Revenue manažment v hotelovom priemysle (v anglickom jazyku)

Vyučujúci

Zaradený v študijných programoch

Výsledky vzdelávania

Vedomosti
Študent získa teoretické poznatky o základných princípoch maximalizácie príjmov prostredníctvom operácií v hoteli. Ide o špecifické vedomosti, ktoré rozvíjajú poznatky študenta z ekonomiky a z kontrolingu podniku.
Zručnosti
Revenue manažér bude viesť tím pracovníkov, ktorí spracúvajú podklady potrebné pre revenue manažment. Jeho schopnosť systémovej práce v tíme bude vytvárať podmienky pre úspešnú realizáciu revenue manažmentu. Práca s dátami si vyžaduje perfektné zručnosti práce so softvérom revenue manažmentu. Jazykové znalosti anglického jazyka sú základom odbornej komunikácie a predpokladom pracovať v medzinárodných hotelových spoločnostiach, alebo v nezávislých hoteloch v zahraničí. tímu a výbornú systémovú pracovnú komunikáciu.
Kompetencie
Absolvent tohto predmetu má predpoklady pre výkon revenue manažéra v hoteli alebo v podniku hotelov. V zmysle uvedenej pracovnej pozície bude rozhodovať o cenovej stratégii hotela na základe sofistikovaných modelovaných prepočtov vzťahu nákladov a výnosov. Tieto rozhodnutia budú prepojené na rozhodnutia variantných foriem distribúcie. Revenue manažér bude rozhodovať na základe podkladov získaných od príslušných pracovníkov.

Stručná osnova predmetu

Revenue manažment a jeho využitie. Meranie výkonnosti – interná a externá matrica. Prognózovanie disponibilnej kapacity vo vzťahu k dopytu. Marketingová stratégia revernue manažmentu. Analýza výmeny (presunu) hosťa a jej ekonomické vyjadrenie. Manažment cien a cenové stratégie. Ceny balíčkových produktov. Distribúcia produktu a jej efektívnosť. Automatizácia revenue manažmentu.

Odporúčaná literatúra

1. HAYES, D. K., HAYES, J. D., HAYES, P. A. (2021). Revenue Management for the Hospitality Industry. Spojené kráľovstvo: Wiley.
Hospitality Revenue Management: Concepts and Practices. (2020). Spojené štáty americké: Apple Academic Press.
2. PETŘÍČEK, M. (2021). Revenue management v ubytovacích službách: výstavba stochastického optimalizačního modelu. Česko: Wolters Kluwer.
3. ROBERTS, D. (2022). Hotel Revenue Management: The Post-Pandemic Evolution to Revenue Strategy. Spojené štáty americké: Business Expert Press.
4. VINOD, B. (2022). Revenue Management in the Lodging Industry: Origins to the Last Frontier. Nemecko: Springer International Publishing.
5. VOUK, I. (2022). Hospitality 2.0: Digital Revolution in the Hotel Industry. Spojené štáty americké: Lulu.com.

Sylabus predmetu

1. Revenue manažment a kritéria pre jeho efektívne využitie. 2. Meranie výkonnosti, interná matrica výkonnosti, interné opatrenia v súlade so základným ukazovateľom RevPar. 3. Externá matrica výkonnosti, opatrenia v súlade s vývojom trhu. 4. Prognózovanie, základný pilier a predpoklad taktického manažmentu v dlhodobom a krátkodobom časovom horizonte. Prognózovanie disponibilnej izbovej kapacity v súlade s dopytom. 5. Taktický manažment cenových sadzieb. Typy cenových sadzieb: zľavy, nadlimitný predaj, dynamické ceny v súlade s dopytom. 6. Dĺžka pobytu hosťa v zmysle manažmentu kapacity hotela. Preventívne opatrenia. 7. Analýza presunu (výmeny). Prepočet čistého príjmu/izba v závislosti od nákladov a dopytu. Rozdiely v čistých príjmoch a rozhodnutie o presune hosťa 8. Strategický revenue manažment. Dopyt. 9. Marketingová stratégia revenue manažmentu v hoteli. Metódy trhovej segmentácie. Cielenie trhu, trhové pozicionovanie. 10. Cenové stratégie. Konkurenčná schopnosť ceny. Parita cenových sadzieb. Diferencované cenové línie. 11. Ceny balíčkových produktov. Procesy rozvoja balíčkov a ich ocenenie v podmienkach diferenciácie. 12. Distribučný manažment. Efektívnosť viaczdrojových kanálov distribúcie. 13. Automatizované systémy revenue manažmentu.

Podmienky na absolvovanie predmetu

Prípadová štúdia revenue manažmentu v konkrétnom hoteli v simulovanom trhovom prostredí.
Vedomosti o teoretických východiskách pre maximalizáciu príjmov „revenue“ v operáciách hotela.
Absolvovanie skúšky.
10 % priebežná písomná práca;
30 % semestrálna práca;
60 % písomná skúška;

Pracovné zaťaženie študenta

Celkové pracovné zaťaženie: 78 hodín
Účasť na seminároch a simulácia prípadovej štúdie: 26 hodín
Príprava na seminár, spracovanie domáceho zadania: 26 hodín
Príprava na skúšku: 26 hodín

Jazyk, ktorého znalosť je potrebná na absolvovanie predmetu

anglický

Dátum schválenia: 17.03.2025

Dátum poslednej zmeny: 22.10.2025

Dátum schválenia: 17.03.2025

Dátum poslednej zmeny: 22.10.2025