Ing. Mária Hasprová, PhD.
Fakulta: Obchodná fakulta
Katedra: Katedra marketingu
Pozícia: odborný asistent
Vedecko-pedagogická charakteristika osoby
Vysokoškolské vzdelanie druhého stupňa
Odbor a program: Makroekonomická regulácia, 1992, Ekonomická univerzita v Bratislave - Národohospodárska fakulta
Vysokoškolské vzdelanie tretieho stupňa
Odbor a program: odvetvové a prierezové ekonomiky – ekonomika obchodu a priemyslu, 1998, Ekonomická univerzita v Bratislave - Obchodná fakulta
Súčasné a predchádzajúce zamestnania
odborný asistent
Ekonomická univerzita v Bratislave – Obchodná fakulta
1996
Rozvoj pedagogických, odborných, jazykových, digitálnych a iných zručností
špecializované doplnkové pedagogické štúdium
Ekonomická univerzita v Bratislave - Národohospodárska fakulta
1996
Prehľad aktivít v rámci pedagogického pôsobenia na vysokej škole
Prehľad obhájených záverečných prác
Bakalárske (prvý stupeň): 70
Diplomové (druhý stupeň): 107
Prehľad výsledkov tvorivej činnosti
Počet výstupov tvorivej činnosti registrovaných v databázach Web of Science alebo Scopus: 7
Počet ohlasov registrovaných v databázach Web of Science alebo Scopus na výstupy tvorivej činnosti: 18
Počet pozvaných prednášok na medzinárodnej a národnej úrovni: 1
Najvýznamnejšie výstupy tvorivej činnosti
ADC - MIKLOŠÍK, Andrej - KUCHTA, Martin - HASPROVÁ, Mária - EVANS, Nina. Are Australian TV Advertisers Aware of Evolving Online Information Search Patterns? In IEEE Access. - Piscataway : Institute of Electrical and Electronics Engineers. ISSN 2169-3536, 2020, vol. 8, pp. 143066-143075 online. (2020 - Current Contents). VEGA 1/0657/19, KEGA 016EU-4/2019. ADC - MIKLOŠÍK, Andrej - EVANS, Nina - HASPROVÁ, Mária - LIPIANSKA, Júlia. Reflection of Embedded Knowledge Culture in Communication of Australian Companies. In Knowledge Management Research & Practice. - Abingdon : Taylor & Francis. ISSN 1477-8238, 2019, vol. 17, no. 2, pp. 172-181 online. ADE - MIKLOŠÍK, Andrej - HASPROVÁ, Mária - ŽÁK, Štefan. Promotion of mHealth Applications in Search Engines - A Study of Australia and Slovakia. In Australian Academy of Business and Economics Review. - Sydney : Australian Academy of Business Leadership. ISSN 2205-6726, 2018, vol. 4, no. 2, pp. 103-111 online. VEGA 1/0637/17. AAB - ŽÁK, Štefan - MIKLOŠÍK, Andrej - HASPROVÁ, Mária - KLEPOCHOVÁ, Dagmar - VOKOUNOVÁ, Dana - KUCHTA, Martin - RUŽIČKA, Tomáš. Mobilné zdravotníctvo z pohľadu rozhodovania spotrebiteľa. 1. vydanie. Bratislava : Vydavateľstvo EKONÓM, 2018. 97 s. [5,67 AH]. VEGA 1/0637/17. ISBN 978-80-225-4594-5. ACB - KITA, Jaroslav - ČIHOVSKÁ, Viera - LIPIANSKA, Júlia - DZUROVÁ, Mária - KITA, Pavol - LOYDLOVÁ, Miroslava - FRANCOVÁ, Zuzana - HASPROVÁ, Mária. Marketing. 1. vyd. Bratislava : Wolters Kluwer, 2017. 424 s. [28 AH]. Ekonómia. ISBN 978-80-8168-550-7.Najvýznamnejšie výstupy tvorivej činnosti za ostatných šesť rokov
ADC - MIKLOŠÍK, Andrej - KUCHTA, Martin - HASPROVÁ, Mária - EVANS, Nina. Are Australian TV Advertisers Aware of Evolving Online Information Search Patterns? In IEEE Access. - Piscataway : Institute of Electrical and Electronics Engineers. ISSN 2169-3536, 2020, vol. 8, pp. 143066-143075 online. (2020 - Current Contents). VEGA 1/0657/19, KEGA 016EU-4/2019. ADC - MIKLOŠÍK, Andrej - EVANS, Nina - HASPROVÁ, Mária - LIPIANSKA, Júlia. Reflection of Embedded Knowledge Culture in Communication of Australian Companies. In Knowledge Management Research & Practice. - Abingdon : Taylor & Francis. ISSN 1477-8238, 2019, vol. 17, no. 2, pp. 172-181 online. ADE - MIKLOŠÍK, Andrej - HASPROVÁ, Mária - ŽÁK, Štefan. Promotion of mHealth Applications in Search Engines - A Study of Australia and Slovakia. In Australian Academy of Business and Economics Review. - Sydney : Australian Academy of Business Leadership. ISSN 2205-6726, 2018, vol. 4, no. 2, pp. 103-111 online. VEGA 1/0637/17. AAB - ŽÁK, Štefan - MIKLOŠÍK, Andrej - HASPROVÁ, Mária - KLEPOCHOVÁ, Dagmar - VOKOUNOVÁ, Dana - KUCHTA, Martin - RUŽIČKA, Tomáš. Mobilné zdravotníctvo z pohľadu rozhodovania spotrebiteľa. 1. vydanie. Bratislava : Vydavateľstvo EKONÓM, 2018. 97 s. [5,67 AH]. VEGA 1/0637/17. ISBN 978-80-225-4594-5. ACB - KITA, Jaroslav - ČIHOVSKÁ, Viera - LIPIANSKA, Júlia - DZUROVÁ, Mária - KITA, Pavol - LOYDLOVÁ, Miroslava - FRANCOVÁ, Zuzana - HASPROVÁ, Mária. Marketing. 1. vyd. Bratislava : Wolters Kluwer, 2017. 424 s. [28 AH]. Ekonómia. ISBN 978-80-8168-550-7.Najvýznamnejšie ohlasy na výstupy tvorivej činnosti
VEGA č. 1/0657/19 - Úloha influencerov v procese nákupného rozhodovania spotrebiteľa. 2019-2021. Spoluriešiteľ. Projekt je orientovaný na systematizáciu poznatkov o postavení a úlohách influencerov ako názorových vodcov v prostredí sociálnych médií s cieľom identifikovať ich typológiu, faktory vplyvu a intenzitu ich vplyvu na nákupné rozhodovanie spotrebiteľa a akcentovať alternatívy ich využitia v marketingovom manažmente.
