CJ 2 – Odborná španielčina pre stredne pokročilých II. (10)

Vyučujúci

Zaradený v študijných programoch

Výsledky vzdelávania

Jazykové vedomosti: Prehlbovanie a aplikácia gramatických pravidiel a slovnej zásoby k daným témam. Prehlbovanie vedomostí o jazyku ako systéme a poznatkov o cieľových krajinách a ľuďoch, ktorí v nich žijú.
Jazykové zručnosti: Rozvíjať schopnosť plynulej a spontánnej komunikácie v oblasti každodenných a odborných tém na veľmi dobrej jazykovej úrovni, schopnosť analyzovať zložitejší odborný text. Prehlbovať a kultivovať plynulú komunikáciu v rámci všeobecného a odborného jazyka. Nácvik komunikatívnych stratégií pomocou tvorivých metodických postupov (skupinová a tandemová práca, nácvik modelových situácií, odborná prezentácia pred plénom, odborná diskusia, práca s cudzojazyčnou tlačou). Práca s odbornými zdrojmi.
Jazykové kompetencie: Využívať pružne a efektívne získané odborné jazykové poznatky, byť otvorený voči kultúre cieľového jazyka, budovať si pozitívny postoj ku krajinám a obyvateľom po francúzsky hovoriaceho jazykového priestoru, akceptovať postoje príslušníkov a odborníkov cieľovej jazykovej kultúry.
Cieľ predmetu: Študent je po absolvovaní kurzu schopný porozumieť dlhším odborným prejavom a rozhovorom. Je schopný vedieť sa adekvátne vyjadrovať k všeobecným aj odborným témam a jasne formulovať myšlienky a postoje. V písomnom prejave je schopný vyjadriť svoje názory a postoje a sumarizovať odborné vedomosti v primeranej forme; je schopný odborne písomne komunikovať na primeranej úrovni.

Stručná osnova predmetu

1. Stres na pracovisku (stresové situácie na pracovisku, kolokácie, riešenie konfliktu)
2. Socializácia (organizovanie konferencie)
3. Nezáväzná spoločenská konverzácia (organizovanie posedení)
4. Prijímanie hostí (privítanie hostí, interkultúrne rozdiely)
5. Financie
6. Číslovky (základné číslovky, radové číslovky, prezentovanie grafov)
7. Marketing (úloha marketingového manažéra, tvorba otázok)
8. Marketingová kampaň (význam marketingovej kampane)
9. Marketingový mix (produkt, cena, distribúcia, reklama)
10. Výrobok (typológia výrobkov)
11. Telefonovanie (frázy využívané pri telefonovaní, telefonická výmena informácií)
12. Pracovné stretnutia (memo, e-mail, prezentovanie ekonomickej témy)
13. Prípadová štúdia

Odporúčaná literatúra

1. Spišiaková, M., Varela Cano, D.P., Tužinská, S. Pavliková, Ž. Španielsky jazyk pre ekonómov, diplomatov a mediátorov 1. Tribun EU s.r.o, 2020
2. Prada de, M., Marcé, P. Entorno laboral. Edelsa 2017
3. Kol.autorov Lingea, Lexicon 7 Španielsky ekonomický slovník. ISBN: 978-80-7508-576-4

Podmienky na absolvovanie predmetu

Príprava na semináre – 30 %
Záverečná skúška – 70 %

Pracovné zaťaženie študenta

Celkové pracovné zaťaženie študenta: 78 hodín. Z toho:
26 hodín – účasť na seminároch
16 hodín – príprava na semináre
36 hodín – príprava na skúšku

Jazyk, ktorého znalosť je potrebná na absolvovanie predmetu

španielčina

Dátum schválenia: 08.03.2024

Dátum poslednej zmeny: 12.01.2022

Dátum schválenia: 08.03.2024

Dátum poslednej zmeny: 12.01.2022