doc. Ing. Otília Zorkóciová, PhD.

Fakulta: Obchodná fakulta

Katedra: Katedra medzinárodného obchodu

Pozícia: docent

Hyperlink na záznam osoby

ORCID iD

Vedecko-pedagogická charakteristika osoby

Vysokoškolské vzdelanie druhého stupňa

Odbor a program: Ekonomika a riadenie zahraničného obchodu, 1978, Vysoká škola ekonomická v Bratislave

Vysokoškolské vzdelanie tretieho stupňa

Odbor a program: Odvetvové a prierezové ekonomiky/špecializácia Ekonomika zahraničného obchodu, 1989, Ekonomická univerzita v Bratislave

Titul docent

Odbor a program: Obchod a marketing, 2002, Ekonomická univerzita v Bratislave

Súčasné a predchádzajúce zamestnania

Obchodný zástupca, vývoz a dovoz pamiatkových predmetov
Slovart, a.s.
1978-1980

Riaditeľka devízovo -finančného odboru
Slovart, a.s.
1980-1983

samostatný vedecký pracovník- odbor Vonkajších ekonomických vzťahov
Ústav ekonomiky a riadenia priemyslu pri MP SSR
1983-1987

odborný asistent
Vysoká škola ekonomická v Bratislave
1987-2002

docent
Ekonomická univerzita v Bratislave
2002-

Rozvoj pedagogických, odborných, jazykových, digitálnych a iných zručností

Práca s digitálnou technikou
Ekonomická univerzita v Bratislave
2004

Prehľad aktivít v rámci pedagogického pôsobenia na vysokej škole

Prehľad obhájených záverečných prác

Bakalárske (prvý stupeň): 52

Diplomové (druhý stupeň): 404

Dizertačné (tretí stupeň): 20

Prehľad výsledkov tvorivej činnosti

Počet výstupov tvorivej činnosti registrovaných v databázach Web of Science alebo Scopus: 13

Počet ohlasov registrovaných v databázach Web of Science alebo Scopus na výstupy tvorivej činnosti: 21

Počet pozvaných prednášok na medzinárodnej a národnej úrovni: 12

Najvýznamnejšie výstupy tvorivej činnosti

ZORKÓCIOVÁ, Otília, KRAUSOVÁ, PÁSZTOROVÁ, Janka, ŠKORVAGOVÁ, Simona. Medzinárodný marketing. 1. vyd. Bratislava : Vydavateľstvo EKONÓM, 2016. 309, ISBN 978-80-225-4332-3, vysokoškolská učebnica.

ZORKÓCIOVÁ, Otília, ŠÁŠIKOVÁ, Mária: Aktuálne modifikácie medzinárodných marketingových stratégií firiem. Zostavila: Otília Zorkóciová. 1. vyd. Bratislava : Vydavateľstvo EKONÓM, 2016. online ,155 s., ISBN 978-80-225-4249-4., vedecká monografia

ZORKÓCIOVÁ, Otília, ŠIMOROVÁ, Lenka ,ŠÁŠIKOVÁ, Mária: Corporate identity as a strategic tool for companies to remain competitiveness in car industry during current financial and economic crisis. - Registrovaný: Web of Science. In Journal of Applied Economics and Business Research. - Burnaby : Journal of Applied Economics and Business Research. ISSN 1927-033X, 2014, vol. 4, no. 1, pp. 3-22 online. ZORKÓCIOVÁ, Otília, ĎURANOVÁ, Lucia, VANKOVÁ, Lucia: Start-ups as one of the current phenomena of enrerpreneurship and their significance for succesfull development in Slovakia. - Registrovaný: Web of Science. In Central and Eastern Europe in the changing business environment. International scientific conference. Central and Eastern Europe in the changing business environment : proceedings : 15th international scientific conference : Prague, Czech Republic and Bratislava, Slovakia, 29th may 2015. - Bratislava : Vydavateľstvo EKONÓM, 2015. ISBN 978-80-225-4085-8, s. 306-320. ZORKÓCIOVÁ, Otília, ŠPROCHOVÁ, Lenka: Impact of the Financial and Economic Crisis on Modification of the Strategies in Building Corporate Image of the Car Industry Companies Operating in Slovakia. - Registrovaný: Web of Science. In Application of knowledge in process of business dynamization in Central Europe. International scientific conference. Application of knowledge in process of business dynamization in Central Europe : the proceedings of the 5th international scientific conference on trade, international business and tourism : 16. - 17. october 2014, Mojmírovce, Slovak Republic. - Bratislava : EKONÓM publishing, 2014. ISBN 978-80-225-3994-4, pp. 530-541 CD-ROM.

