- Ukončenie: Skúška
Vyučujúci
Zaradený v študijných programoch
Výsledky vzdelávania
Absolvovaním predmetu si študenti rozšíria vedomosti a získavajú nové poznatky z oblasti tvorby inovačných procesov produktov, dodávateľských a distribučných systémov, obchodných a marketingových inovácii. Osvoja si najnovšie progresívne metódy merania inovačnej výkonnosti podniku (BSC, Audit, Konkurencieschopnosti podniku, Hodnotenie inovačného potenciálu, MSP, Metodika dodávateľského – odberateľského reťazca, Metodika inovačných charakteristík podľa OECD, atď.), možnosti a efekty z ich praktického využívania ako aj pri tvorbe exaktnejších modelov. Takéto modely sú založené na prepojovaní resp. integrácii podnikových rozvojových stratégii – inovačného procesu – integrovaného znalostného manažérstva podľa ISO štandardov, za účelom získavania synergických efektov z riadenia inovačného procesu a zvyšovania inovačnej výkonnosti (podnikovej a celospoločenskej).
Absolventi predmetu si osvoja schopnosť samostatne navrhovať, formulovať a implementovať vhodné prvky inovačnej klímy v súlade s organizačnými štruktúrami. Využitím synergického efektu tímovej práce podnik zvyšuje svoju inovačnú výkonnosť, posilňuje svoje postavenie na trhu a zlepšuje interné prostredie. To vedie k zníženiu fluktuácie zamestnancov, čím podnik šetrí finančné aj časové náklady, ktoré by inak musel vynaložiť na neustále hľadanie nových pracovníkov. Dokážu kriticky analyzovať, hodnotiť a syntetizovať existujúce a nové poznatky o vývoji trhov a ich subjektov, schopnosť prijímať na báze vedeckej analýzy závery a strategické rozhodnutia.
Absolvovaním predmetu študenti získajú kompetencie, ktoré im umožnia rozšíriť a prehĺbiť poznatky z teórie a metodológie inovačných procesov v podniku. Osvoja si potrebné zručnosti a kompetencie pre manažment tvorby a realizácie inovácií, a to ako v širšom kontexte, tak aj pre špecifické oblasti konkrétnych odvetví. Predmet sa zameriava na definovanie objektov a foriem inovácií v podniku, ako aj na analýzu východísk a priebehu inovačných procesov.
Absolvovanie predmetu umožní študentom oboznámiť sa s rôznymi teóriami, metodikami, prístupmi, metódami a modelmi prognózovania, plánovania, realizácie a riadenia inovácií. Študenti si osvoja komplexný prístup k manažovaniu inovácií v súlade s medzinárodnými a európskymi strategickými dokumentmi a programami, predovšetkým Európa 2020 a Horizont 2020.
Stručná osnova predmetu
Vývojový proces inovácií. Kvalita procesu. Vplyv marketingu na inovačnú stratégiu. Inovatívny marketing na úrovni marketingového mixu. Vplyv životného cyklu výrobku na marketing a inovácie. Inovačná výkonnosť podniku a jej meranie. Metodika spracovania inovačných charakteristík podľa OECD. Prístup k inováciám v informačno-komunikačných technológiách. Inovačný proces vo vzťahu k marketingu inovácií a marketingu retro-inovácií.
Odporúčaná literatúra
1. Daneshjo, N. Manažérstvo inovácii. Košice: Vydavateľstvo PETIT s. r. o., 2020. 102s. ISBN 978-80-971555-6-8.
2. Daneshjo, N. Moderné metódy riadenia štíhlych podnikov. Košice: Vydavateľstvo EQUILIBRIA, s.r.o., 2023. 113s. ISBN 978-80-8143-334-4.
3. Daneshjo, N., Malega, P. Product and Process Innovation in Enterprises. Germany: Publisher RAM-Verlag. 2022. 211p. ISBN 978-3-96595-024-5.
4. Rybaczewska-Błażejowska, M. Eco-innovation and eco-efficiency in the frame of life cycle assessment. Publisher POLITECHNIKI ŚWIĘTOKRZYSKIEJ. 2019. 138p. ISBN 978-83-65719-55-3.
Sylabus predmetu
-
Podmienky na absolvovanie predmetu
40 % semestrálna práca
60 % písomná skúška
Pracovné zaťaženie študenta
Pracovná záťaž: 260 hodín
Účasť na prednáškach: 16 hodín
Samoštúdium: 84 hodín
Spracovanie semestrálneho projektu: 60 hodín
Príprava na skúšku: 100 hodín
Jazyk, ktorého znalosť je potrebná na absolvovanie predmetu
slovenský jazyk, anglický jazyk
Dátum schválenia: 24.03.2025
Dátum poslednej zmeny: 24.03.2025
Dátum schválenia: 24.03.2025
Dátum poslednej zmeny: 24.03.2025