- Ukončenie: Skúška
Vyučujúci
Zaradený v študijných programoch
Výsledky vzdelávania
Študenti absolvovaním predmetu získajú znalosti z oblasti marketingu kultúry a umenia. Nadobudnú poznatky o význame a možnostiach uplatňovania nástrojov marketingu v kultúrnych inštitúciách s dôrazom na ich špecifiká a odlišnosti od tradičného marketingového prístupu. Oboznámia sa s marketingovými modelmi v kultúre, s marketingovým prostredím kultúrnych inštitúcií a s rôznymi aspektmi súvisiacich so spotrebiteľským správaním v kultúre.
Získajú vedomosti o nástrojoch a modeloch budovania publika v kultúre a prehľad o možných spôsoboch financovania kultúrnych organizácií.
Absolventi predmetu budú vedieť aplikovať prvky marketingového mixu a implementovať ich v činnosti kultúrnych organizácií. Budú vedieť aktívne vyhľadávať a využívať príležitosti na prezentáciu činnosti takýchto inštitúcií a budú pripravení na získavanie potenciálnych sponzorov a donorov. Porozumejú vzťahom medzi kultúrou a ekonomikou.
Úspešným absolvovaním predmetu študenti nadobudnú kompetencie, ktoré im umožnia uplatniť sa na manažérskych pozíciách v rôznych typoch kultúrnych inštitúcií. Dokážu nachádzať kreatívne riešenia v oblasti marketingu. Budú schopní organizovať rôzne kultúrne podujatia a dôstojne reprezentovať kultúrne organizácie pri presadzovaní ich záujmov.
Stručná osnova predmetu
Funkcie a nástroje marketingu organizácií pôsobiacich v oblasti kultúry. Vzťah medzi kultúrou a ekonomikou a ekonomické špecifiká kultúry. Kultúra z pohľadu ekonomických teórií. Marketingové modely v kultúre. Marketingové prostredie kultúrnych organizácií. Úloha štátu v kultúre. Konkurencia a konkurenti kultúrnych inštitúcií a podujatí. Spotrebitelia v kultúre. Segmentácia trhu kultúry. Marketingový výskum v kultúre. Jednotlivé prvky marketingového mixu kultúrnych organizácií a ich špecifiká.
Odporúčaná literatúra
1. Loydlová, M. 2022. Marketing kultúry. Skriptá. Bratislava. Vydavateľstvo EKONÓM. ISBN:............. (v príprave)
2. Tajtáková, M. 2010. Marketing kultúry. Ako osloviť a udržať si publikum. Bratislava: Eurokódex. ISBN 978-80-89447-29-9
3. Johnová, R. 2008.: Marketing kulturního dědictví a umění. Praha: Grada Publishin. ISBN 978-80-247-2724-0
4. Colbert, F., Ravanas, P. 2019. Marketing Culture and Arts. 5th Edition. Montreal: François Colbert’s book.
Sylabus predmetu
1. Úvod do predmetu. Funkcie a nástroje marketingu organizácií pôsobiacich v oblasti kultúry. 2. Vzťah medzi kultúrou a ekonomikou a ekonomické špecifiká kultúry. Kultúra z pohľadu ekonomických teórií. Marketingové modely v kultúre. 3. Marketingové prostredie kultúrnych organizácií. Úloha štátu v kultúre. 4. Konkurencia a konkurenti kultúrnych inštitúcií a podujatí. 5. Spotrebitelia v kultúre. Faktory ovplyvňujúce spotrebiteľské správanie v kultúre. 6. Segmentácia trhu kultúry. 7. Marketingový výskum v kultúre – výskum publika, zdroje marketingových informácií. 8. Marketingový mix kultúrnych organizácií – produkt 9. Marketingový mixu kultúrnych organizácií – cena 10. Marketingový mix kultúrnych organizácií – distribúcia 11. Marketingový mix kultúrnych organizácií – marketingová komunikácia. 12. Marketingový mix kultúrnych organizácií – personál a osobnosti. 13. Aktuálne problémy, kreatívna ekonomika.
Podmienky na absolvovanie predmetu
40 % - semestrálny seminárny projekt
60 % - písomná skúška
Pracovné zaťaženie študenta
Celková študijná záťaž: 78 hodín
Účasť na prednáškach: 0 hodín
Účasť na seminároch: 26 hodín
Príprava na semináre: 13 hodín
Spracovanie semestrálneho seminárneho projektu: 19 hodín
Príprava na skúšku: 20 hodín
Jazyk, ktorého znalosť je potrebná na absolvovanie predmetu
slovenský jazyk
Dátum schválenia: 06.03.2024
Dátum poslednej zmeny: 15.01.2022
Dátum schválenia: 06.03.2024
Dátum poslednej zmeny: 15.01.2022