Manažment vzťahov so zákazníkmi (CRM) (v anglickom jazyku)
- Kredity: 4
- Ukončenie: Skúška
- Rozsah: 2C
- Semester: letný
- Ročník: 2
- Obchodná fakulta
Vyučujúci
Zaradený v študijných programoch
Výsledky vzdelávania
Cieľom predmetu je poskytnúť študentom súbor poznatkov o CRM, jeho podstate a princípoch. Predmet je zameraný na riadenie vzťahov so zákazníkmi s väzbou na manažérsku stratégiu a prax. Predmet logicky zdôvodňuje nutnosť rozšíriť manažérske aktivity v oblasti vzťahov so zákazníkmi, určuje štruktúru vzťahov, meranie nákladov na získanie a udržiavanie vzťahov so zákazníkmi a pod.
Vedomosti: Študenti dokážu porozumieť problematike CRM, jeho významu, podstate a princípom, vývoju, pochopiť úlohu CRM vo firme, porozumieť problematike aplikovania CRM a jeho princípom a rozdielom v jeho implementácii.
Zručnosti: Študenti budú mať schopnosť zhodnotiť využitie teoretických prístupov CRM pri činnosti podnikateľských subjektov; schopnosť aplikovať inštrumentárium CRM na konkrétnom príklade, kriticky vyhodnotiť situáciu, navrhnúť riešenia problémov taktickej a strategickej úrovne. Kompetencie: Študenti budú schopní pracovať s informáciami – vyhľadávať ich, selektovať, samostatne analyzovať a syntetizovať s orientáciou schopnosť samostatne aplikovať princípy a koordinovať funkcie CRM v rámci podniku.
Stručná osnova predmetu
Východiská koncepcie CRM. Riadenie vzťahov so zákazníkmi. Prínosy a nevýhody CRM. Analýza prostredia pre CRM. Zákazník a CRM. CRM a manažment vzťahov s kľúčovými zákazníkmi. CRM a globálni zákazníci. CRM mix. Produkt a služba ako nástroj CRM. Budovanie systému riadenia vzťahov so zákazníkmi v podniku. Výkonnosť CRM. Konkurenčné prostredie a CRM. Spokojnosť zákazníka a metódy jej merania. Sociálny a spoločensky zodpovedný aspekt CRM. Databáza zákazníkov a databázový marketing a CRM. Strategický aspekt CRM. Budúcnosť smerovania a vývojové tendencie v CRM.
Odporúčaná literatúra
1. Pearce M. 2021. Customer Relationship Management: How To Develop and Execute a CRM Strategy. New York: Business Expert Press
2. Werner J., Reinartz, V Kumar. 2012. Customer Relationship Management: Concept, Strategy and Tools. Berlin: Springer.
3. Anderson K., Kerr C. 2001. Customer Relationship Management. United States: McGraw-Hill Education.
Sylabus predmetu
1. Úvod do problematiky. Východiská koncepcie CRM. 2. Riadenie vzťahov so zákazníkmi. Prínosy a nevýhody CRM. 3. Analýza prostredia pre CRM. 4. Zákazník a CRM. Proces poznávania zákazníka. Získavanie informácii o zákazníkovi. Segmentácia zákazníkov a CRM. 5. CRM a manažment vzťahov s kľúčovými zákazníkmi. CRM a globálni zákazníci. 6. CRM mix. Produkt a služba ako nástroj CRM. 7. Budovanie systému riadenia vzťahov so zákazníkmi v podniku. Výkonnosť CRM. 8. Konkurenčné prostredie a CRM. 9. Spokojnosť zákazníka a metódy jej merania. 10. Sociálny a spoločensky zodpovedný aspekt CRM. 11. Databáza zákazníkov a databázový marketing a CRM. 12. Strategický aspekt CRM 13. Budúcnosť smerovania a vývojové tendencie v CRM.
Podmienky na absolvovanie predmetu
40 % aktívna účasť, riešenie praktických úloh, priebežné overovanie vedomostí;
60 % písomná skúška
Pracovné zaťaženie študenta
Celková študijná záťaž: 104 hodín
Účasť na seminároch: 26 hodín
Príprava na semináre: 12 hodín
Príprava na priebežné overovanie vedomostí: 26 hodín
Príprava na skúšku: 40 hodín
Jazyk, ktorého znalosť je potrebná na absolvovanie predmetu
anglický
Dátum schválenia: 06.03.2024
Dátum poslednej zmeny: 22.05.2022
Dátum schválenia: 06.03.2024
Dátum poslednej zmeny: 22.05.2022