Event Marketing

Vyučujúci

Zaradený v študijných programoch

Výsledky vzdelávania

Cieľom predmetu je efektívne osvojiť si princípy Event marketingu, vedieť aplikovať nástroje Event marketingu v konkrétnom podniku pri rešpektovaní špecifík eventovej udalosti. Prioritou je prepojenie zážitku a emócie vo vzťahu k obchodným cieľom podniku. Študent získa schopnosť aplikovať teoretické poznatky v konkrétnych situáciách.
Vedomosti:
Poznať event marketing, jeho nástroje, s možnosti ich aplikácie s rešpektovaním špecifík jednotlivých eventových udalostí. Poznať a vedieť plánovať event marketing aktivity podľa špecifík dielčich segmentov trhu. Vedieť plánovať eventové podujatia v nadväznosti a v synergii s marketingovými aktivitami jednotlivých subjektov ako celku.
Kompetentnosti:
Kompetentnosť efektívne riadiť implementáciu event marketingu ako prvku integrovanej komunikačnej a marketingovej politiky podnikov a iných typov organizácií. Kompetentnosť vedieť plánovať a riadiť aktivity event marketingu v online prostredí a s rešpektovaním súčasných trendov.
Zručnosti:
Manažérska zručnosť v oblasti tvorby a realizácie vhodného eventu v súlade s ostatnými nástrojmi marketingovej komunikácie a cieľmi podniku. Podpora rozvoja tímovej práce študentov a schopnosť plánovať event marektingové aktivity v závislosti od typu podnikateľského subjektu a plánovanej udalosti.

Stručná osnova predmetu

1. Organizácia práce počas semestra, podmienky zápočtu. Zadanie kolektívnych prípadových štúdií na priebežné riešenie a prezentáciu event aktivít študentov počas seminárov.
2. Charakteristika eventu ako marektingového nástroja, praktické príklady z podnikovej praxe.
3. Vývoj event marketingu, pojmový aparát.
4. Event marketing v aplikácii na vzťahy s verejnosťou: aplikácia na konkrétne prípady, riešenie prípadových štúdií zameraných na aplikáciu vybraných nástrojov event marketingu ako prostriedku na vytváranie pozitívneho obrazu subjektu v očiach verejnosti a záujmových skupín.
5. Teória a prax event marketingu: aplikácia na konkrétne podnikateľské subjekty, tímová práca študentov.
6. Sponzoring a event marketing: riešenie prípadových štúdií.
7. E- event marketing: riešenie prípadových štúdií.
8. Event marketing festivalových podujatí: priebežný test.
9. Firemný event marketing, prezentácia semestrálnych prác.
10. Event marketing kongresov a výstav, prezentácia semestrálnych prác.
11. Marketing spoločenských udalostí, prezentácia semestrálnych prác.
12. Trendy v event marketingu, prezentácia semestrálnych prác.
13. Vyhodnotenie semestra.

Odporúčaná literatúra

1. PRESTON, C.A. Event Marketing: How to Successfully Promote Events, Festivals, Conventions, and Expositions. The Wiley Event Management Series, Wiley, 2012, ISBN 1118110714.
2. REIC, I.: Events Marketing Management. Routledge, 2016. ISBN 9780415533584.
3. RINALLO, D.: Event Marketing. Milano: EGEA, 2019. ISBN 978-88-85486-24-9.

Sylabus predmetu

1. Organizácia práce počas semestra, podmienky zápočtu. Zadanie kolektívnych prípadových štúdií na priebežné riešenie a prezentáciu event aktivít študentov počas seminárov. 2. Charakteristika eventu ako marektingového nástroja, praktické príklady z podnikovej praxe. 3. Vývoj event marketingu, pojmový aparát. 4. Event marketing v aplikácii na vzťahy s verejnosťou: aplikácia na konkrétne prípady, riešenie prípadových štúdií zameraných na aplikáciu vybraných nástrojov event marketingu ako prostriedku na vytváranie pozitívneho obrazu subjektu v očiach verejnosti a záujmových skupín. 5. Teória a prax event marketingu: aplikácia na konkrétne podnikateľské subjekty, tímová práca študentov. 6. Sponzoring a event marketing: riešenie prípadových štúdií. 7. E- event marketing: riešenie prípadových štúdií. 8. Event marketing festivalových podujatí: priebežný test. 9. Firemný event marketing, prezentácia semestrálnych prác. 10. Event marketing kongresov a výstav, prezentácia semestrálnych prác. 11. Marketing spoločenských udalostí, prezentácia semestrálnych prác. 12. Trendy v event marketingu, prezentácia semestrálnych prác. 13. Vyhodnotenie semestra.

Podmienky na absolvovanie predmetu

Priebežné hodnotenie: 40 %.
práca a aktivita na cvičeniach – 5 %,
test – 20 %,
semestrálne zadanie – 15 %.
Skúška (60 %).
Celkom: priebežné hodnotenie + skúška – minimálne 51 %.

Pracovné zaťaženie študenta

Celkové študijné zaťaženie (v hod.):
práca a účasť na cvičeniach – 39 hod.
príprava na cvičenia, spracovanie semestrálneho zadania a príprava na test – 39 hod.
Spolu: 78 hod.

Jazyk, ktorého znalosť je potrebná na absolvovanie predmetu

anglický

Dátum schválenia: 20.02.2023

Dátum poslednej zmeny: 01.07.2022

Dátum schválenia: 20.02.2023

Dátum poslednej zmeny: 01.07.2022