Digital Economy

Vyučujúci

Zaradený v študijných programoch

Výsledky vzdelávania

Vedomosti:
• Vedomosti z oblasti digitálnej ekonomiky
• Vedomosti z oblasti B2B a B2C platforiem
• Vedomosti z oblasti budovania dôvery a reputácie na elektronických trhoch
• Vedomosti z oblastí základných nástrojov dataminigu a extrakcie informácií s údajov
• Vedomosti z oblasti bezpečnosti, súkromia a GDPR v digitálnom prostredí.
Kompetentnosti:
• Orientovanie sa na rôznych druhoch elektronických trhoch
• Pracovať v prostredí B2B a B2C obchodných platforiem
• Vyhodnocovať podnikové údaje využitím databázových a základných dataminingových nástrojov.
• Hodnotiť dôveryhodnosť obchodných partnerov a budovať doveryhodnosť na elektronických trhoch
• Zavádzať digitálne inovácie v podnikoch
• Správa systémov Business Intelligence systémov v podniku
Zručnosti:
• Nákup a predaj na elektronických trhoch v rámci B2B a B2C platforiem,
• Nastavenie funkcionalít trhových platforiem
• Tvorba a parametrizácia elektronických zoznamov produktov a elektronických katalógov
• Vytváranie zostáv, kontrola a správa systémov Business Intelligence
• Vytváranie stratégií pre budovanie reputácie na elektronických trhoch.

Stručná osnova predmetu

Prednášky:
1. Povaha údajov a zber údajov
2. Analýza údajov
3. Digitalizácia ekonomiky
4. Digitálny tovar a služby
5. B2B platformy
6. Digitálne trhy
7. Mechanizmus budovania dôvery
8. Reputácia na internete
9. Digitálne podnikanie, stratégia a inovácie
10. Business Intelligence
11. Úvod do dataminingu
12. Metódy dataminingu
13. Bezpečnosť, súkromie a GDPR
Semináre:
1. Vybrané prípadové štúdie a príklady týkajúce sa dátových typov
2. Vybrané prípadové štúdie a príklady súvisiace s prípravou údajov
3. Vybrané prípadové štúdie a príklady spojené s vizualizáciou viacpremenných súborov údajov
4. Vybrané prípadové štúdie a príklady súvisiace s analýzou údajov
5. Vybrané prípadové štúdie a príklady súvisiace s prípravou elektronickej aukcie
6. Vybrané prípadové štúdie a príklady súvisiace s realizáciou elektronickej aukcie
7. Vybrané prípadové štúdie a príklady súvisiace s vyhodnotením elektronickej aukcie
8. Vybrané prípadové štúdie a príklady súvisiace s hodnotením mechanizmov reputácie
9. Vybrané prípadové štúdie a príklady týkajúce sa základných metód dataminingu I (napr. Základné klasifikačné stromy)
10. Vybrané prípadové štúdie a príklady týkajúce sa základných metód dataminingu II (napr. Modelovanie jednoduchých neurónových sietí)
11. Vybrané prípadové štúdie a príklady týkajúce sa základných metód dataminingu II (napr. Trénovanie jednoduchých neurónových sietí)
12. Vybrané prípadové štúdie a príklady týkajúce sa základných metód dataminingu II (napr. Vyhodnocovanie jednoduchých neurónových sietí)
13. Odovzdanie písomnej práce

Odporúčaná literatúra

ZHOU, Hong. Learn Data Mining Through Excel. Apress, 2020.
OVERBY, Harald; AUDESTAD, Jan Arild. Digital Economics: How Information and Communication Technology is Shaping Markets, Businesses, and Innovation. Sp, 2018.
PEITZ, Martin; WALDFOGEL, Joel (ed.). The Oxford handbook of the digital economy. Oxford University Press, 2012.
POCHIRAJU, Bhimasankaram; SESHADRI, Sridhar (ed.). Essentials of Business Analytics: An Introduction to the Methodology and Its Applications. Springer, 2019.
HODEGHATTA, Umesh R.; NAYAK, Umesha. Business analytics using R-a practical approach. Apress, 2016.

Podmienky na absolvovanie predmetu

priebežná písomná práca
písomná skúška
Priebežné hodnotenie:
priebežná písomná práca 40% ( počet bodov spolu 40)
priebežné hodnotenie: min. 21 bodov (z 40 bodov)
Záverečné hodnotenie:
písomná skúška 60% – 60 bodov
písomná skúška – min. počet 31 bodov

Pracovné zaťaženie študenta

104 hodín celkom, z toho:
• 26 hodín účasť na prednáškach
• 26 hodín príprava na prednášky
• 26 hodín účasť na cvičeniach
• 26 hodín príprava na cvičenia

Jazyk, ktorého znalosť je potrebná na absolvovanie predmetu

anglický

Dátum schválenia: 19.07.2022

Dátum poslednej zmeny: 24.01.2022

Dátum schválenia: 19.07.2022

Dátum poslednej zmeny: 24.01.2022