Mgr. Dominika Vargová, PhD.

Fakulta: Fakulta aplikovaných jazykov

Katedra: Katedra jazykovedy a translatológie

Pozícia: odborná asistentka

Hyperlink na záznam osoby

Vedecko-pedagogická charakteristika osoby

Vysokoškolské vzdelanie druhého stupňa

Odbor a program: prekladateľstvo a tlmočníctvo, anglický jazyk a kultúra - ruský jazyk a kultúra, 2010, Filozofická fakulta, Univerzita Komenského v Bratislave

Vysokoškolské vzdelanie tretieho stupňa

Odbor a program: všeobecné dejiny, všeobecné dejiny, 2016, Filozofická fakulta, Univerzita Komenského v Bratislave

Súčasné a predchádzajúce zamestnania

odborná asistentka
Katedra jazykovedy a translatológie, Fakulta aplikovaných jazykov, Ekonomická univerzita v Bratislave
2016 - doteraz

Zamestnanec vykonávajúci činnosti VŠ učiteľa mimo prac. pomeru
Filozofická fakulta, Univerzita Komenského v Bratislave
10.10.2012 - 31.12.2012

Zamestnanec vykonávajúci činnosti VŠ učiteľa mimo prac. pomeru
Filozofická fakulta, Univerzita Komenského v Bratislave
14.03.2013 - 31.05.2013

Zamestnanec vykonávajúci činnosti VŠ učiteľa mimo prac. pomeru
Filozofická fakulta, Univerzita Komenského v Bratislave
22.09.2014 - 19.12.2014

Zamestnanec vykonávajúci činnosti VŠ učiteľa mimo prac. pomeru
Filozofická fakulta, Univerzita Komenského v Bratislave
16.02.2015 - 15.05.2015

Rozvoj pedagogických, odborných, jazykových, digitálnych a iných zručností

Prednáška "Budúcnosť a vyhliadky Európskej únie"
Azerbajdžanská diplomatická akadémia, Baku, Azerbajdžanská republika
2017

Kurz práce s MS TEAMS
CIT, Ekonomická univerzita v Bratislave
2020

Pedagogické vzdelávanie učiteľov Ekonomickej Univerzity v Bratislave
Katedra pedagogiky, NHF, Ekonomická univerzita v Bratislave
2017

Webinár "Ako pomáha umelá inteligencia prekladateľom"
Slovenská spoločnosť prekladateľov odbornej literatúry
2023

Prehľad aktivít v rámci pedagogického pôsobenia na vysokej škole

Prehľad obhájených záverečných prác

Bakalárske (prvý stupeň): 28

Diplomové (druhý stupeň): 7

Prehľad výsledkov tvorivej činnosti

Počet výstupov tvorivej činnosti registrovaných v databázach Web of Science alebo Scopus: 2

Počet ohlasov registrovaných v databázach Web of Science alebo Scopus na výstupy tvorivej činnosti: 3

Počet pozvaných prednášok na medzinárodnej a národnej úrovni: 3

Najvýznamnejšie výstupy tvorivej činnosti

[ABC] VARGOVÁ, Dominika. Tréning vybraných kompetencií študenta cudzích jazykov na príklade stratégie výučby prekladu. Vzdelávanie v anglickom jazyku: sprievodca aktuálnym výskumom a jeho aplikáciami. Praha: Machiavelli Press, 2019, s. 69-82. ISBN 978-80-88147-10-7. [ABC] FIFIKOVÁ, Dominika. Reflexionen der Praxis über den Unterricht des Übersetzungsseminars. In Didaktische Strategien im Fremdssprachenunterricht. Hamburg: Verlag Dr. Kovač, 2018, s. 165-177. ISBN 978-3-339-10292-8. [ABC] LANČARIČ, Daniel a Dominika FIFIKOVÁ. Analyse der Wirtschaftssprache Englisch anhand der Beispiele aus den Wirtschaftsmagazinen The Economist und Newsweek. In: Wirtschaftssprache im Wandel: Eine Forschungsstudie in vier Sprachen, fokussiert auf den Fremdsprachenunterricht. Hamburg: Verlag Dr. Kovač, 2018, s. 55-68. ISBN 978-3-8300-9822-5. [ACC] FIFIKOVÁ, Dominika. Metodika výučby prekladu z/do cudzieho jazyka. In: Moderné trendy vo výučbe cudzích jazykov. Brno: Tribun EU, 2018, s. 53-74. ISBN 978-80-263-1420-2. [ADC] VARGOVÁ Dominika, CHMELÁROVÁ, Zuzana a PASIAR, Ladislav. The Level of Student´s Creativity and Their Attitude to the Project-Based Learning. In Journal of Educational Sciences & Psychology. Bucuresti: Petroleum - Gas University of Ploiesti, 2020, 10(1), s. 3-15. ISSN 2247–8558.

