Odbor a program: Financie, bankovníctvo a investovanie/Financie, 2009, Ekonomická univerzita v Bratislave
Vysokoškolské vzdelanie tretieho stupňa
Odbor a program: Ekonomická teória, 2012, Ekonomická univerzita v Bratislave
Súčasné a predchádzajúce zamestnania
odborný asistent
Ekonomická univerzita v Bratislave
2012 -
Rozvoj pedagogických, odborných, jazykových, digitálnych a iných zručností
Výmenný zahraničný pobyt Erasmus+ Study Exchange Erasmus+
University of Antwerp, Facutly of Applied Economics, Department of Economics
2011
Summer School: Competition and innovation summer school (CISS), Turunç/Marmaris
The international Academy Marmaris (Katholieke Universiteit Leuven, STRIKE, ZEW, COST)
2015
Odborná prax
Slovenská agentúra pre rozvoj investícií a obchodu
2017
Erasmus+ Mobilita na Tréning a Erasmus+ Mobilita na Výučbu
Aleksandër Xhuvani University of Elbasan, Albania / Université Internationale de Casablanca, Morocco
2017 / 2020
Prehľad aktivít v rámci pedagogického pôsobenia na vysokej škole
Prehľad obhájených záverečných prác
Bakalárske (prvý stupeň): 19
Diplomové (druhý stupeň): 15
Prehľad výsledkov tvorivej činnosti
Počet výstupov tvorivej činnosti registrovaných v databázach Web of Science alebo Scopus: 17
Počet ohlasov registrovaných v databázach Web of Science alebo Scopus na výstupy tvorivej činnosti: 32
Najvýznamnejšie výstupy tvorivej činnosti
ADC DARMO, Ľubomír - NOVÁK, Marcel - LISÝ, Ján. Vzťah medzi prílevom priamych zahraničných investícií a nezamestnanosťou v Slovenskej republike. In Politická ekonomie : teorie, modelování, aplikace. - Praha : Vysoká škola ekonomická, 2020. ISSN 0032-3233, 2020, roč. 68, č. 4, s. 443-461.
ADD DARMO, Ľubomír - NOVÁK, Marcel - KÁLOVEC, Marek - RYBOŠOVÁ, Petra. Determinants of the FDI Inflow into the Visegrad Countries. In Ekonomický časopis/Journal of Economics, vol. 68, no.10, 2020, pp. 1057-1080. ISSN 0013-3035. DOI: https://doi.org/10.31577/ekoncas.2020.10.05
ADM NOVÁK, Marcel - DARMO, Ľubomír. Okun´s Law over the Business Cycle: Does it Change in the EU Countries after the Financial Crisis? In Prague Economic Papers: a Bimonthly Journal of Economic Theory and Policy. Prague: University of Economics, 2019. ISSN 1210-0455, 2019, vol. 28, no. 2, pp. 235-254.
ADM BRINČÍKOVÁ, Zuzana - DARMO, Ľubomír. Trade Elasticities in the Slovak Republic. - Registrovaný: Web of Science. In European Journal of Transformation Studies. - Tbilisi : Europe our House. ISSN 2298-0997, 2020, vol. 8, no. 2, pp. 231-244.
ADM NOVÁK, Marcel - TRNOVSKÝ, Karol - DARMO, Ľubomír. Financial Literacy Survey in the Slovak Republic. - Registrovaný: Scopus. In The International Journal of Interdisciplinary Educational Studies. - Champaign : Common Ground Research Networks. ISSN 2327-2570, 2021, vol. 16, no. 1, pp. 39-56.
Najvýznamnejšie výstupy tvorivej činnosti za ostatných šesť rokov
ADC DARMO, Ľubomír - NOVÁK, Marcel - LISÝ, Ján. Vzťah medzi prílevom priamych zahraničných investícií a nezamestnanosťou v Slovenskej republike. In Politická ekonomie : teorie, modelování, aplikace. - Praha : Vysoká škola ekonomická, 2020. ISSN 0032-3233, 2020, roč. 68, č. 4, s. 443-461.
ADD DARMO, Ľubomír - NOVÁK, Marcel - KÁLOVEC, Marek - RYBOŠOVÁ, Petra. Determinants of the FDI Inflow into the Visegrad Countries. In Ekonomický časopis/Journal of Economics, vol. 68, no.10, 2020, pp. 1057-1080. ISSN 0013-3035. DOI: https://doi.org/10.31577/ekoncas.2020.10.05
ADM NOVÁK, Marcel - DARMO, Ľubomír. Okun´s Law over the Business Cycle: Does it Change in the EU Countries after the Financial Crisis? In Prague Economic Papers: a Bimonthly Journal of Economic Theory and Policy. Prague: University of Economics, 2019. ISSN 1210-0455, 2019, vol. 28, no. 2, pp. 235-254.
