doc. Ing. Peter Drábik, PhD., MSc.

Fakulta: Obchodná fakulta

Katedra: Dekanát Obchodnej fakulty

Pozícia: docent

Hyperlink na záznam osoby

ORCID iD

Vedecko-pedagogická charakteristika osoby

Vysokoškolské vzdelanie druhého stupňa

Odbor a program: Obchod a marketing, 2004, Ekonomická univerzita v Bratislave, Obchodná fakulta

Vysokoškolské vzdelanie tretieho stupňa

Odbor a program: Odvetvové a prierezové ekonomiky, 2009, Ekonomická univerzita v Bratislave, Obchodná fakulta

Titul docent

Odbor a program: Obchod a marketing, 2021, Ekonomická univerzita v Bratislave

Súčasné a predchádzajúce zamestnania

docent
Ekonomická univerzita v Bratislave, Obchdoná fakulta, Katedra marketingu
2021 - doteraz

dekan fakulty
Ekonomická univerzita v Bratislave, Obchdoná fakulta
2019 - doteraz

odborný asistent
Ekonomická univerzita v Bratislave, Obchdoná fakulta, Katedra marketingu
2007 - 2021

konateľ
Media Group – BTS, s. r. o.,
2005 - 2009

samostatný analytik v oblasti regionálneho rozvoja a komunikácie samosprávy
M.E.S.A 10
2002 - 2003

Rozvoj pedagogických, odborných, jazykových, digitálnych a iných zručností

pedagogické vzdelávanie
Katedra pedagogiky, Národohospodárska fakulta Ekonomickej univerzity v Bratislave
2012

Prehľad aktivít v rámci pedagogického pôsobenia na vysokej škole

Prehľad obhájených záverečných prác

Bakalárske (prvý stupeň): 37

Diplomové (druhý stupeň): 68

Prehľad výsledkov tvorivej činnosti

Počet výstupov tvorivej činnosti registrovaných v databázach Web of Science alebo Scopus: 15

Počet ohlasov registrovaných v databázach Web of Science alebo Scopus na výstupy tvorivej činnosti: 34

Počet pozvaných prednášok na medzinárodnej a národnej úrovni: 1 - Vysoká škola ekonomická v Prahe

Najvýznamnejšie výstupy tvorivej činnosti

ADM DAŇO, Ferdinand - KHOURI, Samer - DRÁBIK, Peter - VERNEROVÁ, Dominika - KUKURA, Marek. Electromobility as a Part of Communally Beneficial Innovations in Transport and its Perception by Slovak Consumers. - Registrovaný: Web of Science, Registrovaný: Scopus. In Transformations in Business & Economics. - Vilnius : Kaunas Faculty. ISSN 2538-872X, 2021, vol. 20, no. 3, pp. 132-150 online. VEGA 1/0046/20, VEGA 1/0797/20. ADM NAĎOVÁ KROŠLÁKOVÁ, Monika - KHOURI, Samer - ČVIRIK, Marián - TOMÁŠKOVÁ, Andrea - DRÁBIK, Peter - DERKAWI, Hamdi. The Business Environment of Family Enterprises in Slovakia Perception of External Barriers. - Registrovaný: Web of Science, Registrovaný: Scopus. In Polish Journal of Management Studies. - Czestochowa : Faculty of Management, Czestochowa University of Technology. ISSN 2081-7452, 2021, vol. 24, no. 2, pp. 321-335 online. ADM DAŇO, Ferdinand - DRÁBIK, Peter - HANULÁKOVÁ, Eva. Circular Business Models in Textiles and Apparel Sector in Slovakia. - Registrovaný: Web of Science, Registrovaný: Scopus. In The Central European Business Review. - Praha : University of Economics Prague. ISSN 1805-4862, 2020, vol. 9, no. 1, pp. 1-19 online. VEGA 1/0380/17. ADD DRÁBIK, Peter - REHÁK, Róbert - VERNEROVÁ, Dominika - KUKURA, Marek. Rational Consumer in the Context of Environmental Protection. In Ekonomický časopis : časopis pre ekonomickú teóriu, hospodársku politiku, spoločensko-ekonomické prognózovanie = journal for economic theory, economic policy, social and economic forecasting. - Bratislava : Ekonomický ústav SAV : Prognostický ústav SAV, 2020. ISSN 0013-3035, 2020, roč. 68, č. 10, s. 1081-1104 online. VEGA 1/0046/20. ADN GAVUROVÁ, Beáta - KOVÁČ, Viliam - DRÁBIK, Peter - GOMORY, Marián. Exploration of Disparities in Environmental Activities of European Countries from Year 2006 to Year 2016. - Registrovaný: Scopus, Registrovaný: Web of Science. In Acta Montanistica Slovaca. - Košice : Technical University of Košice. ISSN 1335-1788, 2019, vol. 24, no. 4, pp. 376-390 online. VEGA 1/0797/20.

