Vyučujúci

Zaradený v študijných programoch

Výsledky vzdelávania

Predmet Strategická marketingová komunikácia poskytuje študentom komplexné vedomosti, zručnosti a kompetencie potrebné na efektívne plánovanie a realizáciu komunikačných kampaní.
V oblasti vedomostí sa študenti oboznámia so základmi strategickej marketingovej komunikácie, princípmi komunikačného procesu a integrovanou marketingovou komunikáciou (IMK), ktorá synergicky prepája komunikačné nástroje a kanály. Získajú prehľad o budovaní značky prostredníctvom strategickej komunikácie, princípoch krízovej komunikácie, metódach merania výkonnosti kampaní pomocou KPI a ROI, ako aj o etických a udržateľných prístupoch v marketingovej komunikácii.
V oblasti zručností sa študenti naučia analyzovať a navrhovať komunikačné procesy, plánovať a realizovať integrované kampane a vytvárať personalizovanú zákaznícku komunikáciu s využitím digitálnych kanálov. Osvoja si techniky na riešenie krízových situácií, implementáciu nástrojov na hodnotenie efektivity kampaní a tvorbu udržateľných komunikačných stratégií.
Študenti si zároveň rozvinú kompetencie potrebné na strategické riadenie komunikačných aktivít v súlade s cieľmi organizácie. Budú schopní analyzovať a interpretovať výsledky kampaní na základe KPI, navrhovať etické a udržateľné stratégie a flexibilne sa prispôsobovať aktuálnym trendom a výzvam v marketingovej komunikácii. Osvoja si schopnosť integrovať rôzne komunikačné nástroje a zlepšovať efektivitu kampaní prostredníctvom strategického prístupu.

Stručná osnova predmetu

Predmet Strategická marketingová komunikácia predstavuje kľúčové princípy a nástroje strategického plánovania v marketingovej komunikácii. Študenti sa oboznámia s komunikačným procesom, jeho súčasťami a modelmi, ako aj s integrovanou marketingovou komunikáciou (IMK), ktorá synergicky prepája rôzne nástroje na dosiahnutie efektívnych výsledkov. Získajú znalosti o brandingu, prepojení značky s komunikačnými stratégiami a o personalizovanej komunikácii so zákazníkmi prostredníctvom digitálnych kanálov. Predmet zahŕňa aj krízovú komunikáciu, plánovanie reakcií na mitigáciu reputačných rizík a hodnotenie efektivity komunikačných kampaní. Na záver sa predmet zameriava na udržateľnú a etickú komunikáciu, ktorá posilňuje dôveru a reputáciu značky.

Odporúčaná literatúra

WEST, Richard – TURNER, Lynn. Introducing Communication Theory: Analysis and Application. Vydavateľstvo: McGraw-Hill Education, 2020. 608 s. ISBN 978-1260575538.
COVELLO, Vincent. Communicating in Risk, Crisis, and High Stress Situations. Vydavateľstvo: Wiley-IEEE Press, 2021. 448 s. ISBN 978-1119027430.
DRÁBIK, Peter a kolektív. Marketingová komunikácia a digitálne médiá: učebnica. Recenzenti: Miroslav Karlíček, Jakub Horváth. - 2. rozšírené, modifikované vydanie. - Bratislava : Vydavateľstvo EKONÓM EU v Bratislave, 2023. - 338 s. ISBN 978-80-225-5114-4
PŘIKRYLOVÁ, Jana. Moderní marketingová komunikace. – 1. vydanie. Vydavateľstvo: Grada. 2019. 344 s. ISBN: 9788027107872
KOGAN Page. Marketing Communications. - 7. vydanie. Vydavateľstvo: Kogan Page. 2019. 672 s. ISBN: 0749498641

Sylabus predmetu

1. Úvod do strategickej marketingovej komunikácie. Základné koncepty marketingovej komunikácie. Teória hier v marketingu. Porterove generické stratégie. 2. Komunikačný proces a jeho súčasti. Model Shannon-Weaver. Laswellov komunikačný model. Teória obmedzenia. Rola spätnej väzby v strategickom plánovaní. 3. Integrovaná marketingová komunikácia (IMK). Koncept IMK. Teória AIDA (Attention, Interest, Desire, Action). Teória 4C (Consistency, Coherence, Continuity, Complementarity). Multikanálová komunikácia a jej teoretické základy. 4. Branding a strategická komunikácia. Koncepcia brand equity (Aaker, Keller). Archetypy značiek. Teórie positioningu. Hodnotové návrhy a ich úloha v budovaní značky. 5. Komunikácia so zákazníkom. Customer Relationship Management (CRM). Teória zákazníckej lojality. Empatická komunikácia a jej psychologické základy. Behaviorálna ekonómia. 6. Krízová komunikácia. Situational Crisis Communication Theory (SCCT). Teória reputačného manažmentu. Plánovanie scenárov: príprava na nečakané situácie. 7. Nástroje merania efektívnosti komunikácie. Teória Balanced Scorecard. Marketingový ROI. Meranie sentimentu značky. 8. Udržateľnosť v marketingovej komunikácii. Triple Bottom Line prístupy. Behaviorálna veda a environmentálne správanie. Etika a transparentnosť v marketingovej komunikácii.

Podmienky na absolvovanie predmetu

100 % - priebežné semestrálne zadania

Pracovné zaťaženie študenta

- Pracovná záťaž: 260 hodín
- Účasť na seminároch: 16 hodín
- Príprava na semináre: 128 hodín
- Spracovanie semestrálnych zadaní: 84 hodín
- Príprava na skúšku: 32 hodín

Jazyk, ktorého znalosť je potrebná na absolvovanie predmetu

slovenský jazyk, anglický jazyk

Dátum schválenia: 24.03.2025

Dátum poslednej zmeny: 24.03.2025

Dátum schválenia: 24.03.2025

Dátum poslednej zmeny: 24.03.2025