Manažment medzinárodných podujatí
- Kredity: 3
- Ukončenie: Skúška
- Rozsah: 2C
- Semester: letný
- Ročník: 1
- Obchodná fakulta
Vyučujúci
Zaradený v študijných programoch
Výsledky vzdelávania
Vedomosti
Študenti nadobudnú rozsiahlu poznatkovú bázu v oblasti organizácie podujatí s medzinárodnou pôsobnosťou. Budú sa vedieť špecializovať na jednotlivé typy podujatí, z ekonomického ako aj organizačného aspektu. Nadobudnuté vedomosti budú aplikovať prostredníctvom projektu konkrétneho podujatia. Študent získa vedomosti v oblasti princípy tvorby rozpočtu, kalkulácie nákladov a výnosov pri komerčných podujatiach s akcentom na stanovenie predajnej ceny ako aj vymedzenia bodu zvratu.
Kompetentnosti
Na základe nadobudnutých znalostí budú kompetentní participovať na organizácií medzinárodných podujatí na úrovni manažéra. Ich kompetencie sa preukážu v procese tvorbe podujatia, pričom budú schopní identifikovať a nadviazať spoluprácu s potrebnými stakeholdermi a partnermi, participovať na ekonomickej tvorbe rozpočtu podujatia, efektívne selektovať distribučné kanály predaja, ako aj navrhnúť spôsoby marketingovej komunikácie predmetného podujatia podľa toho, či ide o B2B alebo B2C.
Zručnosti
Absolvovaním predmetu študenti zdokonalia svoje zručnosti v oblasti kreatívneho myslenia pri plánovaní podujatia, analytického prístupu ku jednotlivým krokom v procesoch a schopnosť vyhodnotiť prípadné potrebné korekcie. Tieto zručnosti nadobudnú priamo pri simulácii semestrálneho projektu medzinárodného podujatia. Pri plánovaní zahraničného študijného pobytu zameraného na návštevu medzinárodného veľtrhu cestovného ruchu aplikujú nadobudnuté praktické zručnosti z tvorby produktov v cestovnom ruchu.
Stručná osnova predmetu
Predmet manažment medzinárodných podujatí sa zaoberá diferenciáciou podujatí z rozličných aspektov so zameraním na rôzne segmenty klientely. Akcent je kladený tiež na financovanie podujatí, participáciu rôznych stakeholderov ako aj ekonomické aspekty organizovania podujatí. Dôraz kladie aj na algoritmus plánovania podujatia. Zaoberá sa tiež rôznymi rizikami ako aj impaktmi podujatí s medzinárodnou pôsobnosťou.
Odporúčaná literatúra
1. ORIEŠKA, J. Služby cestovného ruchu 2. Bratislava: SPN-Mladé letá, 2024, 144 s. ISBN 9788010043644
Odporúčaná literatúra:
2. BOWDIN, G. A. J. et al. Events Management. United Kingdom: Taylor & Francis, 2023, 852 p. ISBN 9781000904451
3. FRASCH, A. - ZEMANOVÁ, L. Predpoklady rozvoja MICE v krajinách V4 na základe vybraných ukazovateľov: Development Opportunities of MICE Tourism in V4 Counries Based on Selected Criteria. MMK 2021: mezinárodní Masarykova konference pro doktorandy a mladé vědecké pracovníky = International Masaryk Conference for PH.D. Students and Young Researchers, 2021, pp.91-99
4. FRASCH, A. - GÁLL, J. - CHLPEK, S. The Presence of Selected Spas at the ITF Slovakiatour Tourism Fair. Current Trends in Spa, Hotel and Tourism: 11th International Scientific Conference: "Tourism in Times of Dynamic Changes in the Environment", Jelenia Góra 2023, 2023, 34-44.
5. ZIAKAS, V. – GETZ, D. 2023. Cases For Event Management and Event Tourism. Oxford: Goodfellow Publishers Limited, 198 p. ISBN 978-1-915097-35-4
Sylabus predmetu
1. Medzinárodné podujatia, typy podujatí v členení pre dovolenkovú a MICE klientelu. 2. Podujatia v členení na komerčné a neziskové podujatia. 3. Cieľ podujatia, stakeholderi - aktéri podujatia na strane ponuky. 4. Algoritmus prípravy medzinárodného podujatia. Základné rozdelenie organizácie medzinárodných podujatí z časového hľadiska (pred, počas, po podujatí) s členením na kategórie tím, priestor, príbeh, marketing, financie, obsah a návštevníci. 5. Participácia účastníkov na financovaní medzinárodného podujatia (vstupné, účastnícke poplatky). 6. Ekonomická únosnosť a rentabilita podujatia. Kalkulácia podujatia s akcentom na nákladové položky podujatia. 7. Kritický bod zvratu. Externé a interné riziká. Kritické body a ich preventívna eliminácia pred organizáciou podujatia. 8. Príprava a realizácia podujatia v praxi na príklade konkrétneho podujatia. 9. Cieľové skupiny podujatí a stratégia komunikácie (offline/online) na jednotlivé cieľové skupiny. Vyčíslenie stratégie komunikácie, kúpa reklamného priestoru, online reklamy, a pod. Sponzoring v procese prípravy podujatia. 10. Distribúcia vstupeniek podujatia v zmysle vlastných predajných kanálov ako aj sprostredkovateľ. Etapy predaja vstupeniek podujatia. 11. MICE ako špecifická forma CR v kontexte s organizáciou podujatí. Ekonomické prínosy MICE. Predpoklady rozvoja MICE v krajinách V4. 12. Špecifiká kongresových a konferenčných podujatí. Seating a jeho možnosti v praxi kongresových a konferenčných podujatí. Virtuálne podujatia, webináre. 13. Convention bureau ako forma podpory a inštitucionálneho zabezpečenia MICE. Funkcie, úlohy, prínos v praxi. Aplikácia v podmienkach vybraných hlavných miest krajín Európy.
Podmienky na absolvovanie predmetu
30 % semestrálny projekt
20 % príprava a realizácia študijného pobytu
50 % písomná skúška
Pracovné zaťaženie študenta
Pracovná záťaž: 78 hodín
Účasť na seminároch: 26 hodín
Príprava na semináre, spracovanie projektu: 20 hodín
Účasť na zahraničnom študijnom pobyte zameranom na návštevu medzinárodného veľtrhu cestovného ruchu: 12 hodín
Príprava na skúšku: 20 hodín
Jazyk, ktorého znalosť je potrebná na absolvovanie predmetu
slovenský, anglický
Dátum schválenia: 11.03.2025
Dátum poslednej zmeny: 27.03.2025
Dátum schválenia: 11.03.2025
Dátum poslednej zmeny: 27.03.2025