Atraktivity v cestovnom ruchu

Vyučujúci

Zaradený v študijných programoch

Výsledky vzdelávania

Vedomosti
Po absolvovaní predmetu by mal byť študent na úrovni vedomostí a porozumenia schopný chápať širokú a rôznorodú paletu atraktivít v cestovnom ruchu, rozumieť špecifikám ponuky atraktivít cestovného ruchu vzhľadom na motiváciu a dopyt turistov a orientovať sa v špecifikách a podmienkach podnikania vo vybratých typoch atraktivít.
Zručnosti
Vo vzťahu k zručnostiam by mal byť študent schopný preukázať zručnosti v hodnotení atraktivity územia pre cestovný ruch a uplatniť know-how týkajúce sa aplikácie nástrojov trvalo udržateľného využívania atraktivít cestovného ruchu a spoločensky zodpovedného spôsobu ich riadenia.
Kompetentnosti
Vo vzťahu ku kompentnostiam má byť študent schopný používať vedomosti v oblasti špecifík podnikania a ponuky atraktivít cestovného ruchu pri riešení praktických zadaní a komplexných prípadových štúdií ako aj vedomosti a zručnosti pri navrhovaní atraktívneho trvalo udržateľného produktu zohľadňujúci prírodné a/alebo civilizačné danosti územia a trendy v cestovnom ruchu.

Stručná osnova predmetu

Klasifikácia a rôznorodosť atraktivít v cestovnom ruchu, ktoré môžu byť predpokladom poskytnutia cieľovej služby pre turistov alebo podpornej služby ku kľúčovým produktom cestovného ruchu. Špecifiká trvalo udržateľnej ponuky atraktivít cestovného ruchu a podnikania v týchto rôznorodých činnostiach

Odporúčaná literatúra

Základná literatúra:
1. MICHÁLKOVÁ, A. - KUBIČKOVÁ, V.: Rozvoj cestovného ruchu v destinácii. České Budějovice: Vysoká škola evropských a regionálních studií, 2022. ISBN 978-80-7556-108-4
Odporúčaná literatúra:
1. INESON, E. - HONG TAI YAP, M. - NIȚĂ, V.: International Case Studies for Hospitality, Tourism and Event Management Students and Trainees, Iași: Editura Tehnopress, 2023, 88 s. ISBN 978-606-687-509-7
2. JAROLÍMKOVÁ, Liběna. Atraktivity a produkty cestovního ruchu [online]. Praha: VŠE Praha., 2017. Dostupné na: https://kcr.vse.cz/wp-content/uploads/page/319/Atraktivity-a-produkty-cestovn%C3%ADho-ruchu.pdf
3. NGWIRA, Cecilia a KANKHUN, Zandivuta. What attracts tourists to a destination? Is it attractions?. African Journal of Hospitality, Tourism and Leisure, [online]. Volume 7 (1) - (2018). ISSN 2223-814X. Dostupné na: https://www.ajhtl.com/uploads/7/1/6/3/7163688/article_14_vol_7__1__2018.pdf
4. NOVARLIA, Irena. Tourist Attraction, Motivation, and Prices Influence on Visitors' Decision to Visit the Cikandung Water Sources Tourism Object. Budapest International Research and Critics Institute-Journal (BIRCI-Journal) (online). Volume 5, No 3, August 2022, Page: 25400-25409. e-ISSN 2615-3076. p-ISSN 2615-1715. Dostupné na: https://doi.org/10.33258/birci.v5i3.6586
5. WIEZIK, Michal., NIŇAJOVÁ, Iveta., ŠVAJDA, Juraj., ELEXOVÁ, Ľudmila. Koncept prírodného turizmu [online]. AEVIS, n.o., 2019 Dostupné na: https://www.aevis.org/wp-content/uploads/2019/11/koncept_prirodneho_turizmu_v2_final-1.pdf

Sylabus predmetu

1. Atraktivity cestovného ruchu, ich význam a funkcie v cestovnom ruchu, klasifikácia atraktivít. 2. Prírodné podmienky pre atraktivity v cestovnom ruchu, vhodnosť prostredia pre cestovný ruch. 3. Vytvorené podmienky pre atraktivity v cestovnom ruchu (civilizačné predpoklady). Pasportizácia atraktivít cestovného ruchu. 4. Trendy v cestovnom ruchu, špecifiká dopytu po atraktivitách cestovného ruchu 5. Ponuka atraktivít v cestovnom ruchu, organizačné zabezpečenie ponuky atraktivít, špecifiká podnikania 6. Možnosti financovania tvorby, udržiavania a rozvoja atraktivít v cestovnom ruchu. 7. Trvalo udržateľné využívanie atraktivít cestovného ruchu. Spoločensky zodpovedné riadenie atraktivít cestovného ruchu. 8. Hodnota a hodnotenie atraktivít cestovného ruchu, atraktívnosť územia. 9. Transformácia atraktivít do zážitkového cestovného ruchu, zážitková ekonomika v cestovnom ruchu. Manažment atraktivít adrenalínového (dobrodružného) cestovného ruchu, bezpečnosť a ochrana zdravia turistov. 10. Manažment atraktivít prírodného prostredia. Mäkké formy cestovného ruchu. Ekologický cestovný ruch. 11. Manažment kultúrnych a sociálnych atraktivít. 12. Manažment zábavných a infraštruktúrnych atraktivít. 13. Manažment atraktivít vybratých netradičných foriem cestovného ruchu.

Podmienky na absolvovanie predmetu

40 % semestrálna práca;
60 % ústna skúška;

Pracovné zaťaženie študenta

Pracovná záťaž: 208 hodín
Účasť na prednáškach: 26 hodín
Účasť na seminároch: 52 hodín
Príprava na semináre: 26 hodín
Spracovanie semestrálneho projektu: 52 hodín
Príprava na skúšku: 52 hodín

Jazyk, ktorého znalosť je potrebná na absolvovanie predmetu

slovenský, anglický

Dátum schválenia: 06.03.2024

Dátum poslednej zmeny: 03.03.2024

Dátum schválenia: 06.03.2024

Dátum poslednej zmeny: 03.03.2024