Obchodné rokovania vo francúzskom jazyku

Vyučujúci

Zaradený v študijných programoch

Výsledky vzdelávania

Vedomosti:
- nadobudnutie základných teoretických poznatkov o štruktúre procesu obchodného rokovania a rozšírenie odbornej obchodnej terminológie v danom kontexte
- nadobudnutie vedomostí o jednotlivých stratégiách a technikách, ktoré proces obchodného rokovania zefektívňujú, ako aj o prekážkach a rizikách, ktoré môžu rokovania spomaliť alebo narušiť
Kompetentnosti:
- nadobudnutie detailného prehľadu jednotlivých fáz a typov obchodných rokovaní, ako aj rolí účastníkov obchodných rokovaní a ich funkcií
- rozvíjanie a zdokonaľovanie odbornej, sociálnej a komunikačnej (aj interkultúrnej) kompetencie
- porovnávanie jednotlivých prvkov obchodných rokovaní (jazyk, reč tela, stratégie a techniky) medzi jednotlivými kultúrami
- efektívne vedenie obchodného rokovania so zreteľom na formálnu štruktúru a pravidlá etikety rokovania
Zručnosti:
- získanie zručností pri riešení rôznych problémových situácií v rámci obchodného rokovania
- nadobudnutie zručnosti používať špecifickú terminológiu v príslušnom cudzom jazyku v súčinnosti s relevantnými štylistickými a rétorickými výrazovými prostriedkami v závislosti od typu a predmetu obchodného rokovania
- získanie schopnosti učiaceho používať špecifickú lexiku vo všetkých fázach obchodného rokovania tak, aby bol dosiahnutý cieľ rokovania, ako aj schopnosť vyberať správne frázy z repertoára stratégií, taktík a techník
- získanie schopnosti dávať do súvislosti vlastnú kultúru a kultúru obchodného partnera a dokázať prekonávať stereotypné názory a vzťahy
- schopnosť používať odborný jazyk plynule, zrozumiteľne a profesionálne

Stručná osnova predmetu

- Vypracovanie/pochopenie a spracovanie dokumentov v oblasti ľudských zdrojov (opis pracovného miesta, inzerát, zmluva atď.).
- Riadenie vzťahov so zákazníkmi: riešenie sťažností.
- Predaj produktu: vypracovanie ponuky (produktu, služby, plnenia), vypracovanie odhadu, zmluvy, riadenie komunikácie s poskytovateľmi služieb.
- Komunikácia o obchodnej činnosti: podrobná prezentácia organizácie spoločnosti a jej fungovania, politiky a stratégie prejavom prispôsobeným respondentovi.
- Pochopiť, prezentovať a podrobne vysvetliť číselné údaje (účtovníctvo, financie, marketing atď.).
- Aktívna účasť na internom pracovnom stretnutí (s vedením, kolegami) alebo s klientom či dodávateľom; riadenie formálnych interakcií.

Odporúčaná literatúra

Základná literatúra:
1. LEGER, W. Le français du management (A2-C1). Paris: Ophrys, 2014. ISBN 270801398X
2. PENFORNIS, J.-L. Vocabulaire progressif du français des affaires. Niveau intermédiaire (B1). Paris: CLE international, 2018. ISBN 209038106X
Doplňujúca literatúra:
1. DELARUELLE, D. La vente et la négociation pas à pas. Paris: Vuibert, 2014. ISBN 2311620177
2. HOLLEVILLE, S. Débattre en FLE (B2-C1). Paris: Ellipses, 2021. ISBN 2340047501
3. PENFORNIS, J.-L. Affaires.com. Niveau avancé B2-C1. 3e éd. Paris: CLE international, 2017. ISBN 2090386827

Podmienky na absolvovanie predmetu

Priebežné hodnotenie: 40 %
Záverečné hodnotenie: 60 %

Pracovné zaťaženie študenta

Celkové pracovné zaťaženie študenta: 156hodín. Z toho:
52 hodín – účasť na seminároch
42 hodín – príprava na semináre a na priebežné hodnotenie
62 hodín – príprava na záverečnú skúšku

Jazyk, ktorého znalosť je potrebná na absolvovanie predmetu

francúzsky

Dátum schválenia: 08.03.2024

Dátum poslednej zmeny: 18.05.2022

Dátum schválenia: 08.03.2024

Dátum poslednej zmeny: 18.05.2022