prof. Ing. Štefan Žák, PhD., MBA, LL.M.
Fakulta: Obchodná fakulta
Katedra: Katedra marketingu
Pozícia: profesor
Vedecko-pedagogická charakteristika osoby
Vysokoškolské vzdelanie druhého stupňa
Odbor a program: komerčné inžinierstvo, 1996, Ekonomická univerzita v Bratislave - Obchodná fakulta
Vysokoškolské vzdelanie tretieho stupňa
Odbor a program: odvetvové a prierezové ekonomiky - ekonomika obchodu a priemyslu, 2003, Ekonomická univerzita v Bratislave - Obchodná fakulta
Titul docent
Odbor a program: obchod a marketing, 2014, Ekonomická univerzita v Bratislave - Obchodná fakulta
Titul profesor
Odbor a program: ekonómia a manažment, 2024, Ekonomická univerzita v Bratislave
Súčasné a predchádzajúce zamestnania
konateľ
Consumer Insights Agency, s. r. o.
od 2022
profesor
Ekonomická univerzita v Bratislave - Obchodná fakulta
od 2024
docent
Ekonomická univerzita v Bratislave - Obchodná fakulta
od 2015 do 2024
dekan fakulty
Ekonomická univerzita v Bratislave - Obchodná fakulta
2011 - 2019
prodekan pre vzdelávanie
Ekonomická univerzita v Bratislave - Obchodná fakulta
2007 - 2011
odborný asistent
Ekonomická univerzita v Bratislave - Obchodná fakulta
1998 - 2015
Rozvoj pedagogických, odborných, jazykových, digitálnych a iných zručností
medzinárodný manažérsky študijný program - MBA
Vysoká škola Jagiellońská v Toruni
2021
medzinárodný právnický študijný program - LL.M.
Vysoká škola Jagiellońská v Toruni
2021
kurz Project based learning & Design thinking
Ekonomická univerzita v Bratislave - Obchodná fakulta
2019
špecializované doplnkové pedagogické štúdium
Ekonomická univerzita v Bratislave - Národohospodárska fakulta
2003
Prehľad aktivít v rámci pedagogického pôsobenia na vysokej škole
Prehľad obhájených záverečných prác
Bakalárske (prvý stupeň): 13
Diplomové (druhý stupeň): 75
Dizertačné (tretí stupeň): 3
Prehľad výsledkov tvorivej činnosti
Počet výstupov tvorivej činnosti registrovaných v databázach Web of Science alebo Scopus: 9
Počet ohlasov registrovaných v databázach Web of Science alebo Scopus na výstupy tvorivej činnosti: 78
Počet pozvaných prednášok na medzinárodnej a národnej úrovni: 3
Najvýznamnejšie výstupy tvorivej činnosti
AAB - ŽÁK, Štefan. Marketingový výskum v digitálnej ére. 1. vyd. Bratislava : Vydavateľstvo EKONÓM, 2014. 132 s. ISBN 978-80-225-3902-9.
ADC - MIKLOŠÍK, Andrej - EVANS, Nina - ŽÁK, Štefan. Research on Cross-Session and Cross-Device Search: A Systematic Literature Review. - Registrovaný: Scopus. In IEEE Access. - Piscataway : Institute of Electrical and Electronics Engineers. ISSN 2169-3536, 2021, vol. 9, pp. 82550-82562 online. (2020: 3.367-IF, 0.587-SJR, Q2-JCR Best Q) ADC - MIKLOŠÍK, Andrej - KUCHTA, Martin - EVANS, Nina - ŽÁK, Štefan. Towards the Adoption of Machine Learning-Based Analytical Tools in Digital Marketing. In IEEE Access. - Piscataway : Institute of Electrical and Electronics Engineers. ISSN 2169-3536, 2019, vol. 7, pp. 85705-85718 online. (2019: 3.745 - IF, 0.775 - SJR, Q1 - JCR Best Q).ADD - MIKLOŠÍK, Andrej - HVIZDOVÁ, Eva, ml. - ŽÁK, Štefan. Znalostný manažment ako podstatný determinant udržateľnosti konkurencieschopnosti podniku. In Ekonomický časopis : časopis pre ekonomickú teóriu, hospodársku politiku, spoločensko-ekonomické prognózovanie. - Bratislava : Ekonomický ústav SAV : Prognostický ústav SAV, 2012. ISSN 0013-3035, 2012, roč. 60, č. 10, s. 1041-1058. (2012: 0.194 - IF, 0.231 - SJR, Q4 - JCR Best Q)
AAB - ŽÁK, Štefan. Informačné a komunikačné technológie v marketingovom výskume. Bratislava : Daniel NETRI, 2008. 84 s. ISBN 978-80-969567-5-3.
