Hotelový manažment
- Kredity: 5
- Ukončenie: Skúška
- Rozsah: 2P + 2C
- Semester: zimný
- Ročník: 1
- Obchodná fakulta
Vyučujúci
Zaradený v študijných programoch
Výsledky vzdelávania
Vedomosti
Študent absolvovaním predmetu získa poznatky o špecifikách manažmentu hotelovej prevádzky v simulovaných trhových podmienkach.
Kompetencie
Úspešným absolvovaním predmetu študent nadobudne kompetencie, ktoré mu umožnia uplatniť sa ako riadiaci pracovník v podnikoch hotelového typu. Absolvent bude vedieť riadiť, plánovať a kontrolovať chod ubytovacieho zariadenia, koordinovať všetky činnosti a zodpovedať za správne a efektívne fungovanie.
Zručnosti
Študent si po úspešnom absolvovaní predmetu osvojí manažérske zručnosti potrebné pre výkon manažérskej činnosti v podmienkach tímovej spolupráce. Podpora analytického myslenia, kritického prístupu ku odhaľovaniu chýb, a konštruktívneho inovatívneho prístupu v rozvojovej stratégia simulovaného hotela.
Stručná osnova predmetu
Predmet poskytuje súhrn poznatkov a zručností potrebných pre manažment hotela v podmienkach simulácie konkrétneho hotela v trhovom prostredí s dôrazom na ekonomiku hotela, marketing a ľudské zdroje.
Odporúčaná literatúra
GÁLL, J. a kol. Manažment v hotelierstve a službách. (Učebnica je v procese prípravy, bude vydaná v roku 2025).
ALATSAS, P. (2022). Symbiosis in Hospitality Management: The Five Keys. Spojené kráľovstvo: Austin Macauley Publishers.
BUSULWA, R., EVANS, N., OH, A., KANG, M. (2020). Hospitality Management and Digital Transformation: Balancing Efficiency, Agility and Guest Experience in the Era of Disruption. Spojené kráľovstvo: Taylor & Francis.
HRUBALOVÁ, L. (2015). Základy hotelierstva. Nitra: Fakulta stredoeurópskych štúdií UKF v Nitre.
NOVACKÁ, Ľ., GÁLL J., TOPALOĞLU, C. (2022). COVID-19 Pandemic in the Hotel Industry: La Fondation pour la Formation Hôtelière project outputs. Bratislava: Vydavateľstvo EKONÓM.
Operations Management in the Hospitality Industry. (2021). Spojené kráľovstvo: Emerald Publishing Limited.
REYNOLDS, D. R., RAHMAN, I., BARROWS, C. W. (2021). Introduction to Hospitality Management. Spojené kráľovstvo: Wiley.
Sylabus predmetu
1. Vývoj hotelierstva 2. Klasifikácia ubytovacích zariadení vybraných krajín EÚ a prístupy ku klasifikácii v medzinárodných reťazcoch 3. Organizačná štruktúra hotelov 4. Personálne riadenie v hotelierstve 5. Personálny manažment v hoteli na úrovni nezávislých hotelov a hotelových reťazcov 6. Kvalita a certifikácia kvality v hotelových zariadeniach 7. Ekonomika hotela – náklady prevádzky služieb v hoteli, špecifiká nákladov jednotlivých služieb; výnosy v hoteli, platene a tzv. neplatené služby, tvorba hospodárskeho výsledku 8. Produkt v hoteli, základné a doplnkové služby, produktový manažment a manažment kvality 9. Distribúcia hotelového produktu, priama a nepriama distribúcia, on-line predaj 10. Analýza trhu pre potreby rozhodovacích procesov v hoteli 11. Revenue management ubytovacieho zariadenia 12. Manažment výstavby a prestavby ubytovacieho zariadenia 13. Budúcnosť hotelového manažmentu
Podmienky na absolvovanie predmetu
30 % vypracovanie a prezentácia prípadových štúdií
10 % aktívna účasť na výučbe
60 % písomná skúška
Pracovné zaťaženie študenta
Pracovná záťaž: 130 hodín
Účasť na prednáškach: 26 hodín
Účasť na seminároch: 26 hodín
Príprava na semináre: 18 hodín
Spracovanie a prezentácia prípadových štúdií: 18 hodín
Príprava na skúšku: 42 hodín
Jazyk, ktorého znalosť je potrebná na absolvovanie predmetu
slovenský, anglický
Dátum schválenia: 11.03.2025
Dátum poslednej zmeny: 01.04.2025
Dátum schválenia: 11.03.2025
Dátum poslednej zmeny: 01.04.2025