Obchodné rokovania v nemeckom jazyku

Vyučujúci

Zaradený v študijných programoch

Výsledky vzdelávania

Vedomosti:
• nadobudnutie základných teoretických poznatkov o štruktúre procesu obchodného rokovania a rozšírenie odbornej obchodnej terminológie v danom kontexte
• nadobudnutie vedomostí o jednotlivých stratégiách a technikách, ktoré proces obchodného rokovania zefektívňujú, ako aj o prekážkach a rizikách, ktoré môžu rokovania spomaliť alebo narušiť
Kompetentnosti:
• nadobudnutie detailného prehľadu jednotlivých fáz a typov obchodných rokovaní, ako aj rolí účastníkov obchodných rokovaní a ich funkcií
• rozvíjanie a zdokonaľovanie odbornej, sociálnej a komunikačnej (aj interkultúrnej) kompetencie
• porovnávanie jednotlivých prvkov obchodných rokovaní (jazyk, reč tela, stratégie a techniky) medzi jednotlivými kultúrami
• efektívne vedenie obchodného rokovania so zreteľom na formálnu štruktúru a pravidlá etikety rokovania
Zručnosti:
• získanie zručností pri riešení rôznych problémových situácií v rámci obchodného rokovania
• nadobudnutie zručnosti používať špecifickú terminológiu v príslušnom cudzom jazyku v súčinnosti s relevantnými štylistickými a rétorickými výrazovými prostriedkami v závislosti od typu a predmetu obchodného rokovania
• získanie schopnosti učiaceho používať špecifickú lexiku vo všetkých fázach obchodného rokovania tak, aby bol dosiahnutý cieľ rokovania, ako aj schopnosť vyberať správne frázy z repertoára stratégií, taktík a techník
• získanie schopnosti dávať do súvislosti vlastnú kultúru a kultúru obchodného partnera a dokázať prekonávať stereotypné názory a vzťahy
• schopnosť používať odborný jazyk plynule, zrozumiteľne a profesionálne

Stručná osnova predmetu

- Úvod do problematiky komunikácie a obchodného rokovania ako špecifickej formy komunikácie;
- Komplexnosť obchodného rokovania v jeho fázach;
- Strategické, taktické a technické inštrumentárium pri dosahovaní cieľa;
- Interkultúrny aspekt obchodných rokovaní – vznik nedorozumení a problémov a možnosti ich predchádzania a riešenia;
- Interkultúrne vzťahy partnerov v obchodnom rokovaní – osobnosť partnerov, kultúrne zvyklosti a schémy správania;
- Praktické obchodné prípadové štúdie.

Odporúčaná literatúra

Základná literatúra:
1. Opresnik, M. O. – Limbeck, M. Verhandeln oder Verkaufen? Egal! Gewinnen ohne zu siegen. Das Praxishandbuch mit allem, was Sie für erfolgreiche Verhandlungen und Verkaufsgespräche wissen müssen. Berlin, Heidelberg: Opresnik Management Consulting. 2021. ISBN 13-979-848-306424-4
2. Shapiro, D. Verhandeln. Die neue Erfolgsmethode aus Harvard. Frankfurt/Main: Campus. 2018. ISBN 978-3-593-50932-7
Doplňujúca literatúra:
1. Fisher, R.; Ury, W.; Patton, B. Das Harvard-Konzept. Der Klassiker der Verhandlungstechnik. (überarbeitet). Frankfurt/Main: Campus Verlag. 2013. ISBN 978-3-593-37440-4
2. Schranner, M. Der Verhandlungsführer. Salzburg: Ecowin. 2013. ISBN 978-3-7110-5103-5
3. Helmová, M. Gekonnt, geschäftlich international verhandeln. Bratislava: Ekonóm. 2019. ISBN 978-80-225-4655-3
4. Ondrčková, E. Obchodné rokovania v nemčine. Bratislava: Sprint. 2010. ISBN 978-80-89393-17-6

Podmienky na absolvovanie predmetu

Priebežné hodnotenie 40%
Záverečné hodnotenie 60%

Pracovné zaťaženie študenta

Celkové pracovné zaťaženie študenta: 156 hodín. Z toho:
52 hodín – účasť na seminároch
42 hodín – príprava na semináre a na priebežné hodnotenie
62 hodín – príprava na záverečnú skúšku

Jazyk, ktorého znalosť je potrebná na absolvovanie predmetu

nemecký

Dátum schválenia: 08.03.2024

Dátum poslednej zmeny: 18.05.2022

Dátum schválenia: 08.03.2024

Dátum poslednej zmeny: 18.05.2022