Manažérske a marketingové poradenstvo

Vyučujúci

Zaradený v študijných programoch

Výsledky vzdelávania

Študenti získavajú absolvovaním predmetu vedomosti o vedeckých aspektoch manažérskeho a marketingového poradenstva, ktoré majú pôvod vo vedeckom manažmente. Oboznámia sa s rôznymi prístupmi k manažérskemu a marketingového poradenstvu. Prehĺbia si vedomosti o interakcii medzi poradenskou praxou a teóriou. Spoznajú rôzne analytické aj komplexné medzinárodné poradenské prístupy , ktorých kritickým zhodnotením prispejú k riešeniu problémov klientov. Detailne sa oboznámia sa s procesom a metódami poradenskej diagnostiky. Získajú prehľad o výskumnej a vzdelávacej činnosti poradenských spoločností a poradcov a ich profesionálnej integrite.
Absolventi predmetu budú vedieť vytvárať logicky precízne a prakticky aplikovateľné riešenia manažérskych, marketingových a podnikateľských problémov. Prehĺbia si schopnosti, ako využívať metódy poradenskej diagnostiky, ktorá predstavuje kľúčový element spektra poradenských metód a prístupov. Porozumejú vedeckej platforme manažérskeho a marketingového poradenstva, na základe čoho dokážu definovať problémy klienta a identifikovať jeho príčiny, identifikovať ďalšie signifikantné znaky a určiť potenciál podniku riešiť daný stav. Naučia sa pracovať s komplexnými poradenskými problémami a praktické skúsenosti transformovať do oblasti zodpovedajúcej teórie.
Úspešným absolvovaním predmetu študenti nadobudnú kompetencie, ktoré im umožnia uplatniť sa na poradenských pozíciách vo všetkých typoch poradenských spoločností, na manažérskych pozíciách v poradenských spoločnostiach ako aj iných podnikateľských subjektov, ktoré budú využívať poradenské služby a v špecializovaných marketingových pracoviskách. Dokážu efektívne pristupovať k poradenskému výkonu na báze objektivity a nezávislosti, profesijnej etiky a integrity.

Stručná osnova predmetu

Manažérske a marketingové poradenstvo ako súčasť ekonomického poradenstva. Vedecké prístupy k poradenstvu – vedecký manažment ako platforma manažérskeho poradenstva. Požiadavky kladené na prístupy v poradenstve. Vedecké prístupy v marketingovom poradenstve. Poradenská diagnostika ako metóda manažérskeho a marketingového poradenstva. Vybrané aspekty vedeckého prístupu vo vzdelávaní. poradcov s cieľom získavania nových poznatkov a prehlbovania existujúcej bázy poradenských skúseností a zručností.

