Mag. (FH) Suzana Khalfallah Vezjak, PhD.

Fakulta: Fakulta aplikovaných jazykov

Katedra: Katedra jazykovedy a translatológie

Pozícia: DAAD lektorka

Hyperlink na záznam osoby

ORCID iD

Vedecko-pedagogická charakteristika osoby

Vysokoškolské vzdelanie druhého stupňa

Odbor a program: Magisterské štúdium: Nemčina ako cudzí a druhý jazyk, 2008-2010, Filologická fakulta Univerzity v Lipsku; Herderov inštitút, Nemecko

Vysokoškolské vzdelanie tretieho stupňa

Odbor a program: Doktorát v odbore lingvistika nemčiny ako cudzieho a druhého jazyka, 2023, Univerzita v Lipsku, Nemecko

Súčasné a predchádzajúce zamestnania

DAAD lektorka
Fakulta aplikovaných jazykov, Ekonomická univerzita Bratislava, Slovensko
Sept 2019 - teraz

Odborna asistentka a študijný manažment v programe „Vedecká príprava učiteľov“
Centrum pre vzdelávanie učiteľov a školský výskum, Univerzita v Lipsku, Nemecko
Sept 2018 - Aug 2019

Vedecký asistent na katedre nemčiny ako cudzieho a druhého jazyka
Herderov inštitút, Univerzita v Lipsku, Nemecko
Dez 2011 - Aug 2019

Lektorka a asistentka riaditeľa ústavu
Rakúsky inštitút Ľubľana, Slovinsko
Feb 2011 - Nov 2011

Pedagogický asistent v dvojnárodnom magisterskom kurze
Univerzita Ain Shams v Káhire, Centrum excelentnosti pre štúdium a výskum v nemčine a arabčine ako cudzích jazykoch (EZ-DAAF), Egypt
Okt 2010 - Jan 2011

Rozvoj pedagogických, odborných, jazykových, digitálnych a iných zručností

Medzinárodný kurz DAAD: Akreditácia kurzov s dvojitým alebo spoločným diplomom
Internationale DAAD-Akademie
November 3 a 4, 2021

Účasť na workshope Infopoint Hochschullehre. Digitálne skúšky - koncepty, technológia, prax
Univerzitné fórum Digitalizácia a Nadácia pre inovácie vo vysokoškolskom vyučovaní
September 24, 2021

Workshop pre učiteľov nemčiny o moderných trendoch na hodinách nemčiny organizovaný na témy: Metodika CLIL na hodinách nemčiny; Nové trendy, možnosti, aplikácie (Edukácia@Internet), prezentácia platformy deutsch.info
Štátny pedagogický ústav v spolupráci s Edukácia@Internet
August 26, 2021

Školenie Riadenie vedenia: Čo robí vedenie úspešným? Porovnanie očakávaní rolí a úloh v tíme atď.
Centrum pre vzdelávanie učiteľov a školský výskum, Univerzita v Lipsku, Nemecko
Juli 14, 2019

Plánovanie a kontrola orientované na vplyv internacionalizačných projektov
Internationale DAAD-Akademie
Oktober 19. a 20, 2022

Prehľad aktivít v rámci pedagogického pôsobenia na vysokej škole

Prehľad obhájených záverečných prác

Prehľad výsledkov tvorivej činnosti

Počet výstupov tvorivej činnosti registrovaných v databázach Web of Science alebo Scopus: 2

Najvýznamnejšie výstupy tvorivej činnosti

Vezjak, Suzana (2023a): Essensdiskurse online: Eine diskurslinguistische Analyse aus fremdsprachendidaktischer Perspektive. Dissertation. Berlin: Erich Schmidt Verlag.

Vezjak, Suzana (2023b): Anschlusskommunikation in Online-Foren: Ein Beitrag zur Erforschung mediatisierter Alltagsdiskurse und deren Potenzial für den Fremdsprachenunterricht. XIV. Kongress der Internationalen Vereinigung für Germanistik: Wege der Germanistik in transkultureller Perspektive. Universität Palermo, 26.07.2021 – 31.07.2021. 

Vezjak, Suzana (2021a): Pragmatische Perspektiven auf die Identitätskonstruktion im Web. In: Adamcova, Silvia (Hrsg.): Einblicke in die Linguistik - Forschungsparadigmen und Anwendungsbereiche, Brno: Tribun EU, S. 116-139.

Vezjak, Suzana (2021b): Alternative Prüfungsformate in der (digitalen) akademischen Lehre: Kompetenzorientierung in Lehren, Lernen und Prüfen. In: Helmová, Milena (Hrsg.): Jazyk v kultúre – kultúra v jazyku. Zborník z vedeckej konferencie. Trnava: Slovenská spoločnosť pre regionálnu politiku, S. 127-140.