ADM BRINČÍKOVÁ, Zuzana - DARMO, Ľubomír. Trade Elasticities in the Slovak Republic. - Registrovaný: Web of Science. In European Journal of Transformation Studies. - Tbilisi : Europe our House. ISSN 2298-0997, 2020, vol. 8, no. 2, pp. 231-244.
ADM NOVÁK, Marcel - TRNOVSKÝ, Karol - DARMO, Ľubomír. Financial Literacy Survey in the Slovak Republic. - Registrovaný: Scopus. In The International Journal of Interdisciplinary Educational Studies. - Champaign : Common Ground Research Networks. ISSN 2327-2570, 2021, vol. 16, no. 1, pp. 39-56.
Najvýznamnejšie ohlasy na výstupy tvorivej činnosti
VEGA č. 1/0664/20; Konkurencieschopnosť SR v podmienkach Európskej únie / člen projektu / Cieľ projektu: Posúdenie konkurencieschopnosti a komparatívnych výhod SR ako zdroja ekonomického rastu a analýza hlavných faktorov, ktoré umožňujú ich vznik, rast a využitie pri rozvoji hospodárstva. Informácie o projekte: Čiastkovými úlohami projektu je: posúdenie úlohy konkurencieschopnosti ako faktora stimulujúceho ekonomický rast, analyzovať komparatívne výhody SR a ich vplyv na konkurencieschopnosť SR prostredníctvom rôznych ukazovateľov, analyzovať vývoj komparatívnych výhod SR pred a po vstupe do EÚ a eurozóny, posúdiť riziká vyplývajúce z aktuálnej štruktúry hospodárstva SR, definovať determinanty konkurencieschopnosti a analyzovať mieru ich vplyvu, analyzovať možnosti zvýšenia konkurencieschopnosti SR v súčasných podmienkach.
KEGA 035EU-4/2020 ""Learn Economics: aplikácia e-vzdelávania ako novej formy výučby ekonómie"" (2020-2022), / člen projektu / Projekt je zameraný na vytvorenie multimediálneho a interaktívneho obsahu pre predmety Základy mikroekonómie a Základy makroekonómie. Obsahové zameranie projektu je založené na najnovších poznatkoch a svetových trendoch vo výučbe vrátanie využitia moderných výučbových techník a technológii. Výsledkom projektu bude interaktívna multimediálna platforma vytvárajúca online podporu pri výučbe ekonómie a popularizácia ekonómie.
VEGA č. 1/0356/19; Makroekonomické a mikroekonomické aspekty zadlžovania sa krajín a ekonomických subjektov v Európskej únii / člen projektu / Cieľ projektu: Cieľom projektu je zhodnotiť vplyv verejného dlhu na makroekonomickú stabilitu krajín ako aj posúdenie zadlženosti domácností. Informácie o projekte: Výsledkom zadlžovania sa krajín v súčasnom období je narastajúci dlh a rastúce zadlžovanie sa domácností. Takto dochádza k problémom spojených so splácaním dlhu a k zvýšenému riziku nesplácania svojich záväzkov, čo sa prejaví v náraste rizikovej prirážky. Na makroúrovni vláda stráca manévrovací priestor na fiškálnu stimuláciu ekonomiky, osobitne v situácii nízkych úrokových sadzieb. Zadlženosť slovenských domácností rastie najvyšším tempom spomedzi krajín EÚ, čo si vyžaduje prijímanie opatrení v oblasti makroprudenciálnej politiky. Z daného dôvodu je nutné riešiť aj otázku ochrany finančného spotrebiteľa, resp. otázku finančnej gramotnosti obyvateľstva. Vedecký projekt sa zameriava na analýzu udržateľnosti verejného dlhu a zadlženosti domácností. Hlavnou oblasťou záujmu projektu je teoretický pohľad na verejný dlh a možnosti jeho financovania, analýza zadlženosti domácností, pohľad na súčasný stav ochrany finančného spotrebiteľa a možnosti predchádzaniu neschopnosti splácania záväzkov domácností.