Odporúčaná literatúra

1. Baaj, M. G. 2016. An Introduction to Management Consultancy. London, Sage Publications Ltd. ISBN10 1446256138. ISBN13 9781446256138
2. Kavanaugh, J. 2018. Consulting Essential : The Art and Science of People, Facts, and Frameworks. USA: Publishing In A Box. ISBN10 154451025X. ISBN13 9781544510255.
3. Kubr, M. 2002. Management Consulting: A guide to the profession. Four edition. Geneva, International Labour Office.
4. Mahoney, J., Markham, C. 2013. Management Consultancy. Oxford, Oxford University Press. ISBN10 0199645477. ISBN13 9780199645473
5. Michalko, M. 2004. Manažérska diagnostika a terapeutika podniku. Ostrava: Ostravská univerzita.
6. Neumannová, A. et al. 2012. Podniková diagnostika. Bratislava: Iura Edition.
7. Taylor, W. F. 1982. The Principles of Scientific Management. NY: Hive Publishing Company.
8. Boussebaa, M. and Faulconbridge, R.J. (2019). Professional service firms as agents of economic globalization: A political perspective. Journal of Professions and Organization, 6, 72–90.
9. Bronnenmayer, M., Wirtz, B.W. and Göttel, V. (2014). Succes factors of management consulting. Review of Management Science, 10 (1), 1-34. Brooks, A. K. and Edwards, K. (2014).
10. Dawes PL, Dowling GR, Patterson PG (1992) Criteria Used to Select Management Consultants. Ind Mark Manage 21:187–193
11. Curuksu, J.D. (2018). Analysis of the Management Consulting Industry. DataDriven. Management for Professionals. Cham: Springer, pp. 1-16. https://link.springer.com/chapter/10.1007/9 78-3-319-70229-2_1 (Downloaded: 2 Ju1y, 2019)
12. Gross, A., Poór J., and Solymossy,E. (2009). The changing outlines of western management consulting. (In Hungarian) Marketing and Management, 44 (4), 20-32.
13. Litrico JB, Lee MD (2008) Balancing exploration and exploitation in alternative work arrangements: a multiple case study in the professional and management services industry. J Organ Behav 29(8):995–1020.
14. Miles, I. (2005). Knowledge-intensive business services: prospects and policies; Foresight, 7 (6) , 39–63.
15. Poór, J. and Milovecz, Á. (2011). Management Consulting in Human Resource Management: Central and Eastern European Perspectives in Light of Empirical Experiences. Journal of Service Science and Management. 8 (1), pp. 300-314.
16. Daňo, F., Hanuláková, E. Internationalization of consultancy services. - Registrovaný: Web of Science. In Central and Eastern Europe in the changing business environment. International joint conference. Central and Eastern Europe in the changing business environment : proceedings of 16th international joint conference : may 27, 2016, Prague, Czech Republic and Bratislava, Slovakia. - Prague : Oeconomica Publishing House, University of Economics, Prague, 2016. ISBN 978-80-245-2145-9. ISSN 2453-6113, p. 76-87.
17. Hanuláková, E., Daňo, F., Drábik, P. Approaches to Education in the Field of Management, Marketing and Enviromental Consulting. - Registrovaný: Web of Science. In AD ALTA : journal of interdisciplinary research. - Hradec Králové : MAGNANIMITAS, 2019. ISSN 2464-6733, 2019, vol. 9, no. 1, pp. 84-91 online.

Sylabus predmetu

1. Manažérske a marketingové poradenstvo ako súčasť ekonomického poradenstva. 2. Vedecký manažment ako platforma manažérskeho poradenstva. F.W. Taylor, H. Gannt, F. Gilbret. 3. Poradenská prax a rozvoj teoretických poznatkov v manažmente a marketingu. 4. Požiadavky kladené na prístupy v manažérskom a marketingovom poradenstve. Metódy a nástroje vyvinuté poradenskými spoločnosťami Boston Consulting Group, McKinsey a Booz Allen Hamilton v spolupráci s Harvard Business School. 5. Komplexné riešenia poradenských spoločností Boston Consulting Group, McKinsey. 6. Poradenská diagnostika. 7. Výskum ako súčasť činnosti a poradenského prístupu. Výskumné modely poradenských spoločností. 8. Vzdelávanie poradcov v manažmente a marketingu. Úloha profesijných organizácií vo výskume a vzdelávaní poradcov.

Podmienky na absolvovanie predmetu

40 % semestrálna práca
60 % písomná skúška

Pracovné zaťaženie študenta

Pracovná záťaž: 260 hodín
Účasť na prednáškach: 16 hodín
Samoštúdium: 84 hodín
Spracovanie semestrálneho projektu: 60 hodín
Príprava na skúšku: 100 hodín

Jazyk, ktorého znalosť je potrebná na absolvovanie predmetu

slovenský jazyk, anglický jazyk

Dátum schválenia: 02.04.2023

Dátum poslednej zmeny: 15.01.2022

Dátum schválenia: 02.04.2023

Dátum poslednej zmeny: 15.01.2022