Klient v cestovnom ruchu (v anglickom jazyku)
- Kredity: 7
- Ukončenie: Skúška
- Rozsah: 2P + 2C
- Semester: zimný
- Ročník: 1
- Obchodná fakulta
Vyučujúci
Zaradený v študijných programoch
Výsledky vzdelávania
Vedomosť
Študent si osvojí poznatky o špecifikách jednotlivých typov a segmentoch klientely v cestovnom
ruchu z aspektu ich motivácie, spotrebiteľského správania, spoločenských, kultúrnych a
ekonomických podmienok jeho statusu. Nové vedomosti získa z oblasti „ochrany spotrebiteľa“ v
ubytovacích zariadeniach, stravovacích prevádzkových jednotkách , v dopravných službách a v
cestovných kanceláriách.
Kompetentnosť
Absolvent bude profesionálne pripravený pôsobiť v pozícii stredného a top-manažmentu v
podnikoch, ktoré poskytujú špecifické charakteristické služby cestovného ruchu a špecifické
služby, súvisia s cestovným ruchom. Jeho kompetencie smerujú na určovanie a rozvoj vzťahov ku
zákazníkovi a rozhodnutia o budúcom smerovaní ponuky s cieľom uspokojiť potreby zákazníka,
klienta.
Zručnosti
Počas štúdia získa zručnosti s cieľom spracovať primárne a sekundárne dáta o zákazníkovi,
pracovať s históriou klienta a eliminovať kolízie v uspokojení oprávnených potrieb a požiadaviek
klienta. Využitie znalostí cudzích jazykov je samozrejmou súčasťou práce v cestovnom ruchu.
Kvalifikovane musí vedieť riešiť problémy sťažností klienta a profesionálne postupovať v rámci
procesov ochrany spotrebiteľa v službách cestovného ruchu
Stručná osnova predmetu
Predmet rieši ucelenú problematiku dopytu z aspektu špecifík jeho účasti na cestovnom ruchu.
Ide o ekonomické a spoločenské faktory, ktoré ovplyvňujú motiváciu klienta. Potreby klienta ,
sa premietajú v témach vybraných segmentov (zdravotne hendikepovaná klientela, deti a mládež,
rodiny s deťmi, seniori (strieborná klientela). Veľká pozornosť je venovaná otázkam ochrany
spotrebiteľa podľa jednotlivých služieb cestovného ruchu.
Odporúčaná literatúra
Basic literature:
HUDON, Simon – HUDSON, Louise. Customer Service for Hospitality and Tourism. Oxford: Goodfellow Publishers Limited, 2022. 324 p. ISBN 978-1-915097-15-6.
Support literature:
BUTLER, Richard – SUNTIKUL, Wantanee. Tourism and Religion - Issues and Implications. Bristol: Channel View Publications, 2018. 320 p. ISBN 978-1-84541-644-7.
FLETCHER, John et al. Tourism, Principles and Practice. London: Pearson Education Limited, 2017. 672 p. ISBN 978-1292172354
NOVACKÁ, Ľudmila - FRASCH, Alexander. Key Changes in Charter Air Transport on Slovak Market. In: Trends and Challenges in the European Business Environment: Trade, International Business and Tourism: Proceedings of the 6th International Scientific Conference. Bratislava: Vydavateľstvo Ekonóm, Ekonomická univerzita v Bratislave, 2019, str 332-340, ISBN 978-80-225-4646-1.
Sylabus predmetu
1. Klient, zákazník, spotrebiteľ, teoretické prístupy a ich aplikácia v praxi. Motivácia. 2. Vplyvy na dopyt po produkte cestovného ruchu – ekonomické, sociálno-psychologické a exogénne faktory. Ekonomické aspekty spotreby v cestovnom ruchu 3. Etika a etiketa vo vzťahu ku klientovi - zákazníkovi v osobnej aj on-line komunikácii. Ochrana osobných údajov. Typológia klientely v praxi. Referenčné skupiny 4. Požiadavky zdravotne (pohybovo, zrakovo a sluchovo) hendikepovanej klientely. Opatrenia s cieľom uspokojiť potreby postihnutého klienta z aspektu technickej základne a personálneho prístupu. 5. Kultúrne religiózne špecifiká v spotrebnom správaní účastníkov cestovného ruchu podľa náboženských skupín. 6. Spotrebné správanie segmentu detí a mládeže a segmentu rodiny s deťmi. Špecifiká potrieb pre školské skupiny v súlade s požiadavkou hravou edukatívnej funkcie. 7. „Strieborná“ klientela seniorov. 8. Ochrana spotrebiteľa v cestovnom ruchu. Dimenzia slobody cestovania, ochrany života a zdravia, ochrany pred zníženou kvalitou tovarov a služieb v cestovnom ruchu. 9. Ochrana spotrebiteľa v nákupe a spotrebe dovolenkových balíčkov 10. Ochrana spotrebiteľa v nákupe a spotrebe spojených služieb 11. Ochrana spotrebiteľa v nákupe a spotrebe služieb v leteckej doprave 12. Ochrany spotrebiteľa v nákupe a spotrebe služieb v pozemnej (železničnej, autobusovej) doprave. 13. Ochrana spotrebiteľa v nákupe a spotrebe služieb v zdieľaných službách cestovného ruchu
Podmienky na absolvovanie predmetu
25% spracovanie, prezentácia a obhajoba semestrálnej práce
15% aktivita na seminároch
60 % písomná skúška;
Pracovné zaťaženie študenta
Pracovná záťaž: 182 hodín
Účasť na prednáškach: 26 hodín
Účasť na seminároch: 26 hodín
Príprava na semináre: 20 hodín
Aktívna spolupráca na tímovom prieskume, ktorého vybrané výstupy budú aplikované aj v
semestrálnom projekte 12 hodín
Spracovanie semestrálneho projektu: 40 hodín
Príprava na písomné overovanie vedomostí: 14 hodín
Príprava na skúšku: 44 hodín
Jazyk, ktorého znalosť je potrebná na absolvovanie predmetu
english
Dátum schválenia: 06.03.2024
Dátum poslednej zmeny: 03.03.2024
Dátum schválenia: 06.03.2024
Dátum poslednej zmeny: 03.03.2024