Stefcik, Jozef/ Vezjak, Suzana (2021a): Online approach towards effective e-learning and teaching. Challenges in designing digital content. Hamburg: Verlag Dr. Kovac.

Stefcik, Jozef/ Vezjak, Suzana (2021b): Herausforderungen bei der Gestaltung digitaler Inhalte: methodisch-didaktische Szenarien für effektives digitales Lernen und Lehren. In: Foreign languages in changing times XI: Reviewed conference proceedings from an international scientific conference. Vydavateľstvo EKONÓM Bratislava, S. 328-338.

Vezjak, Suzana (2024): Bedeutungsaushandlung in essensbezogenen Online-Foren. Empirische Analyse und didaktische Potenziale für Deutsch als Fremd- und Zweitsprache. In: Deutsch als Fremdsprache 4/2024


Najvýznamnejšie výstupy tvorivej činnosti za ostatných šesť rokov

Vezjak, Suzana (2020): Förderung fremdsprachiger Diskursfähigkeit mittels (ernährungsbezogener) Online-Kommunikation. In: Foreign languages in changing times X: Reviewed conference proceedings from an international scientific conference. Vydavateľstvo EKONÓM Bratislava, S. 269-286. Vezjak, Suzana (2019): Co-author: „Lehrwerk Deutsch kompetent 5“. Stuttgart/Leipzig: Klett Verlag. Fandrych, Christian/Klemm, Albrecht/Vezjak, Suzana (2016): Sprache und Fach integriert. Das Konzept des BA-Studiengangs Deutsch als Fremdsprache an der Salahaddin-Universität Hawler, Erbil, Kurdistan / Irak". In: Jahrbuch Deutsch als Fremdsprache, 41/2015, S. 100-118. Recenzia / Bookreview (2022): Beckers, K., & Wassermann, M. (Hrsg.) (2020): Wissenskommunikation im Web. Bern, Schweiz: Peter Lang. In: Deutsch als Fremdsprache 3/2022. Recenzia / Bookreview (2021): ADAMCOVÁ, Lívia/ ADAMCOVÁ, Silvia (2019): Linguistische Charakteristik der deutschen Sprache. München: LINCOM. In: Muttersprache 2/2021.

Aktivity v organizovaní vzdelávania

Organizácia a marketing cyklu prednášok Best Practice and Exchange of Experience: organizovaný lektormi DAAD na Slovensku v letnom a zimnom semestri 2021 pre lektorov vysokých škôl a študentov učiteľského povolania (magister)
Lektori DAAD na Slovensku
Letný a zimný semester 2021

Online workshop v rámci Arqus European University Alliance: Budovanie mostov k spoločnej budúcnosti na tému Kultúrne vzdelávanie v triede cudzích jazykov: Otázka identít a vkusu? /
Arqus European University Alliance; Univerzita v Lipsku
November 23, 2021

Vedenie workshopu v rámci Zirkeltr@ining DaF. Séria digitálnych školení po celom svete. Obsah workshopu: Alternatívne formáty skúšok v (digitálnom) akademickom vyučovaní: Orientácia na kompetencie vo vyučovaní, učení a skúšaní.
Združenie pre nemčinu a učiteľov nemcine ako cudzí jazyk v Argentíne
October 16, 2021

Školenie pre vysokoškolských učiteľov na Slovensku: Moduly Dhoch3 v praxi: Študijné moduly pre prípravu učiteľov nemčiny na univerzitách po celom svete
DAAD - Dhoch3
December 3, 2021

Prehľad zahraničných mobilít

XIV. Kongress der Internationalen Vereinigung für Germanistik: Wege der Germanistik in transkultureller Perspektive, Palermo, Taliansko
26.07.2021 – 31.07.2021,
Prednáška v časti Multimodálne texty, typy textov a formy transkultúrnej a transmediálnej komunikácie
XVII. Internationale Tagung der Deutschlehrerinnen und Deutschlehrer, Vieden, Rakusko
15. – 20. augusta 2022,
Prednáška v sekcii Regionálne štúdiá v diskurze – diskurzívne regionalistiky
29. Linguistiktage der Gesellschaft für Sprache und Sprachen (GeSuS): Sprachwissenschaftliche Grundlagenforschung und ihre praktische Anwendung, Paríž
8.-10. Juni 2023,
Prednáška v sekcii Interdisciplinárne prístupy k aktuálnemu kulinárskemu diskurzu