE, Genaro. E-commerce Business Steps To Get Explosive E-Commerce Sales And Profits: E-Commerce Key Strategies. Amazon Digital Services LLC - KDP Print US, 2021. 250s. ISBN 979-8473988734.

Sylabus predmetu

1. Internet a jeho počiatky 2. Elektronický obchod a podnikanie 3. Vplyv internetu na 4P 4. Budovanie prítomnosti na internete 5. Identifikácia a testovanie kľúčových parametrov webstránky 6. Internetové platobné systémy a ich bezpečnosť 7. Typy a obchodné modely elektronického obchodu 8. Marketingové koncepcie elektonického obchodu 9. Distribučná organizácia elektronického obchodu 10. Sociálne siete a interakcia spotrebiteľa 11. Vyhľadávače, porovnávače a agregátory ako nevyhnutná súčasť marketingovej stratégie e-commerce 12. Tvorba a distribúcia obsahu a marketingovej komunikácie na internete 13. Právne a morálne aspekty elektronického obchodu

Podmienky na absolvovanie predmetu

20 % - priebežné zadania
20% - semestrálny písomný test
60 % - písomná skúška

Pracovné zaťaženie študenta

Celková študijná záťaž: 104 hodín
Účasť na konzultáciách: 24 hodín
Samoštúdium: 15 hodín
Príprava na semestrálny test: 15 hodín
Spracovanie priebežných zadaní: 27 hodín
Príprava na skúšku: 23 hodín

Jazyk, ktorého znalosť je potrebná na absolvovanie predmetu

slovenský jazyk, anglický jazyk

Dátum poslednej zmeny: 04.03.2024

Dátum poslednej zmeny: 04.03.2024