Erasmus + CBHE projekt, číslo 574092-EPP-1-2016-1-SK-EPPKA2-CBHE-JP / člen projektu / Projekt vychádza z priorít EÚ v oblasti investícií do výskumu a inovácií a snahy prepojiť európskych vedcov s odborníkmi z iných regiónov sveta. Projektový tím sa zameriava na rozvoj výskumných kapacít na partnerských inštitúciách v krajinách juhovýchodnej Ázie prostredníctvom vytvorenia a implementácie systémov hodnotenia kvality a dopadu výskumu, a zavedenia, alebo aktualizácie modulov pre rozvoj mäkkých zručností výskumníkov. Inštitucionálna rozmanitosť partnerských inštitúcií zapojených do projektu prispieva k možnosti komplexného naplnenia cieľov a dosiahnutia potrebnej synergie v partnerstve. Transfer osvedčených postupov a poznatkov v oblasti budovania výskumných kapacít v krajinách juhovýchodnej Ázie prinesie dodatočnú pridanú hodnotu pre európskych partnerov. Odkaz na projekt: https://www.repesea.org; Publikácie: https://www.repesea.org/publications
Collaboration for Effective Digital Education (D-COLLAB) - program Erasmus+
Doba riešenia projektu: 03/2021 - 02/2023
Koordinátor projektu: Ekonomická univerzita v Bratislave
Členovia projektu za KET: prof. Ing. Anetta Čaplánová, PhD., Ing. Ľubomír Darmo, PhD.
Hlavný cieľ projektu: Projekt D-COLLAB sa zameriava na oblasť digitalizácie na všetkých stupňoch vysokoškolského vzdelávania so špeciálnym zameraním na Slovensko.
Doplňujúce informácie o projekte: Pandémia COVID-19 preukázala, že v mnohých krajinách sú vzdelávacie systémy nepripravené na potrebu prechodu na digitálne vyučovanie a štúdium. Aj keď boli vysoké školy pravdepodobne lepšie pripravené na náhly prechod k online výučbe ako stredné alebo základné školy, k zložitosti tejto úlohy prispieva aj stupeň komplexnosti výučby na terciárnom stupni vzdelávania. Uprostred druhej vlny pandémie COVID-19 sa projekt D-COLLAB zameriava na hľadanie a zavádzanie efektívnych spôsobov výučby a štúdia na terciárnej úrovni pomocou digitálnych platforiem.
Účasť na riešení (vedení) najvýznamnejších vedeckých projektov alebo umeleckých projektov za posledných šesť rokov
VEGA č. 1/0664/20; Konkurencieschopnosť SR v podmienkach Európskej únie / člen projektu / Cieľ projektu: Posúdenie konkurencieschopnosti a komparatívnych výhod SR ako zdroja ekonomického rastu a analýza hlavných faktorov, ktoré umožňujú ich vznik, rast a využitie pri rozvoji hospodárstva. Informácie o projekte: Čiastkovými úlohami projektu je: posúdenie úlohy konkurencieschopnosti ako faktora stimulujúceho ekonomický rast, analyzovať komparatívne výhody SR a ich vplyv na konkurencieschopnosť SR prostredníctvom rôznych ukazovateľov, analyzovať vývoj komparatívnych výhod SR pred a po vstupe do EÚ a eurozóny, posúdiť riziká vyplývajúce z aktuálnej štruktúry hospodárstva SR, definovať determinanty konkurencieschopnosti a analyzovať mieru ich vplyvu, analyzovať možnosti zvýšenia konkurencieschopnosti SR v súčasných podmienkach.
KEGA 035EU-4/2020 ""Learn Economics: aplikácia e-vzdelávania ako novej formy výučby ekonómie"" (2020-2022), / člen projektu / Projekt je zameraný na vytvorenie multimediálneho a interaktívneho obsahu pre predmety Základy mikroekonómie a Základy makroekonómie. Obsahové zameranie projektu je založené na najnovších poznatkoch a svetových trendoch vo výučbe vrátanie využitia moderných výučbových techník a technológii. Výsledkom projektu bude interaktívna multimediálna platforma vytvárajúca online podporu pri výučbe ekonómie a popularizácia ekonómie.
