Vyučujúci

Zaradený v študijných programoch

Výsledky vzdelávania

Vedomosti
Študent po absolvovaní predmetu nadobudne vedomosti v oblasti najnovších virtualizačných informačných systémov, bude sa vedieť orientovať a využiť potenciál digitálnej automatizácie, ktorá čoraz vo väčšej miere asistuje v rozhodovacích procesoch obchodnej praxe. Porozumie princípom smart cities a tourism.
Zručnosti
Konkrétnymi zadaniami vo vyučovanom predmete získa študent zručnosti v oblasti virtualizácie a automatizácie, ktoré mu zabezpečenia ich reálne zhodnotenie v praxi. Bude vedieť pracovať s nástrojmi virtuálnej a rozšírenej reality, s nástrojmi na automatizáciu procesov a získavať a zadávať informácie do systému prostredníctvom digitálnych asistentov.
Kompetentnosti
Schopnosti pracovať s najnovšími technológiami a využiť ich potenciál inteligencie v automatizácii obchodných procesov sú kompetencie, ktoré už v súčasnej dobe zohrávajú veľkú úlohu v konkurenčnom prostredí.

Stručná osnova predmetu

Predmet je zameraný na virtualizačné technológie rozšírenej a virtuálnej reality, kde popisuje možnosti ich aplikácie v rôznych oblastiach cestovného ruchu. Virtuálna realita dokáže užívateľov prepájať do nového virtuálneho prostredia, čo naskytá veľký potenciál v prezentácii produktov a služieb. Spomínaná problematika je rozoberaná v súvislosti s mobilnými technológiami a nadväzuje aj na systémy IoT čoraz vo väčšej miere integrované do okolitého prostredia. Predmet postupne nadväzuje na najnovšie trendy v oblasti automatizácie inteligentných systémov.

Odporúčaná literatúra

SPANO, Martin. Umelá inteligencia v orechovej škrupinke: Stručný úvod do umelej inteligencie, strojového učenia, neurónových sietí, hlbokého učenia a robotov. 2019. ISBN 978-80-570-0680-0.
JUNG, Timothy; TOM DIECK, M. Cluaudia. Augmented Reality and Virtual Reality. Empowering Human, Place and Business. Cham: Springer International Publishing, 2018.
HAN, Dai-In; JUNG, Timothy; GIBSON, Alex. Dublin AR: implementing augmented reality in tourism. In: Information and communication technologies in tourism 2014. Springer, Cham, 2013. p. 511-523.
BENCKENDORFF, Pierre J.; XIANG, Zheng; SHELDON, Pauline J. Tourism information technology. Cabi, 2019.
NAUMOV, Nikola. The impact of robots, artificial intelligence, and service automation on service quality and service experience in hospitality. Emerald Publishing Limited, 2019.

Sylabus predmetu

1. Informačné technológie v cestovnom ruchu – inteligentné systémy 2. Mobilné aplikácie 3. Využitie nástrojov IoT 4. Indoor, outdoor lokalizačné systémy 5. Smart cities, smart tourism 6. Virtuálna realita v cestovnom ruchu 7. Rozšírená realita v cestovnom ruchu 8. Aplikácia zmiešanej reality 9. Využitie systémov digitálnej asistencie v podnikaní 10. Big Data a systémy umelej inteligencie v cestovnom ruchu 11. Identifikačné technológie, biometria, kamerové systémy 12. Blockchain a platobné systémy 13. Bezpečnosť v prostredí virtuálnych technológii

Podmienky na absolvovanie predmetu

40 % priebežné semestrálne hodnotenie
60 % písomná skúška

Jazyk, ktorého znalosť je potrebná na absolvovanie predmetu

Slovenský jazyk, anglický jazyk

Dátum schválenia: 06.03.2024

Dátum poslednej zmeny: 03.03.2024

Dátum schválenia: 06.03.2024

Dátum poslednej zmeny: 03.03.2024