Najvýznamnejšie výstupy tvorivej činnosti za ostatných šesť rokov

[ABC] VARGOVÁ, Dominika. Tréning vybraných kompetencií študenta cudzích jazykov na príklade stratégie výučby prekladu. Vzdelávanie v anglickom jazyku: sprievodca aktuálnym výskumom a jeho aplikáciami. Praha: Machiavelli Press, 2019, s. 69-82. ISBN 978-80-88147-10-7. [ABC] FIFIKOVÁ, Dominika. Reflexionen der Praxis über den Unterricht des Übersetzungsseminars. In Didaktische Strategien im Fremdssprachenunterricht. Hamburg: Verlag Dr. Kovač, 2018, s. 165-177. ISBN 978-3-339-10292-8. [ABC] LANČARIČ, Daniel a Dominika FIFIKOVÁ. Analyse der Wirtschaftssprache Englisch anhand der Beispiele aus den Wirtschaftsmagazinen The Economist und Newsweek. In: Wirtschaftssprache im Wandel: Eine Forschungsstudie in vier Sprachen, fokussiert auf den Fremdsprachenunterricht. Hamburg: Verlag Dr. Kovač, 2018, s. 55-68. ISBN 978-3-8300-9822-5. [ACC] FIFIKOVÁ, Dominika. Metodika výučby prekladu z/do cudzieho jazyka. In: Moderné trendy vo výučbe cudzích jazykov. Brno: Tribun EU, 2018, s. 53-74. ISBN 978-80-263-1420-2. [ADC] VARGOVÁ Dominika, CHMELÁROVÁ, Zuzana a PASIAR, Ladislav. The Level of Student´s Creativity and Their Attitude to the Project-Based Learning. In Journal of Educational Sciences & Psychology. Bucuresti: Petroleum - Gas University of Ploiesti, 2020, 10(1), s. 3-15. ISSN 2247–8558.

Najvýznamnejšie ohlasy na výstupy tvorivej činnosti

Spoluriešiteľka projektu Erasmus+, s názvom INCLUSIVE SOCIAL EDUCATION FIT FOR HEALTHY LIFE-STYLE: PREVENTING OBESITY IN YOUNG ADULTS s akronymom EDU-FIT. 

FAJ EUBA je jeden z 6 partnerov projektu EDU-FIT

číslo projektu: KA220-HED-6A4A58CE

Hlavný koordinátor: Univerza v Mariboru, Slovinsko

Začiatok projektu: 1.10.2023

Trvanie projektu: 2 roky


Cieľ: The primary objective of the project is to create permanent methods and practices for developing healthy life style and preventing obesity among young people within educational institutions and in collaboration with medical centres. This corresponds perfectly with the chosen priorities of “Stimulating awareness on healthy life-style habits” and “Building inclusive higher education systems”.

Účasť na riešení (vedení) najvýznamnejších vedeckých projektov alebo umeleckých projektov za posledných šesť rokov

Spoluriešiteľka projektu Erasmus+, s názvom INCLUSIVE SOCIAL EDUCATION FIT FOR HEALTHY LIFE-STYLE: PREVENTING OBESITY IN YOUNG ADULTS s akronymom EDU-FIT. 

FAJ EUBA je jeden z 6 partnerov projektu EDU-FIT

číslo projektu: KA220-HED-6A4A58CE

Hlavný koordinátor: Univerza v Mariboru, Slovinsko

Začiatok projektu: 1.10.2023

Trvanie projektu: 2 roky


Cieľ: The primary objective of the project is to create permanent methods and practices for developing healthy life style and preventing obesity among young people within educational institutions and in collaboration with medical centres. This corresponds perfectly with the chosen priorities of “Stimulating awareness on healthy life-style habits” and “Building inclusive higher education systems”.

Aktivity v organizovaní vzdelávania

Členka akademického senátu Ekonomickej univerzity v Bratislave
Akademický senát, Ekonomická univerzita v Bratislave
2016-2019

Členka fakultného senátu Ekonomickej univerzity v Bratislave
Akademický senát Fakulty aplikovaných jazykov, Ekonomická univerzita
2020-doteraz

Prehľad zahraničných mobilít

Azerbajdžanská diplomatická akadémia, Ahmadbey Aghaoglu str. 61 Baku, 1008, Azerbajdžan
3.5.-4.5.2017,
Zmluva na poskytovanie služieb v rámci projektu medzi ADA a Európskou úniou (Grant Contract ENPI/2015/370/-422)
Národná ekonomická univerzita, 207 Giải Phóng, Đồng Tâm, Hai Bà Trưng, Hanoi Vietnam
5.3.2023-12.3.2023,
program Erasmus+ projekt – KA – 107 partnerské krajiny