VEGA č. 1/0356/19; Makroekonomické a mikroekonomické aspekty zadlžovania sa krajín a ekonomických subjektov v Európskej únii / člen projektu / Cieľ projektu: Cieľom projektu je zhodnotiť vplyv verejného dlhu na makroekonomickú stabilitu krajín ako aj posúdenie zadlženosti domácností. Informácie o projekte: Výsledkom zadlžovania sa krajín v súčasnom období je narastajúci dlh a rastúce zadlžovanie sa domácností. Takto dochádza k problémom spojených so splácaním dlhu a k zvýšenému riziku nesplácania svojich záväzkov, čo sa prejaví v náraste rizikovej prirážky. Na makroúrovni vláda stráca manévrovací priestor na fiškálnu stimuláciu ekonomiky, osobitne v situácii nízkych úrokových sadzieb. Zadlženosť slovenských domácností rastie najvyšším tempom spomedzi krajín EÚ, čo si vyžaduje prijímanie opatrení v oblasti makroprudenciálnej politiky. Z daného dôvodu je nutné riešiť aj otázku ochrany finančného spotrebiteľa, resp. otázku finančnej gramotnosti obyvateľstva. Vedecký projekt sa zameriava na analýzu udržateľnosti verejného dlhu a zadlženosti domácností. Hlavnou oblasťou záujmu projektu je teoretický pohľad na verejný dlh a možnosti jeho financovania, analýza zadlženosti domácností, pohľad na súčasný stav ochrany finančného spotrebiteľa a možnosti predchádzaniu neschopnosti splácania záväzkov domácností.
Erasmus + CBHE projekt, číslo 574092-EPP-1-2016-1-SK-EPPKA2-CBHE-JP / člen projektu / Projekt vychádza z priorít EÚ v oblasti investícií do výskumu a inovácií a snahy prepojiť európskych vedcov s odborníkmi z iných regiónov sveta. Projektový tím sa zameriava na rozvoj výskumných kapacít na partnerských inštitúciách v krajinách juhovýchodnej Ázie prostredníctvom vytvorenia a implementácie systémov hodnotenia kvality a dopadu výskumu, a zavedenia, alebo aktualizácie modulov pre rozvoj mäkkých zručností výskumníkov. Inštitucionálna rozmanitosť partnerských inštitúcií zapojených do projektu prispieva k možnosti komplexného naplnenia cieľov a dosiahnutia potrebnej synergie v partnerstve. Transfer osvedčených postupov a poznatkov v oblasti budovania výskumných kapacít v krajinách juhovýchodnej Ázie prinesie dodatočnú pridanú hodnotu pre európskych partnerov. Odkaz na projekt: https://www.repesea.org; Publikácie: https://www.repesea.org/publications
Collaboration for Effective Digital Education (D-COLLAB) - program Erasmus+
Doba riešenia projektu: 03/2021 - 02/2023
Koordinátor projektu: Ekonomická univerzita v Bratislave
Členovia projektu za KET: prof. Ing. Anetta Čaplánová, PhD., Ing. Ľubomír Darmo, PhD.
Hlavný cieľ projektu: Projekt D-COLLAB sa zameriava na oblasť digitalizácie na všetkých stupňoch vysokoškolského vzdelávania so špeciálnym zameraním na Slovensko.
Doplňujúce informácie o projekte: Pandémia COVID-19 preukázala, že v mnohých krajinách sú vzdelávacie systémy nepripravené na potrebu prechodu na digitálne vyučovanie a štúdium. Aj keď boli vysoké školy pravdepodobne lepšie pripravené na náhly prechod k online výučbe ako stredné alebo základné školy, k zložitosti tejto úlohy prispieva aj stupeň komplexnosti výučby na terciárnom stupni vzdelávania. Uprostred druhej vlny pandémie COVID-19 sa projekt D-COLLAB zameriava na hľadanie a zavádzanie efektívnych spôsobov výučby a štúdia na terciárnej úrovni pomocou digitálnych platforiem.
Aktivity v organizovaní vzdelávania
Člen akademického senátu Národohospodárskej fakulty
Ekonomická univerzita v Bratislave
2015-2018
Tajomník Katedry ekonomickej teórie, NHF, EU v Bratislave
Ekonomická univerzita v Bratislave
2015-2020
Zástupca vedúcej Katedry ekonomickej teórie, NHF, EU v Bratislave
Ekonomická univerzita v Bratislave
2020 -
Prehľad zahraničných mobilít
University of Antwerp, Faculty of Applied Economics, Department of Economics, Prinsstraat 13 2000 Antwerpen
7.2. - 24.6.2011,
Erasmus+
Aleksandër Xhuvani University of Elbasan, Albania, Elbasan, Elbasan/Shqipëri
11.5. - 26.5.2017,
Erasmus+
Université Internationale de Casablanca, Morocco, Casa Green Town, Route Provinciale 3020 Casablanca - BP 50169 Casa Ghandi
1.3. - 7.3.2020,
Erasmus+