Najvýznamnejšie výstupy tvorivej činnosti za ostatných šesť rokov

ZORKÓCIOVÁ, Otília - PALUŠKOVÁ, Hana - KRAJČÍK DANIŠOVÁ, Sonia. Regression Analysis of the Relationship between Selected Variables of Economic Growth and Sustainable Development. - Registrovaný: Web of Science. In AD ALTA : Journal of Interdisciplinary Research. - Hradec Králové : MAGNANIMITAS, 2021. ISSN 2464-6733, 2021, vol. 11, no. 2, pp. 228-233 online.

ZORKÓCIOVÁ, Otília - ČIDEROVÁ, Denisa - SLUKA, Tatiana . Virtual Water Potential of Selected Commodities in Co-Operation of the Slovak Republic with Countries of the Western Balkans. - Registrovaný: Web of Science. In AD ALTA : Journal of Interdisciplinary Research. - Hradec Králové : MAGNANIMITAS, 2021. ISSN 2464-6733, 2021, vol. 11, no. 2, pp. 309-315 online.

 

ZORKÓCIOVÁ, Otília , ĎURANOVÁ, Lucia: Identification and analysis the possible factors obstructing a successful integration of Turkish migrants in Germany. - Registrovaný: Scopus. In Journal of Applied Economic Sciences. - Craiova : Spiru Haret University. ISSN 2393-5162, 2017, vol. 12, no. 2, pp. 472-781 online. ZORKÓCIOVÁ, Otília, SCHWEIGHOFER, Lenka: Evaluation of the Excellence of Companies in Europe by Applying the EFQM Model. - Registrovaný: Web of Science. In International Conference on European Integration 2018. International Conference. International Conference on European Integration 2018 : Proceedings of the 4th International Conference on European Integration 2018 : May 17 – 18, 2018 Ostrava, Czech Republic. - Ostrava : VŠB - Technical University of Ostrava, 2018. ISBN 978-80-248-4169-4. ISSN 2571-029X, p. 1637-1645 online.

ZORKÓCIOVÁ, Otília - PALUŠKOVÁ, Hana - NOGOVÁ, Kristína . The Growing Importance of Startups in the Competitive Environment of International Markets. In Organizational-Economic Mechanism of Management Innovative Development of Economic Entities : Collective Monograph in 3 Vol.. - Przeworsk : Wyższa Szkola Społeczno-Gospodarcza, 2019. ISBN 978-83-937354-6-4, pp. 49-73..

 

Najvýznamnejšie ohlasy na výstupy tvorivej činnosti

KEGA 003EU-4/2022.Obsahová inovácia predmetu Medzinárodný marketing v kontexte akceptácie najnovších tendencií vývoja trvalo udržateľného rozvoja a spoločenskej zodpovednosti firiem, ako východísk zvyšovania ich konkurencieschopnosti v medzinárodnom podnikateľskom prostredí, zodpovedný riešiteľ doc. Ing. Otília Zorkóciová, PhD

VEGA 1/0420/19:Význam obchodnej spolupráce EÚ a krajín západného Balkánu z hľadiska možnosti expanzie podnikateľských subjektov, zodpovedný riešiteľ doc. Ing. Otília Zorkóciová, PhD.,

Účasť na riešení (vedení) najvýznamnejších vedeckých projektov alebo umeleckých projektov za posledných šesť rokov

KEGA 003EU-4/2022.Obsahová inovácia predmetu Medzinárodný marketing v kontexte akceptácie najnovších tendencií vývoja trvalo udržateľného rozvoja a spoločenskej zodpovednosti firiem, ako východísk zvyšovania ich konkurencieschopnosti v medzinárodnom podnikateľskom prostredí, zodpovedný riešiteľ doc. Ing. Otília Zorkóciová, PhD

VEGA 1/0420/19:Význam obchodnej spolupráce EÚ a krajín západného Balkánu z hľadiska možnosti expanzie podnikateľských subjektov, zodpovedný riešiteľ doc. Ing. Otília Zorkóciová, PhD.,

Aktivity v organizovaní vzdelávania

člen redakčnej rady vedeckého časopisu OF:Studia commercialia Bratislavensia
Obchodná fakulta, Ekonomická univerzity v Bratislave
2008-2014

člen Vedeckej rady Obchodnej fakulty EU v Bratislave
Obchodná fakulta Ekonomickej univerzity v Bratislave
2005-2019

člen Vedeckej rady Fakulty aplikovaných jazykov EU v Bratislave
Fakulta aplikovaných jazykov Ekonomickej univerzity v Bratislave
2011 - 2019

expert pre vývoj špecializovaného e-learningového vzdelávania medzinárodného obchodu, ESF-ITMS 13120120190
EuroPro s.r.o.
2006-2007

externý expert pre posudzovanie doktorandských prác prihlásených do súťaže " Podporujeme individuality"
nadácia INTENDA
2010

Prehľad zahraničných mobilít

Lund University, Stora Algatan 4, Lund,Sweden
máj- jún 1992,
študijný pobyt