Najvýznamnejšie výstupy tvorivej činnosti za ostatných šesť rokov
AAB - ŽÁK, Štefan a kol. Mobilné zdravotníctvo z pohľadu rozhodovania spotrebiteľa. 1. vydanie. Bratislava : Vydavateľstvo EKONÓM, 2018. 97 s. ISBN 978-80-225-4594-5
ADD - TAJTÁKOVÁ, Mária - ŽÁK, Štefan - FILO, Peter. The Lipstick effect and Outdoor Cultural Consumption in Slovakia. In Ekonomický časopis : časopis pre ekonomickú teóriu, hospodársku politiku, spoločensko-ekonomické prognózovanie. - Bratislava : Ekonomický ústav SAV : Prognostický ústav SAV, 2019. ISSN 0013-3035, 2019, roč. 67, č. 6, s. 607-628. (2019: 0.560 - IF, 0.271 - SJR, Q4 - JCR Best Q)
ADC - MIKLOŠÍK, Andrej - EVANS, Nina - ŽÁK, Štefan - LIPIANSKA, Júlia. A framework for constructing optimisation models to increase the visibility of organizations' information in search engines. In Information Research. - Sweden : University of Borås. ISSN 1368-1613, 2019, vol. 24, no. 1, pp. [1-13]. (2019: 0.763 - IF, 0.454 - SJR, Q4 - JCR Best Q).AAA - ŽÁK, Štefan. Právní aspekty provozování e-shopu v Slovenské republice. 1. vydanie. Brno : Tribun EU, 2022. 62 s. ISBN 978-80-263-1733-3
ABC - HANULÁKOVÁ, Eva - DRÁBIK, Peter - ORESKÝ, Milan - ŽÁK, Štefan. Marketing : nástroje, stratégie, ľudia a trendy. 1. vydanie. Bratislava : Wolters Kluwer SR, 2021. 363 s. ISBN 978-80-571-0438-4
Najvýznamnejšie ohlasy na výstupy tvorivej činnosti
VEGA č. 1/0657/19 - Úloha influencerov v procese nákupného rozhodovania spotrebiteľa. 2019-2021. Zodpovedný riešiteľ. Projekt je orientovaný na systematizáciu poznatkov o postavení a úlohách influencerov ako názorových vodcov v prostredí sociálnych médií s cieľom identifikovať ich typológiu, faktory vplyvu a intenzitu ich vplyvu na nákupné rozhodovanie spotrebiteľa a akcentovať alternatívy ich využitia v marketingovom manažmente.
VEGA č. 1/0637/17 - Konštrukcia modelu rozhodovania spotrebiteľa v segmente mobilného zdravotníctva zameraná na identifikáciu atribútov ovplyvniteľných marketingovým inštrumentáriom. 2017-2018. Zodpovedný riešiteľ. Projekt je orientovaný na konštrukciu modelu rozhodovania spotrebiteľa o nákupe zariadení a aplikácií v segmente mobilného zdravotníctva zameranú na identifikáciu tých atribútov rozhodovacieho procesu, ktoré sú efektívne ovplyvniteľné marketingovým inštrumentáriom.
KEGA č. 016EU-4/2019 - Inovatívne učebné texty marketingu pre stredné školy. 2019-2020. Zástupca zodpovedného riešiteľa. Projekt je orientovaný na prípravu inovatívnych učebných textov z marketingu pre stredné školy. Navrhovaná publikácia má za úlohu poskytnúť základy marketingového myslenia v digitálnom prostredí, ktoré sú potrebné pre začínajúceho podnikateľa, resp. živnostníka, ktorý je absolventom strednej odbornej školy.
KEGA č. 022EU-4/2021 - Podpora kvality vzdelávania v interdisciplinárnom prostredí pomocou moderných didaktických metód a techník. 2021-2023. Spoluriešiteľ. Cieľom projektu je aplikovať závery z medzinárodného projektu DT.Uni. – “Design Thinking Approach for an Interdisciplinary University” na podmienky slovenského vysokého školstva a zároveň experimentálne overiť použiteľnosť projektovej výučby v kombinácii nástrojmi design thinking (ďalej DT) v interdisciplinárnom prepojení fakúlt VŠ min. dvoch študijných oblasti - spoločenské a humanitné s prírodovedeckými resp. technickými odbormi.
VEGA č. 1/0505/22 - Implementácia inovatívnych výskumných metód a techník pri skúmaní nákupného správania spotrebiteľov v podmienkach slovenského trhu výskumných agentúr a zadávateľov výskumu. 2022-2024. Zodpovedný riešiteľ. Projekt je orientovaný na ucelené spracovanie problematiky skúmania nákupného správania spotrebiteľov s dôrazom na využívanie inovatívnych výskumných metód a techník s cieľom definovať vplyv jednotlivých atribútov digitálneho prostredia na proces zhromažďovania údajov o spotrebiteľskom správaní.
