- Ukončenie: Skúška
Vyučujúci
Zaradený v študijných programoch
Výsledky vzdelávania
Absolvovaním predmetu študenti získavajú poznatky o vedeckých aspektoch strategického manažmentu a jeho jadra - marketingového manažmentu s dôrazom na neurovedecký prístup. Podrobne sa oboznámia s podstatou a prínosmi neurovedy a behaviorálnej teórie k strategickému a marketingovému manažmentu. Získajú prehľad o podstate neuromanažmentu a jeho prínosoch pre riadenie a rozhodovanie. Oboznámia sa s neurozobrazovacími zariadeniami a ich využitím a prínosmi pre strategický manažment a marketingový manažment. Získajú poznatky o procesoch formulovania stratégie a jej implementácie s využitím neurovedeckého prístupu.
Absolventi predmetu budú vedieť vytvárať stratégie na základe využitia neurovedeckého prístupu. Prehĺbia si poznatky o kognícii a dôležitosti je porozumenia pre strategický a marketingový manažment. Rozumejú vedeckej platforme neurovedy, neuromanažmentu a inteligentných neurónových stratégií. Naučia sa pracovať s disponibilnými neurozobrazovacími zariadeniami centra neurovedeckého výskumu a stratégie. Budú schopní realizovať originálny výskum, ktorý je interdisciplinárny, posúva hranice existujúceho poznania, generuje nové vedecké poznatky alebo nové riešenia procesov.
Po úspešnom absolvovaní predmetu študenti získajú kompetencie, ktoré im umožnia uplatniť sa na poradenských pozíciách vo všetkých typoch poradenských spoločností, na manažérskych pozíciách v poradenských spoločnostiach ako aj na špecializovaných marketingových pracoviskách a v oblasti výskumu a vysokoškolského vzdelávania. Dokážu modelovať firemné a marketingové stratégie so zreteľom na dôkladné poznanie manažérskeho správania a rozhodovania. Osvoja si schopnosť využívať neurovedecké prístupy a postupy v skúmaní rozhodovania marketingových manažérov a ich tímovej dynamiky.
Stručná osnova predmetu
Neuroveda, behaviorálne teórie a strategický manažment. Neuroveda, behaviorálne teórie a marketingový manažment. Neuromanažment a neurolíderstvo. Neurostratégia a marketingový manažment. Neurovedecké prístupy a zariadenia v marketingovom manažmente.
Odporúčaná literatúra
1. Balconi, M. 2020. Neuromanagement. People and organizations. Milano: LED Edizioni Universitarie.
2. Kandel, E. J. et al. 2021. Principles of Neural Science. (6 ed. ). USA: McGraw Hill.
3. Narayan, S., Sidhu, J. S., and Volberda, H. W. 2021. From Attention to Action: The Influence of Cognitive and Ideological Diversity in Top Management Teams on Business Model Innovation. Journal of Management Studies, 58, 2082–2110.
4. Cortez, D. 2023. Neuromanagement as a tool for change to strengthen. Knowledge Publishing.
5. Teboul, J. 2023. Neuroleadership: Creative Leadership with a Focus on the Brain. Luxemburg: Springer.
6. Kaur, V. Neurostrategy: A scientometric analysis of marriage between neuroscience and strategic management. In: Journal of Business Research, Volume 170, January 2024. DOI10.1016/j.jbusres.2023.114342.
7. Psychogios, A. 2020. Neuroscience for Leaders. Kogan Page Ltd.
8. Prat, Ch. 2022. The Neuroscience of You: How Every Brain Is Different and How to Understand Yours. Dutton Books.
Sylabus predmetu
1. Neuroveda, behaviorálne teórie, strategický manažment a marketingový manažment. 2. Neuromanažment a neurolíderstvo. 3. Kognícia v marketingovom manažmente. 4. Neurovedecké prístupy a zobrazovacie techniky v marketingovom manažmente. 5. Neurostratégia – nový prístup v strategickom manažmente a marketingovom manažmente. 6. Proces formulovania a implementácie stratégie skúmaním determinantov fungovania mozgu tvorcu stratégie s využitím neurozobrazovacieho zariadenia. 7. Neurónovo inteligentné stratégie v marketingovom manažmente. 8. Prínosy neurostratégie pre rozhodovanie marketingových manažérov.
Podmienky na absolvovanie predmetu
- 40 % - semestrálna práca
- 60 % - písomná skúška
Pracovné zaťaženie študenta
- Pracovná náplň: 260 hodín
- Účasť na prednáškach: 16 hodín
- Samoštúdium: 84 hodín
- Vypracovanie semestrálneho projektu: 60 hodín
- Príprava na skúšku: 100 hodín
Jazyk, ktorého znalosť je potrebná na absolvovanie predmetu
slovenský jazyk, anglický jazyk
Dátum schválenia: 24.03.2025
Dátum poslednej zmeny: 24.03.2025
Dátum schválenia: 24.03.2025
Dátum poslednej zmeny: 24.03.2025