Vývoj mobilných aplikácií

Vyučujúci

Zaradený v študijných programoch

Výsledky vzdelávania

Po absolvovaní predmetu majú študenti byť schopní:
A) orientovať sa vo výbere programovacieho jazyka a vývojového prostredia pre tvorbu predmetnej mobilnej aplikácie
B) založiť a zostaviť projekt viacplatformovej, Android, iOS a Microsoft Windows 10 Mobile aplikácie, alebo jednoplatformovej Android mobilnej aplikácie vo vybranom multiplatformovom vývojovom prostredí
C) konfigurovať, nastaviť, testovať a použiť Android emulátor
D) orientovať sa v dvoch spôsoboch vytvárania používateľského rozhrania Android mobilnej aplikácie, v jazyku XAML a v C#
E) orientovať sa v objektovo orientovanom programovacom rámci Xamarin.Forms a implementovať ho pri vytváraní Android mobilnej aplikácie
F) orientovať sa v architektonickom modeli MVVM (Model-View-ViewModel) návrhu mobilnej aplikácie a implementovať ho v Android Xamarin.Forms mobilnej aplikácii
G) pri riešení programátorskej úlohy implementovať vhodný vyhľadávací alebo usporiadavací algoritmus v zdrojovom kóde Android Xamarin.Forms mobilnej aplikácie
H) pri riešení programátorskej úlohy implementovať vhodný algoritmus numerického derivovania alebo integrovania v zdrojovom kóde Android Xamarin.Forms mobilnej aplikácie

Stručná osnova predmetu

1) Programovacie jazyky a vývojové prostredia používané pri vytváraní jednoplatformových a viacplatformových mobilných aplikácií
2) Proces založenia a zostavenia projektu viacplatformovej mobilnej aplikácie pre tri softvérové platformy, operačné systémy Android, iOS a Microsoft Windows 10 Mobile, v multiplatformovom vývojovom prostredí
3) Proces založenia a zostavenia projektu jednoplatformovej Android mobilnej aplikácie v multiplatformovom vývojovom prostredí
4) Konfigurácia, nastavenie a testovanie funkčnosti Android emulátora, prehľad emulátorov ďalších platforiem
5) Rozdielnosti v spôsobe vytvárania používateľského rozhrania Android mobilnej aplikácie v jazyku XAML a v jazyku C#, porovnanie predností a nevýhod oboch spôsobov
6) Realizácia tvorby používateľského rozhrania Android mobilnej aplikácie v jazyku XAML a v jazyku C# v dvoch Android aplikáciách
7) Objektovo orientovaný programovací rámec Xamarin.Forms, jeho význam, vlastnosti a použitie pri vytváraní Android mobilnej aplikácie. Vytvorenie Android Xamarin.Forms mobilnej aplikácie.
8) Architektonický model MVVM (Model-View-ViewModel) návrhu mobilnej aplikácie, jeho význam, vlastnosti a použitie pri vytváraní Android mobilnej aplikácie. Implementácia MVVM modelu v Android Xamarin.Forms mobilnej aplikácii.
9) Použitie pokročilých dátových štruktúr v zdrojovom kóde mobilnej aplikácie. Implementácia jednosmerného lineárneho zoznamu v Android Xamarin.Forms mobilnej aplikácii.
10) Implementácia vybraných vyhľadávacích algoritmov v zdrojovom kóde Android Xamarin.Forms mobilnej aplikácie.
11) Implementácia vybraných usporiadavacích algoritmov v zdrojovom kóde Android Xamarin.Forms mobilnej aplikácie.
12) Implementácia vybraných algoritmov numerického derivovania matematických funkcií v zdrojovom kóde Android Xamarin.Forms mobilnej aplikácie.
13) Implementácia vybraných algoritmov numerického integrovania matematických funkcií v zdrojovom kóde Android Xamarin.Forms mobilnej aplikácie.

Odporúčaná literatúra

1. LACKO Ľ. Vývoj aplikací pro Android, Computer Press, 2015, ISBN 9788025143476
2. PETZOLD, Ch. Creating Mobile Apps with Xamarin.Forms Cross-platform C# programming for iOS, Android, and Windows. Xamarin Inc., Redmond: Microsoft Press, 2016. 1166 p. ISBN: 978-1-5093-0297-0
3. BRITCH, D. Enterprise Application Patterns using Xamarin.Forms. Redmond: DevDiv, .NET and Visual Studio produc teams, A division of Microsoft Corporation, 2017. 99 p.
4. Microsoft Corporation. https://docs.microsoft.com/sk-sk/xamarin/xamarin-forms/

Podmienky na absolvovanie predmetu

Cvičenia (100% z hodnotenia predmetu)
Náplňou cvičení je riešenie zadaných programátorských úloh. Okrem týchto úloh študenti riešia samostatné domáce programátorské zadania tematicky nadväzujúce na riešené programátorské úlohy z cvičení. Svoje riešenia samostatných domácich zadaní, s ich technickým opisom, študenti komentujú a v prípadnej diskusii obhajujú pred ostatnými študentmi ich študijnej skupiny. Riešenia samostatných programátorských domácich zadaní študentov sú ohodnotené (10% z hodnotenia predmetu). Riešením a hodnotením samostatných domácich zadaní sa overuje dosiahnutá úroveň výsledkov vzdelávania B, C, D, E, F, G a H. V rámci cvičení študenti absolvujú samostatnú písomnú prácu, riešenie programátorského zadania v integrovanom vývojovom prostredí, ktorá je ohodnotená (40% z hodnotenia predmetu). Riešením a hodnotením problémovej úlohy zo samostatnej písomnej práce sa overuje dosiahnutá úroveň výsledkov vzdelávania B, C, D, E, F a G. Na záverečnom cvičení študenti prezentujú a obhajujú svoj semestrálny projekt (50% z hodnotenia predmetu), ktorý obsahuje riešenie programátorského zadania s výslednou mobilnou aplikáciou. Riešením a hodnotením problémovej úlohy zo semestrálneho projektu sa overuje dosiahnutá úroveň výsledkov vzdelávania A, B, C, D, E, F a G.

Pracovné zaťaženie študenta

Pracovné zaťaženie študenta (v hodinách): 4 kredity x 26 h = 104 h
Rozdelenie pracovného zaťaženia študenta
účasť na cvičeniach 26 h,
príprava na cvičenia 13 h,
spracovanie domácich zadaní 13 h,
príprava na samostatnú písomnú prácu 24 h,
spracovanie semestrálneho projektu 28 h.

Jazyk, ktorého znalosť je potrebná na absolvovanie predmetu

slovenský

Dátum schválenia: 11.03.2024

Dátum poslednej zmeny: 18.05.2022

Dátum schválenia: 11.03.2024

Dátum poslednej zmeny: 18.05.2022