Business Simulation 2

Vyučujúci

Zaradený v študijných programoch

Výsledky vzdelávania

Vedomosti a porozumenie:
- Študenti sú schopní porozumieť problematike riadenia podniku a aplikovať získané poznatky v praxi.
- Študenti sú schopní rozšíriť existujúce poznatky prostredníctvom štúdia literatúry, t. j. rozvíjať relevantné poznatky z rôznych odborov.
Zručnosti, vlastnosti a kompetentnosť.
- Študenti sú schopní aplikovať a analyzovať odborné znalosti v skupinovej práci s cieľom dosiahnuť spoločný konsenzus a/alebo dosiahnuť skupinové rozhodnutia.
- Študenti sú schopní pracovať v multinárodnom a multikultúrnom prostredí.
- Študenti vedia samostatne rozpoznať problémy súvisiace s riadením podniku a primerane reagovať na ne.

Stručná osnova predmetu

Stručná osnova predmetu:
Študenti budú simulovať podnik, v ktorom budú mať plnú zodpovednosť ako členovia predstavenstva a zúčastnia sa súťaže Business Simulation ako členovia medzinárodného tímu študentov. Tímy budú pozostávať zo študentov NHF EUBA (Slovensko), Haaga-Helia University of Applied Sciences (Fínsko) a Hochschule Heilbronn (Nemecko). Spoločnosti/tímy budú niekoľko období (kôl) súťažiť na rovnakom trhu s inými študentskými tímami. Tímy musia prijímať operatívne aj strategické rozhodnutia pre každé obdobie na základe poskytnutých obchodných informácií a ich analýzy. Od tímov sa očakáva, že budú schopné zdôvodniť svoje stratégie a rozhodnutia založené na faktoch.
Všetky tímy budú multinárodné a multikultúrne. Študenti by sa mali naučiť vyrovnať sa s touto výzvou a zároveň využiť výhody rôznorodého a multikultúrneho zloženia tímu. Členovia skupiny budú rozhodovať o jednotlivých špecializáciách v tíme (napr. kto je finančný riaditeľ, kto je riaditeľ marketingu atď.) na základe svojej odbornosti budú riadiť svoje oddelenie a zosúladiť svoje rozhodnutia s ostatnými členmi skupiny. Rôzne kultúry pridajú rozhodnutiam zložitosť.
Vývoj marketingových stratégií a ich implementácia, budovanie finančnej stratégie ako aj používanie nástrojov manažérskeho účtovníctva/plánovania, ako je kalkulácia nákladov, bude ich každodennou prácou počas kurzu. Riadenie a motivovanie pracovnej sily na efektívnej úrovni pri zohľadnení výrobných kapacít doplní ich manažérske úlohy.
Témy::
- Podnikové ciele a stratégie
- Predaj: Analýza konkurencie, marketingový mix, životné cykly produktov, opätovné uvedenie produktov na trh, uvedenie nových produktov na trh, vstup na nový trh, kalkulácia nákladov transakcií, určenie marže, prieskum trhu ako základ pre marketingové rozhodnutia
- R&D: Technológia, ekológia, hodnotová analýza
- Nákup/skladovanie: optimálna veľkosť objednávky
- Výroba: investície, vnútropodniková výroba alebo externé obstarávanie, plánovanie kapacít, ekologická výroba, racionalizácia, krivka učenia sa
- HR: HR plánovanie, kvalifikácia, produktivita, absencie, fluktuácia
- Financie a účtovníctvo: Typ nákladov, nákladové stredisko, rozpoznanie nákladov a výnosov, finančné plánovanie, súvaha, výkaz ziskov a strát, cash flow, cena akcií.

Odporúčaná literatúra

Odporúčaná literatúra:
1. Ross, S.A., Westerfield, R.W., Jordan, B.D. 2021. Fundamentals of Corporate Finance, McGraw Hill, ISBN 978-1260772395
2. Brealey, R. Myers, S., Allen, F. 2016. Principles of Corporate Finance, Mcgraw-hill, ISBN 978-1259144387

Podmienky na absolvovanie predmetu

Tímová práca – simulácia rozhodovacieho procesu v podniku v rôznych oblastiach – 30%
Projektová práca – analýza a zdôvodnenie použitých stratégií a rozhodnutí – 20 %
Povinná účasť na medzinárodnej súťaži Business Simulation – 50%

Pracovné zaťaženie študenta

Pracovné zaťaženie študenta (v hodinách): 156 h
účasť na cvičeniach 52 h (z toho 40 hodín sa uskutoční intenzívne počas jedného týždňa buď v Heilbronn, Helsinki alebo Bratislave), príprava na cvičenia 78 h, príprava projektu 26 h.

Jazyk, ktorého znalosť je potrebná na absolvovanie predmetu

Slovenský jazyk, Anglický jazyk

Dátum schválenia: 02.09.2025

Dátum poslednej zmeny: 16.05.2025

Dátum schválenia: 02.09.2025

Dátum poslednej zmeny: 16.05.2025