Ing. Marián Čvirik, PhD.

Fakulta: Obchodná fakulta

Katedra: Katedra marketingu

Pozícia: Odborný asistent

Hyperlink na záznam osoby

ORCID iD

Vedecko-pedagogická charakteristika osoby

Vysokoškolské vzdelanie druhého stupňa

Odbor a program: Obchod a marketing, Obchodný manažment, 2016, Ekonomická univerzita v Bratislave

Vysokoškolské vzdelanie tretieho stupňa

Odbor a program: Ekonómia a manažment, Marketingový a obchodný manažment, 2020, Ekonomická univerzita v Bratislave

Súčasné a predchádzajúce zamestnania

Odborný asistent
Ekonomická univerzita v Bratislave
2020 - súčasnosť

Interný doktorand
Ekonomická univerzita v Bratislave
2017-2020

Poradca
Slovenská spotriteľňa
2016-2017

Rozvoj pedagogických, odborných, jazykových, digitálnych a iných zručností

Google Digital Garage
Google
2020

Introduction to DATA STUDIO
Google
2020

Campaign Manager
Google
2020

Prehľad aktivít v rámci pedagogického pôsobenia na vysokej škole

Prehľad obhájených záverečných prác

Bakalárske (prvý stupeň): 17

Diplomové (druhý stupeň): 24

Prehľad výsledkov tvorivej činnosti

Počet výstupov tvorivej činnosti registrovaných v databázach Web of Science alebo Scopus: 19

Počet ohlasov registrovaných v databázach Web of Science alebo Scopus na výstupy tvorivej činnosti: 43

Najvýznamnejšie výstupy tvorivej činnosti

Kita, P., & Čvirik, M. (2024). Retailer Processes Centred on the Food Market as the Main Determinate of Business Models in the Context of Retail Size. Journal of Retailing and Consumer Services81, 1-10.

ČVIRIK, Marián [100 %]. The Impact of Consumer Ethnocentrism and the Patriotism on Judgement for Selected Domestic Products: The Case of Slovakia. - Registrovaný: Web of Science, Registrovaný: Scopus. In The Central European Business Review. - Praha : University of Economics Prague. ISSN 1805-4862, 2021, vol. 10, no. 3, pp. 1-17 online.

Čvirik, M., Naďová Krošláková, M., Milić Beran, I., Capor Hrosik, R., & Drábik, P. (2023). Influence of Health-Conscious Consumer Behaviour on Consumer Ethnocentrism During the COVID-19 Pandemic. Economic Research, 36(1510), 1510-1526.

ČVIRIK, Marián [100 %]. Is Health Consciousness Important at the Time of Coronavirus? The Case of Slovakia and Hungary. - Registrovaný: Web of Science, Registrovaný: Scopus. In The Central European Business Review. - Praha : University of Economics Prague. ISSN 1805-4862, 2021, vol. 10, no. 4, pp. 83-97 online.

Michálková, A., Naďová Krošláková, M., Čvirik, M., & Guaita Martínez, J. M. (2023). Analysis of Management on the Development of Regional Tourism in Europe. International Entrepreneurship and Management Journal19(2), 733-754.

Najvýznamnejšie výstupy tvorivej činnosti za ostatných šesť rokov

Michálková, A., Naďová Krošláková, M., Čvirik, M., & Guaita Martínez, J. M. (2023). Analysis of Management on the Development of Regional Tourism in Europe. International Entrepreneurship and Management Journal19(2), 733-754.

ČVIRIK, Marián [100 %]. The Impact of Consumer Ethnocentrism and the Patriotism on Judgement for Selected Domestic Products: The Case of Slovakia. - Registrovaný: Web of Science, Registrovaný: Scopus. In The Central European Business Review. - Praha : University of Economics Prague. ISSN 1805-4862, 2021, vol. 10, no. 3, pp. 1-17 online.

Čvirik, M., Naďová Krošláková, M., Milić Beran, I., Capor Hrosik, R., & Drábik, P. (2023). Influence of Health-Conscious Consumer Behaviour on Consumer Ethnocentrism During the COVID-19 Pandemic. Economic Research, 36(1510), 1510-1526.

ČVIRIK, Marián [100 %]. Is Health Consciousness Important at the Time of Coronavirus? The Case of Slovakia and Hungary. - Registrovaný: Web of Science, Registrovaný: Scopus. In The Central European Business Review. - Praha : University of Economics Prague. ISSN 1805-4862, 2021, vol. 10, no. 4, pp. 83-97 online.

Kita, P., & Čvirik, M. (2024). Retailer Processes Centred on the Food Market as the Main Determinate of Business Models in the Context of Retail Size. Journal of Retailing and Consumer Services81, 1-10.

Najvýznamnejšie ohlasy na výstupy tvorivej činnosti

I-24-105-00 Strategické, intervenčné a adaptačné možnosti spotrebiteľského etnocentrizmu v kontexte digitálneho a medzinárodného marketingového manažmentu. Zodpovedný riešiteľ Ing. Marián Čvirik, PhD.

VEGA 1/0012/22 Inovatívne obchodné modely formátov maloobchodných jednotiek založené na dátach geomarketingu a ich vplyv na tvorbu hodnotovej ponuky a maloobchodnej siete potravín v období digitalizácie; zodpovedný riešiteľ: prof. Ing. Kita, PhD. KEGA 032EU-4/2020 Implementačno-edukačný model inteligentnej podnikovej logistiky; zodpovedný riešiteľ: doc. Ing. Naqibullah Daneshjo, PhD. VEGA 1/0339/18 Zdravotne uvedomelé spotrebiteľské správanie: determinanty, perspektívy a intervenčné možnosti; zodpovedný riešiteľ: prof. Ing. D. Lesáková, PhD. I-22-104-00 Etnocentrizmus a jeho vplyv na spotrebiteľské správanie: meranie, determinanty, strategické a intervenčné možnosti; zodpovedný riešiteľ: Ing. Marián Čvirik, PhD.

Účasť na riešení (vedení) najvýznamnejších vedeckých projektov alebo umeleckých projektov za posledných šesť rokov

I-24-105-00 Strategické, intervenčné a adaptačné možnosti spotrebiteľského etnocentrizmu v kontexte digitálneho a medzinárodného marketingového manažmentu. Zodpovedný riešiteľ Ing. Marián Čvirik, PhD.

VEGA 1/0012/22 Inovatívne obchodné modely formátov maloobchodných jednotiek založené na dátach geomarketingu a ich vplyv na tvorbu hodnotovej ponuky a maloobchodnej siete potravín v období digitalizácie; zodpovedný riešiteľ: prof. Ing. Kita, PhD. KEGA 032EU-4/2020 Implementačno-edukačný model inteligentnej podnikovej logistiky; zodpovedný riešiteľ: doc. Ing. Naqibullah Daneshjo, PhD. VEGA 1/0339/18 Zdravotne uvedomelé spotrebiteľské správanie: determinanty, perspektívy a intervenčné možnosti; zodpovedný riešiteľ: prof. Ing. D. Lesáková, PhD. I-22-104-00 Etnocentrizmus a jeho vplyv na spotrebiteľské správanie: meranie, determinanty, strategické a intervenčné možnosti; zodpovedný riešiteľ: Ing. Marián Čvirik, PhD.