Mgr. Natalia Shumeiko, PhD.

Fakulta: Fakulta aplikovaných jazykov

Katedra: Katedra anglického jazyka

Pozícia: Výskumná pracovníčka/odborná asistentka

Hyperlink na záznam osoby

ORCID iD

Vedecko-pedagogická charakteristika osoby

Vysokoškolské vzdelanie druhého stupňa

Odbor a program: ruský jazyk a literatúra, anglický jazyk, 1994, Cherson State University, Cherson, Ukrajina

Vysokoškolské vzdelanie tretieho stupňa

Odbor a program: Pedagogické vedy, 2014, Kyjevská národná jazyková univerzita (obhajoba dizertačnej práce na Rivnenskej štátnej univerzite humanitných vied v roku 2017)

Súčasné a predchádzajúce zamestnania

Výskumná pracovníčka/odborná asistentka
Ekonomická univerzita v Bratislave
2022 - súčasnosť

odborná asistentka
Kyjevská národná univerzita obchodu a ekonomiky
do roku 2022

lektor
Kyjevská národná lingvistická univerzita
2009-2017 (2011-2014 - tretí stupeň vysokoškolského vzdelávania)

Rozvoj pedagogických, odborných, jazykových, digitálnych a iných zručností

Akademické písanie školy
Univerzita juhovýchodného Nórska
2022

vedecko-pedagogická stáž
Univerzita Ca'Foscari v Benátkach (Taliansko)
2020

Lancasterská škola korpusovej lingvistiky: Korpusová lingvistika pre jazykové vzdelávanie, vyučovanie a testovanie
Lancasterská univerzita (Anglie)
2024

Workshop on AI for Software Engineering
Julius-Maximilians-Universität Würzburg
2024

Workshop - Cooperation with Ukraine in the Humanities
BAYHOST
2024

Erasmus+ Staff Mobility for Training - "ICT & AI course"
Spain-Bcn-Programs in Spain
2025

Prehľad aktivít v rámci pedagogického pôsobenia na vysokej škole

Prehľad obhájených záverečných prác

Prehľad výsledkov tvorivej činnosti

Počet výstupov tvorivej činnosti registrovaných v databázach Web of Science alebo Scopus: 7

Počet ohlasov registrovaných v databázach Web of Science alebo Scopus na výstupy tvorivej činnosti: 17

Najvýznamnejšie výstupy tvorivej činnosti

Spišiaková, M., Mocková, N., & Shumeiko, N. (2023). Exploring Language Interferences: Slovak Learners of Spanish and the Challenges in Past Tense Usage. Advanced Education, 11(23), 14–28. https://doi.org/10.20535/2410-8286.278119

Scopus-indexed / Web of Science-indexed

Shumeiko, N.(co-authored) (2021). ICT-Supported Students’ Independent Work in the ESP Context: the New Reality in Tertiary Education. Advanced Education, 8(18), 79–91. https://doi.org/10.20535/2410-8286.223286

Scopus-indexed / Web of Science-indexed

Spišiaková, M., & Shumeiko, N. (2024). E-Learning resources implementation in teaching Business English and Testing English speaking skills at the university level. In: Folia linguistica et litteraria: Journal of Language and Literary Studies. Vol. 48, pp. 289-304. ISSN 2337-0955 / ISSN 1800-8542

Scopus-indexed

Shumeiko N, Osadcha K. (2024). Application of artificial intelligence in higher education institutions for developing soft skills of future specialists in the sphere of information technology. Journal of Physics: Conference Series. 2871. IOP Publishing, DOI:10.1088/1742-6596/2871/1/012027

Scopus-indexed

Osadcha K, Shumeiko N. (2024). Artificial Intelligence, the labor market, and education for sustainable development: the points of intersection. IOP Conference Series: Earth and Environmental Science, 1415. Publisher: IOP Publishing Ltd., United Kingdom. DOI: doi:10.1088/1755-1315/1415/1/012015

