Obchodné rokovania v španielskom jazyku

Vyučujúci

Zaradený v študijných programoch

Výsledky vzdelávania

Vedomosti:
• nadobudnutie základných teoretických poznatkov o štruktúre procesu obchodného rokovania a rozšírenie odbornej obchodnej terminológie v danom kontexte
• nadobudnutie vedomostí o jednotlivých stratégiách a technikách, ktoré proces obchodného rokovania zefektívňujú, ako aj o prekážkach a rizikách, ktoré môžu rokovania spomaliť alebo narušiť
Kompetentnosti:
• nadobudnutie detailného prehľadu jednotlivých fáz a typov obchodných rokovaní, ako aj rolí účastníkov obchodných rokovaní a ich funkcií
• rozvíjanie a zdokonaľovanie odbornej, sociálnej a komunikačnej (aj interkultúrnej) kompetencie
• porovnávanie jednotlivých prvkov obchodných rokovaní (jazyk, reč tela, stratégie a techniky) medzi jednotlivými kultúrami
• efektívne vedenie obchodného rokovania so zreteľom na formálnu štruktúru a pravidlá etikety rokovania
Zručnosti:
• získanie zručností pri riešení rôznych problémových situácií v rámci obchodného rokovania
• nadobudnutie zručnosti používať špecifickú terminológiu v príslušnom cudzom jazyku v súčinnosti s relevantnými štylistickými a rétorickými výrazovými prostriedkami v závislosti od typu a predmetu obchodného rokovania
• získanie schopnosti učiaceho používať špecifickú lexiku vo všetkých fázach obchodného rokovania tak, aby bol dosiahnutý cieľ rokovania, ako aj schopnosť vyberať správne frázy z repertoára stratégií, taktík a techník
• získanie schopnosti dávať do súvislosti vlastnú kultúru a kultúru obchodného partnera a dokázať prekonávať stereotypné názory a vzťahy
• schopnosť používať odborný jazyk plynule, zrozumiteľne a profesionálne

Stručná osnova predmetu

- Úvod do problematiky komunikácie a obchodného rokovania ako špecifickej formy komunikácie
- Komplexnosť obchodného rokovania v jeho fázach
- Strategické, taktické a technické inštrumentárium pri dosahovaní cieľa
- Interkultúrny aspekt obchodných rokovaní – vznik nedorozumení a problémov a možnosti ich predchádzania a riešenia
- Interkultúrne vzťahy partnerov v obchodnom rokovaní – osobnosť partnerov, kultúrne zvyklosti a schémy správania
- Praktické obchodné prípadové štúdie

Odporúčaná literatúra

Základná literatúra:
1. FELICES, Ángel, NUÑEZ, Emilia & IRIARTE, Emilio. Empresa. Siglo XXI. Madrid: Edinumen, 2009. 192 pp. ISBN 978-8498480412.
2. FELICES, Ángel, IRIARTE, Emilio, NUÑEZ, Emilia & CALDERON, María-Ángeles. Cultura y negocios. El español de la economía española y latinoamericana. Madrid: Edinumen, 2010. 228 pp. ISBN 978-8498482188.
3. LENGHARDTOVA, Jana. En el mundo de los negocios. Bratislava: Sprint vfra, 2001.
4. PAREJA, María-José. Temas de empresa. Manual para la preparación del Certificado Superior
del Español de los Negocios de la Cámara de Comercio de Madrid. Madrid: Edinumen, 2017. 214 pp. ISBN 978-8495986696.
5. de PRADA, Marisa, BOVERT, Montserrat & MARCÉ, Pilar. Entorno empresarial. Madrid: Edelsa, 2014. 167 pp. ISBN 978-84-7711-297-6.
6. Masmediálne digitálne nástroje v španielsky hovoriacich krajinách.

Podmienky na absolvovanie predmetu

Priebežné hodnotenie: 40 %
Záverečné hodnotenie: 60 %

Pracovné zaťaženie študenta

Celkové pracovné zaťaženie študenta: 156 hodín. Z toho:
52 hodín – účasť na seminároch
42 hodín – príprava na semináre a na priebežné hodnotenie
62 hodín – príprava na záverečnú skúšku

Jazyk, ktorého znalosť je potrebná na absolvovanie predmetu

španielsky

Dátum schválenia: 08.03.2024

Dátum poslednej zmeny: 18.05.2022

Dátum schválenia: 08.03.2024

Dátum poslednej zmeny: 18.05.2022