Najvýznamnejšie výstupy tvorivej činnosti za ostatných šesť rokov

ADM DAŇO, Ferdinand - KHOURI, Samer - DRÁBIK, Peter - VERNEROVÁ, Dominika - KUKURA, Marek. Electromobility as a Part of Communally Beneficial Innovations in Transport and its Perception by Slovak Consumers. - Registrovaný: Web of Science, Registrovaný: Scopus. In Transformations in Business & Economics. - Vilnius : Kaunas Faculty. ISSN 2538-872X, 2021, vol. 20, no. 3, pp. 132-150 online. VEGA 1/0046/20, VEGA 1/0797/20. ADM NAĎOVÁ KROŠLÁKOVÁ, Monika - KHOURI, Samer - ČVIRIK, Marián - TOMÁŠKOVÁ, Andrea - DRÁBIK, Peter - DERKAWI, Hamdi. The Business Environment of Family Enterprises in Slovakia Perception of External Barriers. - Registrovaný: Web of Science, Registrovaný: Scopus. In Polish Journal of Management Studies. - Czestochowa : Faculty of Management, Czestochowa University of Technology. ISSN 2081-7452, 2021, vol. 24, no. 2, pp. 321-335 online. ADM DAŇO, Ferdinand - DRÁBIK, Peter - HANULÁKOVÁ, Eva. Circular Business Models in Textiles and Apparel Sector in Slovakia. - Registrovaný: Web of Science, Registrovaný: Scopus. In The Central European Business Review. - Praha : University of Economics Prague. ISSN 1805-4862, 2020, vol. 9, no. 1, pp. 1-19 online. VEGA 1/0380/17. ADD DRÁBIK, Peter - REHÁK, Róbert - VERNEROVÁ, Dominika - KUKURA, Marek. Rational Consumer in the Context of Environmental Protection. In Ekonomický časopis : časopis pre ekonomickú teóriu, hospodársku politiku, spoločensko-ekonomické prognózovanie = journal for economic theory, economic policy, social and economic forecasting. - Bratislava : Ekonomický ústav SAV : Prognostický ústav SAV, 2020. ISSN 0013-3035, 2020, roč. 68, č. 10, s. 1081-1104 online. VEGA 1/0046/20. ADN GAVUROVÁ, Beáta - KOVÁČ, Viliam - DRÁBIK, Peter - GOMORY, Marián. Exploration of Disparities in Environmental Activities of European Countries from Year 2006 to Year 2016. - Registrovaný: Scopus, Registrovaný: Web of Science. In Acta Montanistica Slovaca. - Košice : Technical University of Košice. ISSN 1335-1788, 2019, vol. 24, no. 4, pp. 376-390 online. VEGA 1/0797/20.

