E-business a e-commerce

Vyučujúci

Zaradený v študijných programoch

Výsledky vzdelávania

Študenti nadobudnú v prípade úspešného zvládnutia predmetu najmä nasledovné vedomosti:
- vedomosti o vzniku a evolúcii internetu a o jeho funkcii a pozícii v obchodnej a marketingovej činnosti medzinárodnej firmy,
- oboznámenie sa s medzinárodným elektronickým obchodom a medzinárodný elektronickým podnikaním,
- pochopenie vplyvu internetu na tradičný marketing a globálne obchodovanie,
- poznatky o vytvorení a spravovaní prezencie firmy na interne na viacerých trhoch a o obchodných a distribučných modeloch, ktoré môže firma pri podnikaní na internete implementovať.
Študenti nadobudnú v prípade úspešného zvládnutia predmetu najmä nasledovné zručnosti:
- pochopenie dôležitosť internetu pre súčasnú podnikateľskú stratégiu firmy,
- schopnosť vyhodnotiť nové medzinárodné príležitosti pre firmu v digitálnom prostredí,
- schopnosť budovať a manažovať cezhraničnú distribučnú stratégiu firmy prepojenú s digitálnymi technológiami,
- pochopenie dôležitosti bezpečnosti na internete a nástrah porušovania etických a morálnych zásad podnikania na internete.
Študenti nadobudnú v prípade úspešného zvládnutia predmetu najmä nasledovné kompetencie:
- schopnosť nájsť vďaka nadobudnutým zručnostiam uplatnenie na manažérskych pozíciách vo všetkých typoch lokálnych a medzinárodných moderných firiem, vo firmách so zameraním na digitálne podnikanie, pri riešení manažérskych a marketingových problémov,
- schopnosť efektívne nakladať s firemnými zdrojmi a manažovať ľudské zdroje orientované vo svojej pracovnej činnosti na digitálne prostredie.

Stručná osnova predmetu

Dôležitosť digitálneho prostredia pre súčasné medzinárodné podnikanie. Vznik a história internetu. Biznis modely a koncepcie medzinárodného elektronického obchodu. Infraštruktúra www (world-wide-web) prostredia. Budovanie webstránky, jej testovanie, personalizácia a kontinuálne prispôsobovanie. Online bezpečnosť a platobné systémy. Marketingové koncepcie a marketingová komunikáciu v medzinárodnom elektronickom obchode. Etické, sociálne a politické aspekty elektronického obchodu. Elektronický predaj tovarov a služieb a ich propagácia v digitálnych médiách. Kategorizácia sociálnych sietí. B2B obchodovanie v medzinárodnom elektronickom prostredí.

Odporúčaná literatúra

1. MATUŠOVIČOVÁ, Monika - ČERVENKA, Peter. E-commerce. Recenzenti: Andrej Miklošík, Jakub Horváth. - 1. vydanie. - Bratislava : Vydavateľstvo EKONÓM, 2023. - 153 s. ISBN 978-80-225-5067-3
2. KUCHTA, Martin. Digitálny marketing : marketingová komunikácia na internete. Recenzenti: Jakub Horváth, Peter Hacek. - 1. vydanie. - Bratislava : Vydavateľstvo EKONÓM EU v Bratislave, 2022. 184 s. ISBN 978-80-225-4974-5
3. KENNETH, C. Laudon - TRAVER G., Carol. E-commerce: business, technology, society. Nakladateľ: Pearson Education Limited, 2023. 800 s. ISBN 9781292449722
4. QIN, Zheng - SHUAI, Qinghong – WANG, Guolong – ZHANG, Pu – CAO, Mengyu – CHEN, Mingshi. E-Commerce. Nakladateľ: Springer, Berlin, 2022. 424 s. ISBN 9789811964374.
5. YBALLE, Genaro. Ecommerce Business Steps To Get Explosive E-Commerce Sales And Profits: E-Commerce Key Strategies. Vydavateľstvo: Amazon Digital Services LLC - KDP Print US. 2021. 250s. ISBN 9798473988734

Sylabus predmetu

1. Elektronický obchod a podnikanie. 2. Vplyv internetu na 4P. 3. Budovanie prítomnosti na internete. 4. Identifikácia a testovanie kľúčových parametrov webstránky. 5. Možnosti podnikania prostredníctvom využitia ďalších elektronických platforiem. 6. Internetové platobné systémy a ich bezpečnosť. 7. Typy a obchodné modely elektronického obchodu. 8. Marketingové koncepcie elektronického obchodu. 9. Distribučná organizácia elektronického obchodu. 10. Sociálne siete a interakcia spotrebiteľa. 11. Vyhľadávače, porovnávače a agregátory ako nevyhnutná súčasť marketingovej stratégie e-commerce. 12. Tvorba a distribúcia obsahu a marketingovej komunikácie na internete. 13. Právne a morálne aspekty elektronického obchodu.

Podmienky na absolvovanie predmetu

20 % priebežné zadania
20% semestrálny písomný test
60 % písomná skúška

Pracovné zaťaženie študenta

Celkové: pracovná záťaž 5 kreditov x 26 h = 130 h.
Samostatne zaťaženie pre jednotlivé vzdelávacie činnosti
Účasť na prednáškach: 26 hodín
Účasť na seminároch: 26 hodín
Príprava na semináre: 13 hodín
Príprava na písomné overovanie vedomostí: 26 hodín
Príprava na skúšku: 39 hodín

Jazyk, ktorého znalosť je potrebná na absolvovanie predmetu

slovenský, anglický

Dátum schválenia: 06.03.2024

Dátum poslednej zmeny: 29.02.2024

Dátum schválenia: 06.03.2024

Dátum poslednej zmeny: 29.02.2024