Inovatívne manažérske prístupy v HoReCa segmente (v anglickom jazyku)
- Kredity: 3
- Ukončenie: Skúška
- Rozsah: 2C
- Semester: letný
- Ročník: 2
- Obchodná fakulta
Vyučujúci
Zaradený v študijných programoch
Výsledky vzdelávania
Vedomosť: Študent získa základný prehľad teoretických vedomostí z oblasti inovatívnych manažérskych prístupov v HoReCa segmente. Tieto vedomosti sú špecifické, nakoľko sa menia (vyvíjajú sa).
Kompetentnosť: Absolvent tohto predmetu je schopný samostatne vykonávať a tvoriť pracovnú náplň v prostredí HoReCa segmentu so zameraním na digitálnu oblasť. Vie vytvoriť komplexnú marketingovú kampaň HoReCa podniku, vie stanoviť a prepočítať finančné prostriedky, ktoré je nutné vynaložiť (alebo boli vynaložené) na získanie nových biznis príležitostí v digitálnom prostredí. Dokáže analyzovať a špecifikovať výsledky na základe vytvorených štatistických údajov. Vie dedukovať možnosti na trhu a zvoliť vhodnú stratégiu na oslovenie potenciálnych klientov v HoReCa segmente.
Zručnosť: Absolvent predmetu získava zručnosti, ktoré sú často na trhu uplatnené na pozíciách ako digitálny manažér, špecialista pre digitálny marketing, špecialista pre marketing a komunikáciu, a to predovšetkým na uplatnenie sa v segmente HoReCa. Svoje zručnosti vie aplikovať v slovenskom aj anglickom jazyku čo mu dáva komplexný rozhľad a neobmedzené možnosti na trhu práce.
Stručná osnova predmetu
Tento predmet sa zaoberá súborom základných poznatkov inovatívnych manažérskych prístupov v HoReCa segmente. Prihliada na aktuálne potrebné vedomosti pracovníkov na pozíciach manažér a marketingový manažér. Rozoberá základné teoretické poznatky, ktoré je hneď možné aplikovať do praxe. Ide predovšetkým o základný prehľad nutných náležitostí, ktoré by budúci manažéri mali ovládať z pohľadu vhodnej prezentácie podniku HoReCa ako aj iných podnikov v blízkosti tohto segmentu a segmentu cestovného ruchu. Predmet rieši tvorbu webu, postavenie značky a predajnosť produktov v HoReCa segmente vďaka SEO nastaveniam, zaoberá sa nutnosťou a významom sociálnych sietí pre potreby riešeného segmentu ako aj analýzou a vyhodnocovaním dát, na základe ktorých sa vie lepšie špecifikovať marketingová komunikácia a tvorba produktov šitých na mieru pre zvolenú cieľovú skupinu.
Odporúčaná literatúra
1. Hanuláková, Eva a kol. Marketing. Bratislava. Vydavateľstvo: Wolters Kluwer, 2021. 364 s. ISBN 9788057104384.
2. Chomová, Katarína. Udržateľný marketing. Vydavateľstvo: Chomová Katarína, 2022. 232 s. ISBN 9788057038665.
3. Koman, Gabriel a kol. Digitálny marketing – vybrané nástroje prezentácie podniku v online priestore. Žilina. Vydavateľstvo: Žilinská univerzita v Žiline. 2020. 200 s. ISBN 9788055417028.
4. Losekoot, Michelle, Vyhnánková Eliška. Jak na sítě. Praha. Vydavateľstvo: Jan Melvil publishing, 2019. 328 s. ISBN 9788075550842
Sylabus predmetu
1. Úvod do digitálneho biznisu v HoReCa. 2. Tvorba webu – základy nutné pre znalosť manažéra. 3. SEO a nutnosť byť viditeľný. 4. Základné sociálne siete pre rozvoj podnikateľského prostredia v HoReCa. 5. Iné sociálne siete ako nástroj výchovy budúcich potenciálnych klientov. 6. Efektívna kampaň v online svete pre HoReCa segment. 7. Vyhodnotenie a analýza štatistických údajov z digitálnych kampaní. 8. Kritická komunikácia v digitálnom prostredí a riešenie konfliktu. 9. Marketingová stratégia HoReCa podniku. 10. Psychológia predaja so zameraním na produkt HoReCa segmentu. 11. Content marketing a copywriting v HoReCa. 12. Softskills v manažmente a marketingu. 13. Vybrané príklady z praxe v HoReCa segmente (nadväzujúce na predošlé týždne) a ich analýza.
Podmienky na absolvovanie predmetu
10 % priebežná písomná práca;
30 % semestrálna práca;
60 % písomná skúška;
Pracovné zaťaženie študenta
Celková študijná záťaž 78 hodín, z toho:
Účasť na seminároch – 26 hodín
Príprava na aktívne formy – 10 hodín
Spracovanie projektu – 21 hodín
Príprava na záverečnú skúšku – 21 hodín
Jazyk, ktorého znalosť je potrebná na absolvovanie predmetu
anglický
Dátum schválenia: 17.03.2025
Dátum poslednej zmeny: 01.04.2025
Dátum schválenia: 17.03.2025
Dátum poslednej zmeny: 01.04.2025