Účasť na riešení (vedení) najvýznamnejších vedeckých projektov alebo umeleckých projektov za posledných šesť rokov
VEGA č. 1/0657/19 - Úloha influencerov v procese nákupného rozhodovania spotrebiteľa. 2019-2021. Zodpovedný riešiteľ. Projekt je orientovaný na systematizáciu poznatkov o postavení a úlohách influencerov ako názorových vodcov v prostredí sociálnych médií s cieľom identifikovať ich typológiu, faktory vplyvu a intenzitu ich vplyvu na nákupné rozhodovanie spotrebiteľa a akcentovať alternatívy ich využitia v marketingovom manažmente.
VEGA č. 1/0637/17 - Konštrukcia modelu rozhodovania spotrebiteľa v segmente mobilného zdravotníctva zameraná na identifikáciu atribútov ovplyvniteľných marketingovým inštrumentáriom. 2017-2018. Zodpovedný riešiteľ. Projekt je orientovaný na konštrukciu modelu rozhodovania spotrebiteľa o nákupe zariadení a aplikácií v segmente mobilného zdravotníctva zameranú na identifikáciu tých atribútov rozhodovacieho procesu, ktoré sú efektívne ovplyvniteľné marketingovým inštrumentáriom.
KEGA č. 016EU-4/2019 - Inovatívne učebné texty marketingu pre stredné školy. 2019-2020. Zástupca zodpovedného riešiteľa. Projekt je orientovaný na prípravu inovatívnych učebných textov z marketingu pre stredné školy. Navrhovaná publikácia má za úlohu poskytnúť základy marketingového myslenia v digitálnom prostredí, ktoré sú potrebné pre začínajúceho podnikateľa, resp. živnostníka, ktorý je absolventom strednej odbornej školy.
KEGA č. 022EU-4/2021 - Podpora kvality vzdelávania v interdisciplinárnom prostredí pomocou moderných didaktických metód a techník. 2021-2023. Spoluriešiteľ. Cieľom projektu je aplikovať závery z medzinárodného projektu DT.Uni. – “Design Thinking Approach for an Interdisciplinary University” na podmienky slovenského vysokého školstva a zároveň experimentálne overiť použiteľnosť projektovej výučby v kombinácii nástrojmi design thinking (ďalej DT) v interdisciplinárnom prepojení fakúlt VŠ min. dvoch študijných oblasti - spoločenské a humanitné s prírodovedeckými resp. technickými odbormi.
VEGA č. 1/0505/22 - Implementácia inovatívnych výskumných metód a techník pri skúmaní nákupného správania spotrebiteľov v podmienkach slovenského trhu výskumných agentúr a zadávateľov výskumu. 2022-2024. Zodpovedný riešiteľ. Projekt je orientovaný na ucelené spracovanie problematiky skúmania nákupného správania spotrebiteľov s dôrazom na využívanie inovatívnych výskumných metód a techník s cieľom definovať vplyv jednotlivých atribútov digitálneho prostredia na proces zhromažďovania údajov o spotrebiteľskom správaní.
Aktivity v organizovaní vzdelávania
predseda vedeckej rady
Vedecká rada Obchodnej fakulty - Ekonomická univerzita v Bratislave
2011 - 2019
člen redakčnej rady
Redakčná rada odborného časopisu Central European Business Review
2011 - 2018
člen vedeckej rady
Vedecká rada vedeckého časopisu Studia commercialia Bratislavensia
2011 - 2019
člen vedeckej rady
Vedecká rada Fakulty mezinárodních vztahů - Vysoká škola ekonomická v Prahe
2011 - 2019
predseda správnej rady
Správna rada Nadácie MERKÚR
2014 - 2019
Prehľad zahraničných mobilít
Vysoká škola ekonomická v Prahe / Podnikohospodářská fakulta / Katedra maketingu, Nám. Winstona Churchilla 1938/4, 120 00 Praha 3-Žižkov, Česká republika
Od 15.01.2024 do 26.01.2024,
Mobilitná schéma ERASMUS+
Strinkin Evro - Trejd, d.o.o., Orce Nikolov 21, Kavadarci 1430, Severné Macedónsko
Od 12.05.2024 do 25.05.2024,
Mobilitná schéma ERASMUS+
Strinkin Evro - Trejd, d.o.o., Orce Nikolov 21, Kavadarci 1430, Severné Macedónsko
Od 14.07.2024 do 27.07.2024,
výskumný pobyt hradený prijímajúcou inštitúciou