Najvýznamnejšie ohlasy na výstupy tvorivej činnosti

"Horizont 2020 Project N 734459 Elektromobilita v mestskej doprave: multidimenzionálna inovácia (socio-ekonomické a enviromentálne efekty) eMobilita; doba riešenia: 2017 - 2018; typ účasti: spoluriešiteľ Horizont 2020 Project N 734459 Electromobility in urban transport: a multi-dimensional innovation (socio-economic and environmental effects) (eMobilita); duration: 2017 - 2018; type of participation: member of research team" "Horizont 2020 692413 EDGE - Environmentálna diplomacia a geopolitika; doba riešenia: 2016 - 2019; typ účasti: spoluriešiteľ Horizont 2020 692413 EDGE - Environmental Diplomacy and Geopolitics; duration: 2016 - 2019; type of participation: member of research team" N00092, HiTECH Cezhraničné HiTECH centrum; doba riešenia: 2011 - 2013 typ účasti: spoluriešiteľ N00092,ETC Projekt SK - AT hi-tech center in der grenzüberschreitenden Region ; duration: 2011 - 2013 type of participation: member of research team Vývoj nových testovacích konceptov (test bed) na prípravu vstupu hi-tech produktov, inovácií, pantentových riešení na trh a na overenie marketingových konceptov a stratégií: - služby v oblasti výskumu trhu pre podniky zaoberajúce sa hi-tech produktmi; - spracovanie marketingových stratégií pre inovatívne hi-tech produkty; - podpora start up firiem a inovatívnych podnikateľov podnikajúcich s hi-tech produktmi a technológiami; - špecifické riešenia výskumu trhu a tvorbu obchodných modelov pre start up a inovačné firmy na domácom aj zahraničnom trhu; - zabezpečenie priamych kooperácií vo výskume trhu a vývoji hi-tech produktov s partnerskými univerzitami na Slovensku a v Rakúsku; - implementácia hi-tech marketingu a manažmentu inovácií do vzdelávania a študentských projektov - tvorba interdisciplinárnych študentských platforiem a klubov na EU v Bratislave. Development of the testbed concept to prepare the market entry for high-tech products and to validate marketing concepts: - Market research services for companies with high-tech products; - Preparation of marketing strategies for innovative high-tech products; - Support for start-up companies and innovative enterprises with a focus on high-tech products and technologies; - Specific market research tasks and business development for start-up companies and innovators; - Co-operation with partner-universities in the field of market research and marketing strategies. KEGA 029EU-4/2022 Inovatívny prístup tvorby responzívnych mediálnych formátov marketingovej komunikácie firiem zameraných na internetového spotrebiteľa v prostredí digitálnych médií; doba riešenia: 2022 - 2023; typ účasti: zodpovedný riešiteľ. An innovative approach to the creation of responsive media formats for marketing communication of companies aimed at the Internet consumer in the digital media environment. VEGA 1/0046/20 Postoj spotrebiteľov vo vzťahu k elektromobilite na trhu automobilov v Slovenskej republike; doba riešenia: 2020 - 2022; typ účasti: spoluriešiteľ VEGA 1/0046/20 Consumer attitude towards electromobility in the automotive market in the Slovak Republic; duration: 2020 - 2022; type of participation: member of research team Elektromobilita je momentálne mimoriadne sledovaná problematika v oblasti automobilového prostredia. Záujem EK o znižovanie ekologickej záťaže dopravy vedie k podpore rôznych foriem alternatívnych pohonov v doprave. K týmto trendom a požiadavkám EK sa pripojila aj SR formou dotačného programu od roku 2016. V súčasnosti na Slovensku bola táto forma dotačnej formy podpory elektromobility ukončená, resp. zvyšok z jej finančných prostriedkov môžu čerpať samosprávy na nákup elektrických vozidiel. Na trhu absentuje postoj potenciálnych spotrebiteľov o nákup a využívanie elektrických vozidiel, pričom práve tieto postoje sú potrebné pre reálne zhodnotenie dopytu na slov trhu. Vedecký projekt bude zameraný na postoj spotrebiteľov k vzťahu k elektromobilite, jeho výsledky a závery budú prínosom pre hospodársku prax, pre štátne a verejné inštitúcie. Electromobility has become a major focus in the automot. industry. The EC's interest in reducing the environ. burden of transport has led to the promotion of various forms of alternative propulsion in transport. Since 2016, the SR has pursued the requirements of the EC through a subsidy programme. However, this form of subsidy to support electromobility has been terminated in SR; the rest of the funds can be still used by municipalities to purchase electric vehicles. There is a lack of attitude of potential consumers towards the purchase and utilisation of electric vehicles, however, these attitudes are necessary for the real assessment of demand. This scientific project will focus on the attitude of consumers towards electromob.; its results and conclusions will benefit the praxis.

Účasť na riešení (vedení) najvýznamnejších vedeckých projektov alebo umeleckých projektov za posledných šesť rokov

