Ing. Darina Orbánová, PhD.
Fakulta: Národohospodárska fakulta
Katedra: Katedra pedagogiky
Pozícia: Vysokoškolský učiteľ vo funkcii odborný asistent
Súčasné a predchádzajúce zamestnania
Asistent marketingu
Strojsmalt, generálne riaditeľstvo
1980 - 1986
Učiteľ
Obchodná akadémia
1986 - 1995
Odborný asistent
Katedra pedagogiky, NHF EU v Bratislave
1995 -
Rozvoj pedagogických, odborných, jazykových, digitálnych a iných zručností
Doplňujúce pedagogické štúdium
Katedra pedagogiky, NHF EU v Bratislave
1993
Štúdium nemeckého jazyka
Štátna jazyková škola v Bratislave
2002
Štúdium anglického jazyka
Akadémia vzdelávania
2008
Program AmCham Train the Trainer
The American Chamber of Commerce in the Slovak Republik
2019
Prehľad obhájených záverečných prác
Bakalárske (prvý stupeň): 2
Diplomové (druhý stupeň): 16
Prehľad výsledkov tvorivej činnosti
Počet výstupov tvorivej činnosti registrovaných v databázach Web of Science alebo Scopus: 2
Počet ohlasov registrovaných v databázach Web of Science alebo Scopus na výstupy tvorivej činnosti: 1
Najvýznamnejšie výstupy tvorivej činnosti
ADM Velichová, Ľudmila - Orbánová, Darina - Kúbeková, Anna. The COVID-19 Pandemic: Unique Opportunity To Develop Online Learning. Registrovaný: Scopus. Registrovaný: Web of Science. In Tem Jounal: Technology, Education, Management, Informatics. Journal of the Association for Information, Communication, Technologies, Education and Science. Novi Pazar: UIKTEN.ISSN 2217-8333, 2020, vol.9, no 4, pp. 1633-1639 online. ADD Orbánová, Darina - Velichová, Ľudmila. Význam podnikavosti a finančnej gramotnosti v socioekonomickom a osobnom rozvoji mladých ľudí v Slovenskej republike. In Sociológia: časopis pre otázky sociológie. Bratislava: Sociologický ústav SAV, 2013. ISSN 0049-1225, roč. 45, č. 5, s. 470-488. AAB Orbánová, Darina. Aktivizujúce vyučovacie metódy v ekonomickom vzdelávaní. 2. preprac. vydanie. Bratislava: Vyd. EKONÓM, 2014. 105 s. ISBN 978-80-225-3819-0. AAA Králová, Alena - Krpálek, Pavel - Krpálková - Krelová, Katarína - Novák, Jaromír - Orbánová, Darina - Velichová, Ľudmila: Teoretické aspekty racionalizace ekonomického vzdělávání. 1. vyd. Praha: Press21, 2014. 535 s. ISBN 978-80-905181-5-5. AAB Rievajová, Eva - Kavec, Ján - Klimko, Roman - Koromová, Gabriela - Mihály, Géza - Nováková, Michaela - Orbánová, Darina - Pčolinská, Lenka - Pongrácz, Eva - Přívara, Andrej - Sika, Peter - Velichová, Ľudmila - Vidová, Jarmila: Súčasnosť a nové výzvy na trhu práce v meniacich sa sociálno-ekonomických podmienkach. 1. vydanie. Bratislava: Vyd. EKONÓM, 2018. CD-ROM, 163 s. ISBN 978-80-225-4552-5.Najvýznamnejšie výstupy tvorivej činnosti za ostatných šesť rokov
ADM Velichová, Ľudmila - Orbánová, Darina - Kúbeková, Anna. The COVID-19 Pandemic: Unique Opportunity To Develop Oline Learning. Registrovaný: Scopus. Regestrovaný Web of Science. In Tem Journal: Technology, Education, Management, Informatics: Journal of the Association for Information, Communication, Technologies, Education and Science. Novi Pazar: UIKTEN: ISSN 2217-8333, 2020, vol 9, no 4, pp. 1633-1639 online. AAB Rievajová, Eva - Kavec, Ján - Klimko, Roman - Korimová Gabriela - Mihaly Géza - Nováková, Michaela - Orbánová, Darina - Pčolinská, Lenka - Pongrácz, Eva - Přívara, Andrej - Sika, Peter - Velichová, Ľudmila - Vidová, Jarmila. Súčasnosť a nové výzvy na trhu práce v meniacich sa sociálno-ekonomických podmienkach. Bratislava: Vyd. EKONÓM, 2018. CD-ROM, 163 s. ISBN 978-80-225-4552-5. ACB Novák, Jaromír a kolektív. Odborová didaktika ekonomických predmetov. 1. vydanie. Bratislava: EKONÓM, 2021, 192 s. ISBN 978-80-225-4846-5. ACB Orbánová, Darina. Základy didaktiky podnikovej ekonomiky. 1. vydanie. Bratislava: Vyd. EKONÓM, 2019. 162 s. ISBN 978-80-225-4666-9. ACB Orbánová, Darina. Didaktika podnikovej ekonomiky pre učiteľov. 1. vydanie. Bratislava: Vyd. EKONÓM, 2020. 167 s. ISBN 978-80-225-4738-3.Najvýznamnejšie ohlasy na výstupy tvorivej činnosti
KEGA č. 022EU-4/2016 - Modely projektového vyučovania v odborných ekonomických predmetoch
KEGA č. 005EU-4/2019 - Riešenie problémových výchovných situácií na stredných školách prostredníctvom prípadových štúdií
VEGA č. 1/0001/16: Súčasnosť a perspektívy zmien zamestnanosti a súvisiacich procesov v kontexte napĺňania cieľov Európskej stratégie zamestnanosti
VEGA č. 1/0367/17: Ekonomické, legislatívne a inštitucionálne predpoklady a perspektívy rozvoja sociálnej a solidárnej ekonomiky v krajinách V4 vo väzbe na podporu sociálnej inklúzie
Erasmus+ č. 2020-1-SK01-KA203-078299 - Designing holistic and sustainable educational development to improve student learningÚčasť na riešení (vedení) najvýznamnejších vedeckých projektov alebo umeleckých projektov za posledných šesť rokov
KEGA č. 022EU-4/2016 - Modely projektového vyučovania v odborných ekonomických predmetoch
KEGA č. 005EU-4/2019 - Riešenie problémových výchovných situácií na stredných školách prostredníctvom prípadových štúdií
VEGA č. 1/0001/16: Súčasnosť a perspektívy zmien zamestnanosti a súvisiacich procesov v kontexte napĺňania cieľov Európskej stratégie zamestnanosti
VEGA č. 1/0367/17: Ekonomické, legislatívne a inštitucionálne predpoklady a perspektívy rozvoja sociálnej a solidárnej ekonomiky v krajinách V4 vo väzbe na podporu sociálnej inklúzie
Erasmus+ č. 2020-1-SK01-KA203-078299 - Designing holistic and sustainable educational development to improve student learningAktivity v organizovaní vzdelávania
Úvod do vyučovania a učenia sa na vysokej škole (pre začínajúcich interných doktorandov)
Katedra pedagogiky NHF EU v Bratislave
2021 -
Rozvoj pedagogických zručností na zlepšenie účenia sa študentov (pre začínajúcich odborných asistentov s PhD.)
Katedra pedagogiky NHF EU v Bratislave
2021 -