Procesný manažment v cestovnom ruchu (v anglickom jazyku)

Vyučujúci

Zaradený v študijných programoch

Výsledky vzdelávania

Vedomosti
Študent na základe získaných poznatkov dokáže identifikovať procesy v podnikoch a organizáciách cestovného ruchu a vytvoriť procesné mapy, získa vedomosti ohľadom analýzy procesov, merania výkonnosti procesov, využitia metód založených na procesnom prístupe.
Zručnosti
Študent bude schopný syntetizovať a následne aplikovať vhodné metódy na meranie a hodnotenie procesov založené na procesnom prístupe, a to aj za použitia softvérových nástrojov, flexibilne a tvorivo pracovať v zmenených podmienkach, strategicky reagovať na nové situácie, vedieť posúdiť hierarchiu, obsah a osobitosti procesov v podnikoch cestovného ruch a navrhnúť ich zlepšovanie, kriticky hodnotiť faktory, úzke miesta v procesnom manažmente za použitia vhodných metód založených na procesnom prístupe.
Kompetentnosti
Absolvent tohto predmetu získa kompetentnosti v oblasti identifikácie procesov v podnikoch cestovného ruchu, tvorbe procesných máp, merania výkonnosti procesov, simulácie, optimalizácie a zlepšovania procesov v podnikoch a organizáciách cestovného ruchu. Získané kompetentnosti študentovi umožnia zlepšiť svoje kritické myslenie v uvedenej problematike.

Stručná osnova predmetu

Predmet je zameraný na získanie vedomosti, kompetentnosti a zručnosti pre úspešnú tvorbu produktov cestovného ruchu nielen vo forme samostatnej služby, ale hlavne vo forme balíčka služieb. Predmet sa zameriava na postupné spracovanie komplexnej ponuky - zájazdu s prvkami poznávania/zážitkov, ktorý je plne uplatniteľný v produktovom portfóliu cestovnej kancelárie. Technika prípravy, kontraktácie a tvorby produktu, ktoré podniky cestovného ruchu ponúkajú zákazníkovi sú obsahom a výsledkom záverečnej semestrálnej práce študenta.

Odporúčaná literatúra

Základná literatúra:
1. PAPULOVÁ, Z., PAPULA, J., GAŽOVÁ, A. Procesný manažment. Bratislava: Wolters Kluwer, 2022, 188 s. ISBN 978-80-7676-426-2.
Odporúčaná literatúra:
2. GADATSCH, A. Business process management. Wiesbaden: Springer, 2023, 222s. ISBN 978-3-658-41583-9.
3. CHALUPA, Š., PETRIČEK, M. 2020. The Application of Business Process Management in the Hospitality Industry: A Case Study", IBIMA Business Review, Vol. 2020. DOI:10.5171/2020.301930

Sylabus predmetu

1. Podstata a obsah procesného manažmentu v cestovnom ruchu. Základné pojmy a súvislosti. Princípy procesného manažmentu. 2. Vývoj procesného manažmentu. Funkčný verzus procesný manažment v podnikoch cestovného ruchu. 3. Podnikové procesy a ich charakteristika. Proces a jeho atribúty, identifikovanie procesov, analýza procesov, zlepšovanie procesov. Špecifiká procesov v cestovnom ruchu. 4. Klasifikácia podnikových procesov. Mapovanie procesov. Tvorba procesnej mapy a procesného modelu v podnikoch cestovného ruchu. Modelovanie procesov. 5. Aplikovanie procesného manažmentu v podnikoch cestovného ruchu. Zavádzanie procesného manažmentu. Bariéry zavedenia procesného manažmentu. Prínosy procesného manažmentu. 6. Organizačné a personálne zabezpečenie procesného manažmentu. Podniková kultúra a ľudský faktor. Procesný manažment ako manažment zmeny. 7. Metódy a koncepty založené na procesnom prístupe. Prehľad konceptov a metód a ich základné rozdelenie. Aplikácia vhodných metód na meranie a hodnotenie procesov v podnikoch cestovného ruchu založených na procesnom prístupe. 8. Riadenie vzťahov so zákazníkmi (Customer relationship management) v podnikoch cestovného ruchu. Prípadová štúdia z oblasti riadenia vzťahov so zákazníkmi. 9. Manažment sťažností z procesného hľadiska. Prípadová štúdia z oblasti manažmentu sťažností v podnikoch cestovného ruchu. 10. Metóda Balanced Scorecard. Uplatnenie metódy v podnikoch cestovného ruchu a jej prínosy. 11. Procesný prístup v systémoch kvality. Manažment výkonnosti z pohľadu procesného prístupu v podnikoch cestovného ruchu. 12. Informačné technológie v procesnom manažmente. Softvérové riešenia v procesnom manažmente. Mapovacie nástroje. Modelovacie nástroje. Simulačné nástroje. 13. Procesné riadenie v praxi podnikov cestovného ruchu.

Podmienky na absolvovanie predmetu

40 % vypracovanie a prezentácia semestrálnej práce
60 % písomná skúška

Pracovné zaťaženie študenta

Pracovná záťaž: 104 hodín
Účasť na seminároch: 26 hodín
Príprava na semináre, spracovanie semestrálneho projektu: 26 hodín
Príprava na skúšku: 52 hodín

Jazyk, ktorého znalosť je potrebná na absolvovanie predmetu

anglický

Dátum schválenia: 11.03.2025

Dátum poslednej zmeny: 28.03.2025

Dátum schválenia: 11.03.2025

Dátum poslednej zmeny: 28.03.2025