Vyučujúci

Zaradený v študijných programoch

Výsledky vzdelávania

Študenti získavajú absolvovaním predmetu širšie vedomosti o mikroekonomických, behavioristických, neoinštitucionálnych prístupoch a ich konsenzuality na riešenie marketingových
problémov. Nadobudnú poznatky o vzájomných súvislostiach manažmentu, marketingu a širšieho ekonomického a podnikateľského prostredia. Rozvíjaním kritického myslenia rozšíria svoje poznatky o strategických koncepciách plánovania a o význame základných atribútov hodnotového reťazca a ich prejavoch v teórii podnikového systému. Získajú prehľad o vedeckých prístupoch k modelom rozhodovania a podpory znalostí v marketingovom manažmente. Prehlbujú svoje poznatky o procesnom prístupe v marketingovom manažmente a o mapovaní marketingových procesov v činnosti firiem.
Absolventi predmetu nadobudnú schopnosť samostatne navrhnúť, formulovať a realizovať výskumný projekt komplexne riešiaci problémy marketingového manažmentu v špecifickom odborovom i v širšom multidisciplinárnom kontexte. Budú schopní realizovať originálny výskum, ktorý posúva hranice existujúceho poznania, generuje nové vedecké poznatky alebo nové riešenia procesov; navrhnúť nástroje a metódy efektívneho reagovania na aktuálne podmienky domáceho, jednotného európskeho a svetového trhu. Dokážu kriticky analyzovať, hodnotiť a syntetizovať existujúce a nové poznatky o vývoji trhov a ich subjektov, schopnosť prijímať na báze vedeckej analýzy závery a strategické rozhodnutia.
Absolvovaním predmetu študenti nadobudnú kompetencie, ktoré im umožnia uplatniť sa na manažérskych pozíciách vo všetkých typoch spoločností, v špecializovaných marketingových pracoviskách a v oblasti výskumu a vysokoškolského vzdelávania. Dokážu konfrontovať marketingovú vedu so širokým okruhom manažérskych a podnikových problémov a efektívnym
spôsobom sa podieľať na integrovaných prístupoch ku celkovému koncepčnému rámcu podniku.

Stručná osnova predmetu

Vedecké prístupy k marketingovému manažmentu a strategickému marketingovému manažmentu. Moderné manažérske metódy v marketingu. Modely rozhodovania a podpora znalostí v marketingovom manažmente. Integrované systémy podpory marketingového rozhodovania. Procesný manažment v marketingu. Vizualizácia marketingových manažérskych procesov.

Odporúčaná literatúra

1. Papulová, Z., Gážová, A., Papula, J. 2022. Procesný manažment. Bratislava: Wolters Kluwer.
2. Hudáková, M., Míka, V. T. 2020. Manažérske metódy a techniky. Vydavateľstvo EDIS.
3. Lumpkin, G. T., Eisner, A., McNamara, G. 2023. SE Strategic Management: Creating Competitive Advantages. McGraw-Hill Education.
4. Kotler, P., Keller, K., Cherney, A. 2021. Marketing Management, Global Edition. New York: Pearson Education Limited.
5. Robbins, S. P., Coulter, M. A. 2020. Management. McGraw-Hill Education.
6. Hollensen, S. 20219. Marketing Management. A relationship approach. New York: Pearson Education Limited.
7. Chernev, A:. 2019. Strategic marketing management. New York: Cerebellum Press Publishers.

Sylabus predmetu

1. Teoretické aspekty strategického marketingového manažmentu. Marketingový manažment ako súčasť strategického manažérskeho prístupu k firemnej činnosti. 2. Proces strategického marketingového manažmentu. Analytické prístupy. 3. Strategické koncepcie plánovania. 4. Hodnotový reťazec a teória podnikového systému. 5. Flexibilita firmy. 6. Modely rozhodovania a podpora znalostí v marketingovom manažmente. 7. Procesný prístup v strategickom marketingovom manažmente. Procesy v marketingovom manažmente. 8. Mapovanie a dizajnovanie procesov v marketingovom manažmente. Vizualizácia procesov v marketingovom manažmente.

Podmienky na absolvovanie predmetu

- 40 % - semestrálna práca
- 60 % - písomná skúška

Pracovné zaťaženie študenta

- Pracovná náplň: 260 hodín
- Účasť na prednáškach: 16 hodín
- Samoštúdium: 84 hodín
- Vypracovanie semestrálneho projektu: 60 hodín
- Príprava na skúšku: 100 hodín

Jazyk, ktorého znalosť je potrebná na absolvovanie predmetu

slovenský jazyk, anglický jazyk

Dátum schválenia: 24.03.2025

Dátum poslednej zmeny: 24.03.2025

Dátum schválenia: 24.03.2025

Dátum poslednej zmeny: 24.03.2025