Manažérske rozhodovanie v marketingu (v anglickom jazyku)

Vyučujúci

Zaradený v študijných programoch

Výsledky vzdelávania

Vedomosti:
Absolventi predmetu sa naučia pracovať s najzložitejšou a zároveň najvýznamnejšou etapou marketingového manažmentu, ktorou je rozhodovanie. Absolvent predmetu získa poznatky o kvalitatívnych a kvantitatívnych metódach využívaných v marketingovom manažmente. Predmet sa na seminároch vyučuje na báze riešenia praktických situácií so zameraním na zvolené odvetvie (napr. rozhodnúť o tom, na aké segmenty sa má firma orientovať, či bude reklama pre firmu efektívna vo vzťahu k nákladom; či poloha nepredstavuje pre obchodné centrum konkurenčnú nevýhodu a podobné situácie). Absolventi sa tiež oboznámia s jednoduchými predikciami v marketingu.
Kompetentnosti:
Absolvent bude schopný formulovať výskumnú otázku a navrhnúť výskumný dizajn pre jeho preskúmanie s využitím empirických metód. Bude schopný rozhodovať na základe dátovej analýzy a orientovať sa v jednotlivých marketingových oblastiach a nástrojoch.
Zručnosti:
Absolvent vie rozhodnúť o výbere metódy zberu údajov a ich detailnej analýzy. Bude ovládať metódy spracovania a úpravy dát, dokáže pre svoje rozhodovanie v empirickom výskume používať softvér R. Bude schopný samostatne ďalej rozvíjať svoje vedomosti v oblasti štatistických metód a v používaní moderných softvérov, bude rozumieť empirickým štúdiám z oblasti marketingu a bude ich schopní použiť v nových oblastiach svojho zamerania.

Stručná osnova predmetu

Pojem a podstata rozhodovania, situácie v rozhodovaní. Kvalitatívne metódy: brainstorming a jeho modifikácie, kreatívne techniky, delfská metóda, scenár. Kvantitatívne metódy: logistická regresia, rozhodovacie stromy, faktorová analýza, zhluková analýza. Predikcie v časových radoch

Odporúčaná literatúra

1. BLACK, Ken. Business statistics: for contemporary decision making. Danvers : John Wiley & Sons, 2023. 832 s. ISBN 978-11-199-0546-2.
2. HAIR, Joseph et al. Essentials of Business Research Methods. New York : Routledge, 2023. 508 s. ISBN 978-10-324-2628-0.
3. HEUMANN, Christian – SCHOMAKER, Michael. Introduction to Statistics and Data Analysis. Cham : Springer Nature. 584 s. ISBN 978-30-311-1833-3.
4. PACZKOWSKI, Walter. Business Analytics. Data Science for Business Problems. Cham : Springer Nature, 2021. 387 s. ISBN 978-30-3087-023-2.
5. WICKHAM, Hadley – CETINKAYA-RUNDEL, Mine – GROLEMUND, Garrett. R for data science. Sebastopol : O'Reilly Media, 2023. 578 s. ISBN 978-14-920-9736-5.

Sylabus predmetu

1. Úvod do rozhodovania. Pojem a podstata rozhodovania a jeho význam v procese marketingového manažmentu. Situácie v rozhodovaní. Rozhodovacie štýly. Konflikty v rozhodovaní. 2. Kvalitatívne metódy v rozhodovaní, pojem, podstata, typológia. Delfská metóda. Metóda scenára. Panelová diskusia. 3. Kreatívne techniky v rozhodovaní, pojem, podstata, typológia. Brainstorming a jeho modifikácia. Myšlienková mapa. Myšlienkové stoličky. Myšlienkové klobúky. 4. Data mining, machine learning, štatistická klasifikácia – základné pojmy, ciele, úlohy a metódy. 5. Úvod do programu R. Príprava údajov na analýzu (kódovanie, práca s chýbajúcimi hodnotami, normovanie). 6. Rozhodovacie stromy (entropia, informačný zisk, Giniho index), vetvenie na základe chí-kvadrát testu. 7. Metóda hlavných komponentov (využitie, interpretácia výsledkov). 8. Exploračná a konfirmačná faktorová analýza (využitie, interpretácia výsledkov). 9. Zhluková analýza (zhlukovacie postupy a zhlukovacie metódy). 10. Zhluková analýza (zhlukovacie postupy a zhlukovacie metódy). 11. Logistická regresia (binárna logistická regresia, model so spojitými premennými, viacnásobná logistická regresia). 12. Logistická regresia (binárna logistická regresia, model so spojitými premennými, viacnásobná logistická regresia 13. Úvod do prognózovania časových radov.

Podmienky na absolvovanie predmetu

20 % priebežné semestrálne hodnotenie
20 % semestrálna práca
60 % písomná skúška

Pracovné zaťaženie študenta

Pracovná záťaž: 208 hodín
Účasť na prednáškach: 26 hodín
Účasť na seminároch: 26 hodín
Príprava na semináre: 26 hodín
Spracovanie semestrálneho projektu: 26 hodín
Príprava literárnej rešerše: 19 hodín
Príprava na písomné overovanie vedomostí: 20 hodín
Príprava na skúšku: 65 hodín

Jazyk, ktorého znalosť je potrebná na absolvovanie predmetu

anglický

Dátum schválenia: 06.03.2024

Dátum poslednej zmeny: 28.02.2024

Dátum schválenia: 06.03.2024

Dátum poslednej zmeny: 28.02.2024