Mgr. Natalia Shumeiko, PhD.

Fakulta: Fakulta aplikovaných jazykov

Katedra: Katedra anglického jazyka

Pozícia: Výskumná pracovníčka/odborná asistentka

Hyperlink na záznam osoby

ORCID iD

Vedecko-pedagogická charakteristika osoby

Vysokoškolské vzdelanie druhého stupňa

Odbor a program: Filológia a Pedagogika; ruský jazyk a literatúra, anglický jazyk, 1994, Cherson State University, Cherson, Ukrajina

Vysokoškolské vzdelanie tretieho stupňa

Odbor a program: Vzdelávanie, 2014, Kyjevská národná jazyková univerzita (obhajoba dizertačnej práce na Rivnenskej štátnej univerzite humanitných vied v roku 2017)

Súčasné a predchádzajúce zamestnania

Výskumná pracovníčka/odborná asistentka
Ekonomická univerzita v Bratislave
od r. 2022

odborná asistentka
Kyjevská národná univerzita obchodu a ekonomiky
do roku 2022

lektor
Kyjevská národná lingvistická univerzita
2009-2017 (2011-2014 - tretí stupeň vysokoškolského vzdelávania)

Rozvoj pedagogických, odborných, jazykových, digitálnych a iných zručností

Akademické písanie školy
Univerzita juhovýchodného Nórska
2022

vedecko-pedagogická stáž
Univerzita Ca'Foscari v Benátkach (Taliansko)
2020

Lancasterská škola korpusovej lingvistiky: Korpusová lingvistika pre jazykové vzdelávanie, vyučovanie a testovanie
Lancasterská univerzita (Anglie)
2024

Workshop on AI for Software Engineering
Julius-Maximilians-Universität Würzburg
2024

Prehľad aktivít v rámci pedagogického pôsobenia na vysokej škole

Prehľad obhájených záverečných prác

Prehľad výsledkov tvorivej činnosti

Počet výstupov tvorivej činnosti registrovaných v databázach Web of Science alebo Scopus: 4

Počet ohlasov registrovaných v databázach Web of Science alebo Scopus na výstupy tvorivej činnosti: 11

Najvýznamnejšie výstupy tvorivej činnosti

Spišiaková, M. ., Mocková, N., & Shumeiko, N. . (2023). EXPLORING LANGUAGE INTERFERENCES: SLOVAK LEARNERS OF SPANISH AND THE CHALLENGES IN PAST TENSE USAGE. Advanced Education, 11(23), 14–28. https://doi.org/10.20535/2410-8286.278119

Web of Science

Shumeiko, N. (co-authored) (2021). ICT-SUPPORTED STUDENTS’ INDEPENDENT WORK IN THE ESP CONTEXT: THE NEW REALITY IN TERTIARY EDUCATION. Advanced Education, 8(18), 79–91. https://doi.org/10.20535/2410-8286.223286

Web of Science

Spišiaková M., Shumeiko N. (2024). E-LEARNING RESOURCES IMPLEMENTATION IN TEACHING BUSINESS ENGLISH AND TESTING ENGLISH SPEAKING SKILLS AT THE UNIVERSITY LEVEL. Folia linguistica et litteraria: Journal of Language and Literary Studies. vol. 48, pp. 289-304. DOI: DOI: 10.31902/fll.48.2024.14

Scopus

Shumeiko N, Osadcha K. (2024). Application of artificial intelligence in higher education institutions for developing soft skills of future specialists in the sphere of information technology. Journal of Physics: Conference Series. 2871. IOP Publishing, United Kingdom. doi:10.1088/1742-6596/2871/1/012027


Najvýznamnejšie výstupy tvorivej činnosti za ostatných šesť rokov

Spišiaková, M., Mocková, N., & Shumeiko, N. . (2023). EXPLORING LANGUAGE INTERFERENCES: SLOVAK LEARNERS OF SPANISH AND THE CHALLENGES IN PAST TENSE USAGE. Advanced Education, 11(23), 14–28. https://doi.org/10.20535/2410-8286.278119

Web of Science

Shumeiko, N. (co-authored) (2021). ICT-SUPPORTED STUDENTS’ INDEPENDENT WORK IN THE ESP CONTEXT: THE NEW REALITY IN TERTIARY EDUCATION. Advanced Education, 8(18), 79–91. https://doi.org/10.20535/2410-8286.223286

Web of Science

Spišiaková M., Shumeiko N. (2024). E-LEARNING RESOURCES IMPLEMENTATION IN TEACHING BUSINESS ENGLISH AND TESTING ENGLISH SPEAKING SKILLS AT THE UNIVERSITY LEVEL. Folia linguistica et litteraria: Journal of Language and Literary Studies. vol. 48, pp. 289-304. DOI: DOI: 10.31902/fll.48.2024.14

Scopus

Shumeiko N, Osadcha K. (2024). Application of artificial intelligence in higher education institutions for developing soft skills of future specialists in the sphere of information technology. Journal of Physics: Conference Series. 2871. IOP Publishing, United Kingdom. doi:10.1088/1742-6596/2871/1/012027


Najvýznamnejšie ohlasy na výstupy tvorivej činnosti

012EU-4/2023 e-Portfólio ako pedagogika podporujúca integrovanú výučbu



Water4All

Účasť na riešení (vedení) najvýznamnejších vedeckých projektov alebo umeleckých projektov za posledných šesť rokov

012EU-4/2023 e-Portfólio ako pedagogika podporujúca integrovanú výučbu



Water4All