VEGA č. 1/0637/17 - Konštrukcia modelu rozhodovania spotrebiteľa v segmente mobilného zdravotníctva zameraná na identifikáciu atribútov ovplyvniteľných marketingovým inštrumentáriom. 2017-2018. Spoluriešiteľ. Projekt je orientovaný na konštrukciu modelu rozhodovania spotrebiteľa o nákupe zariadení a aplikácií v segmente mobilného zdravotníctva zameranú na identifikáciu tých atribútov rozhodovacieho procesu, ktoré sú efektívne ovplyvniteľné marketingovým inštrumentáriom.
KEGA č. 016EU-4/2019 - Inovatívne učebné texty marketingu pre stredné školy. 2019-2020. Spoluriešiteľ. Projekt je orientovaný na prípravu inovatívnych učebných textov z marketingu pre stredné školy. Navrhovaná publikácia má za úlohu poskytnúť základy marketingového myslenia v digitálnom prostredí, ktoré sú potrebné pre začínajúceho podnikateľa, resp. živnostníka, ktorý je absolventom strednej odbornej školy.
VEGA č. 1/0505/22 - Implementácia inovatívnych výskumných metód a techník pri skúmaní nákupného správania spotrebiteľov v podmienkach slovenského trhu výskumných agentúr a zadávateľov výskumu. 2022-2024. Spoluriešiteľ. Projekt je orientovaný na ucelené spracovanie problematiky skúmania nákupného správania spotrebiteľov s dôrazom na využívanie inovatívnych výskumných metód a techník s cieľom definovať vplyv jednotlivých atribútov digitálneho prostredia na proces zhromažďovania údajov o spotrebiteľskom správaní.
Účasť na riešení (vedení) najvýznamnejších vedeckých projektov alebo umeleckých projektov za posledných šesť rokov
VEGA č. 1/0657/19 - Úloha influencerov v procese nákupného rozhodovania spotrebiteľa. 2019-2021. Spoluriešiteľ. Projekt je orientovaný na systematizáciu poznatkov o postavení a úlohách influencerov ako názorových vodcov v prostredí sociálnych médií s cieľom identifikovať ich typológiu, faktory vplyvu a intenzitu ich vplyvu na nákupné rozhodovanie spotrebiteľa a akcentovať alternatívy ich využitia v marketingovom manažmente.
VEGA č. 1/0637/17 - Konštrukcia modelu rozhodovania spotrebiteľa v segmente mobilného zdravotníctva zameraná na identifikáciu atribútov ovplyvniteľných marketingovým inštrumentáriom. 2017-2018. Spoluriešiteľ. Projekt je orientovaný na konštrukciu modelu rozhodovania spotrebiteľa o nákupe zariadení a aplikácií v segmente mobilného zdravotníctva zameranú na identifikáciu tých atribútov rozhodovacieho procesu, ktoré sú efektívne ovplyvniteľné marketingovým inštrumentáriom.
KEGA č. 016EU-4/2019 - Inovatívne učebné texty marketingu pre stredné školy. 2019-2020. Spoluriešiteľ. Projekt je orientovaný na prípravu inovatívnych učebných textov z marketingu pre stredné školy. Navrhovaná publikácia má za úlohu poskytnúť základy marketingového myslenia v digitálnom prostredí, ktoré sú potrebné pre začínajúceho podnikateľa, resp. živnostníka, ktorý je absolventom strednej odbornej školy.
VEGA č. 1/0505/22 - Implementácia inovatívnych výskumných metód a techník pri skúmaní nákupného správania spotrebiteľov v podmienkach slovenského trhu výskumných agentúr a zadávateľov výskumu. 2022-2024. Spoluriešiteľ. Projekt je orientovaný na ucelené spracovanie problematiky skúmania nákupného správania spotrebiteľov s dôrazom na využívanie inovatívnych výskumných metód a techník s cieľom definovať vplyv jednotlivých atribútov digitálneho prostredia na proces zhromažďovania údajov o spotrebiteľskom správaní.