"Horizont 2020 Project N 734459 Elektromobilita v mestskej doprave: multidimenzionálna inovácia (socio-ekonomické a enviromentálne efekty) eMobilita; doba riešenia: 2017 - 2018; typ účasti: spoluriešiteľ Horizont 2020 Project N 734459 Electromobility in urban transport: a multi-dimensional innovation (socio-economic and environmental effects) (eMobilita); duration: 2017 - 2018; type of participation: member of research team" "Horizont 2020 692413 EDGE - Environmentálna diplomacia a geopolitika; doba riešenia: 2016 - 2019; typ účasti: spoluriešiteľ Horizont 2020 692413 EDGE - Environmental Diplomacy and Geopolitics; duration: 2016 - 2019; type of participation: member of research team" N00092, HiTECH Cezhraničné HiTECH centrum; doba riešenia: 2011 - 2013 typ účasti: spoluriešiteľ N00092,ETC Projekt SK - AT hi-tech center in der grenzüberschreitenden Region ; duration: 2011 - 2013 type of participation: member of research team Vývoj nových testovacích konceptov (test bed) na prípravu vstupu hi-tech produktov, inovácií, pantentových riešení na trh a na overenie marketingových konceptov a stratégií: - služby v oblasti výskumu trhu pre podniky zaoberajúce sa hi-tech produktmi; - spracovanie marketingových stratégií pre inovatívne hi-tech produkty; - podpora start up firiem a inovatívnych podnikateľov podnikajúcich s hi-tech produktmi a technológiami; - špecifické riešenia výskumu trhu a tvorbu obchodných modelov pre start up a inovačné firmy na domácom aj zahraničnom trhu; - zabezpečenie priamych kooperácií vo výskume trhu a vývoji hi-tech produktov s partnerskými univerzitami na Slovensku a v Rakúsku; - implementácia hi-tech marketingu a manažmentu inovácií do vzdelávania a študentských projektov - tvorba interdisciplinárnych študentských platforiem a klubov na EU v Bratislave. Development of the testbed concept to prepare the market entry for high-tech products and to validate marketing concepts: - Market research services for companies with high-tech products; - Preparation of marketing strategies for innovative high-tech products; - Support for start-up companies and innovative enterprises with a focus on high-tech products and technologies; - Specific market research tasks and business development for start-up companies and innovators; - Co-operation with partner-universities in the field of market research and marketing strategies. KEGA 029EU-4/2022 Inovatívny prístup tvorby responzívnych mediálnych formátov marketingovej komunikácie firiem zameraných na internetového spotrebiteľa v prostredí digitálnych médií; doba riešenia: 2022 - 2023; typ účasti: zodpovedný riešiteľ. An innovative approach to the creation of responsive media formats for marketing communication of companies aimed at the Internet consumer in the digital media environment. VEGA 1/0046/20 Postoj spotrebiteľov vo vzťahu k elektromobilite na trhu automobilov v Slovenskej republike; doba riešenia: 2020 - 2022; typ účasti: spoluriešiteľ VEGA 1/0046/20 Consumer attitude towards electromobility in the automotive market in the Slovak Republic; duration: 2020 - 2022; type of participation: member of research team Elektromobilita je momentálne mimoriadne sledovaná problematika v oblasti automobilového prostredia. Záujem EK o znižovanie ekologickej záťaže dopravy vedie k podpore rôznych foriem alternatívnych pohonov v doprave. K týmto trendom a požiadavkám EK sa pripojila aj SR formou dotačného programu od roku 2016. V súčasnosti na Slovensku bola táto forma dotačnej formy podpory elektromobility ukončená, resp. zvyšok z jej finančných prostriedkov môžu čerpať samosprávy na nákup elektrických vozidiel. Na trhu absentuje postoj potenciálnych spotrebiteľov o nákup a využívanie elektrických vozidiel, pričom práve tieto postoje sú potrebné pre reálne zhodnotenie dopytu na slov trhu. Vedecký projekt bude zameraný na postoj spotrebiteľov k vzťahu k elektromobilite, jeho výsledky a závery budú prínosom pre hospodársku prax, pre štátne a verejné inštitúcie. Electromobility has become a major focus in the automot. industry. The EC's interest in reducing the environ. burden of transport has led to the promotion of various forms of alternative propulsion in transport. Since 2016, the SR has pursued the requirements of the EC through a subsidy programme. However, this form of subsidy to support electromobility has been terminated in SR; the rest of the funds can be still used by municipalities to purchase electric vehicles. There is a lack of attitude of potential consumers towards the purchase and utilisation of electric vehicles, however, these attitudes are necessary for the real assessment of demand. This scientific project will focus on the attitude of consumers towards electromob.; its results and conclusions will benefit the praxis.

Aktivity v organizovaní vzdelávania

prodekan pre vzťahy s verejnosťou
Obchodná fakulta Ekonomickej univerzity v Bratislave
2011 - 2019

dekan Obchodnej fakulty Ekonomickej univerzity v Bratislave
Obchodná fakulta Ekonomickej univerzity v Bratislave
2019 - doteraz

člen Vedeckej rady
Ekonomická univerzita v Bratislave
2019 - doteraz

člen Vedeckej rady
Vysoká škola ekonomická v Prahe, Fakulta mezinárodních vztahů
2019 - doteraz

predseda Vedeckej rady
Obchodná fakulta Ekonomickej univerzity v Bratislave
2019 - doteraz

člen Vedeckej rady
Vysoká škola ekonomická v Prahe, Fakulta podnikovohospodářská
2022 - doteraz

Prehľad zahraničných mobilít

Kenyatta University, Nairobi / Kenya
5. 5. 2018 - 13. 5. 2018,
Erasmus+
Trisakti University, Lattakia / Syria
13. 10. - 2021 - 23.10. 2021,
Erasmus+
Cape Peninsula University of Technology, Cape Town / South Africa
9. 5. 2018 - 13. 5. 2018,
Erasmus+
Vysoká škola ekonomická v Prahe, Praha / Česká repulika
16.2.2015 - 19.2.2015,
Erasmus+
University of Tirana, Sheshi Nënë Tereza 4, Tiranë 1010, Albánsko
22.6.2022 - 26.6.2022,
Erasmus+