Scopus-indexed

Shumeiko, N. & Spišiaková, M. (2025). Acquisition of English as a Foreign Language and Resources for Teaching in a Time of Generative Artificial Intelligence (AI). In Y. Baba Khouya & A. Ismaili Alaoui (Eds.), Application of AI in the Teaching and Learning of English as a Foreign Language (EFL) (pp. 1-40). IGI Global Scientific Publishing. https://doi.org/10.4018/979-8-3373-0969-9.ch001

Scopus-indexed

Spišiaková, M., Shumeiko, N. (2025). Using YouTube in Language Education in Non-linguistic Universities: Bridging the Theory and Practice. In: Reis, J.L., Peter, M.K., Reis, L.P., Bogdanovic, Z. (eds) Marketing and Smart Technologies. ICMarkTech 2023. Smart Innovation, Systems and Technologies, vol 393. Springer, Singapore. https://doi.org/10.1007/978-981-97-3698-0_46

Scopus-indexed

Najvýznamnejšie výstupy tvorivej činnosti za ostatných šesť rokov

Spišiaková, M., Mocková, N., & Shumeiko, N. (2023). Exploring Language Interferences: Slovak Learners of Spanish and the Challenges in Past Tense Usage. Advanced Education, 11(23), 14–28. https://doi.org/10.20535/2410-8286.278119

Scopus-indexed / Web of Science-indexed

Shumeiko, N.(co-authored) (2021). ICT-Supported Students’ Independent Work in the ESP Context: the New Reality in Tertiary Education. Advanced Education, 8(18), 79–91. https://doi.org/10.20535/2410-8286.223286

Scopus-indexed / Web of Science-indexed

Spišiaková, M., & Shumeiko, N. (2024). E-Learning resources implementation in teaching Business English and Testing English speaking skills at the university level. In: Folia linguistica et litteraria: Journal of Language and Literary Studies. Vol. 48, pp. 289-304. ISSN 2337-0955 / ISSN 1800-8542

Scopus-indexed

Shumeiko N, Osadcha K. (2024). Application of artificial intelligence in higher education institutions for developing soft skills of future specialists in the sphere of information technology. Journal of Physics: Conference Series. 2871. IOP Publishing, DOI:10.1088/1742-6596/2871/1/012027

Scopus-indexed

Osadcha K, Shumeiko N. (2024). Artificial Intelligence, the labor market, and education for sustainable development: the points of intersection. IOP Conference Series: Earth and Environmental Science, 1415. Publisher: IOP Publishing Ltd., United Kingdom. DOI: doi:10.1088/1755-1315/1415/1/012015

Scopus-indexed

Shumeiko, N. & Spišiaková, M. (2025). Acquisition of English as a Foreign Language and Resources for Teaching in a Time of Generative Artificial Intelligence (AI). In Y. Baba Khouya & A. Ismaili Alaoui (Eds.), Application of AI in the Teaching and Learning of English as a Foreign Language (EFL) (pp. 1-40). IGI Global Scientific Publishing. https://doi.org/10.4018/979-8-3373-0969-9.ch001

Scopus-indexed

Spišiaková, M., Shumeiko, N. (2025). Using YouTube in Language Education in Non-linguistic Universities: Bridging the Theory and Practice. In: Reis, J.L., Peter, M.K., Reis, L.P., Bogdanovic, Z. (eds) Marketing and Smart Technologies. ICMarkTech 2023. Smart Innovation, Systems and Technologies, vol 393. Springer, Singapore. https://doi.org/10.1007/978-981-97-3698-0_46

Scopus-indexed

Najvýznamnejšie ohlasy na výstupy tvorivej činnosti

012EU-4/2023 e-Portfólio ako pedagogika podporujúca integrovanú výučbu



HORIZON-CL6-2021-CLIMATE-01 / ID 101060874 – Water4All Partnership

Účasť na riešení (vedení) najvýznamnejších vedeckých projektov alebo umeleckých projektov za posledných šesť rokov

012EU-4/2023 e-Portfólio ako pedagogika podporujúca integrovanú výučbu



HORIZON-CL6-2021-CLIMATE-01 / ID 101060874 – Water4All Partnership

Participácia na výučbe

Post not found for the author