Ing. Alena Donovalová, PhD.
Fakulta: Obchodná fakulta
Katedra: Katedra medzinárodného obchodu
Pozícia: odborný asistent
Vedecko-pedagogická charakteristika osoby
Vysokoškolské vzdelanie druhého stupňa
Odbor a program: Cestovný ruch - odbor, Manažment cestovného ruchu - program, 9/2008 – 8/2010, Ekonomická univerzita v Bratislave, Obchodná fakulta
Vysokoškolské vzdelanie tretieho stupňa
Odbor a program: Odvetvové a prierezové ekonomiky - odbor, Ekonomika obchodu a služieb - program, 9/2010 – 7/2013, Ekonomická univerzita v Bratislave, Obchodná fakulta
Súčasné a predchádzajúce zamestnania
Katedra tovaroznalectva a kvality tovaru - odborný asistent
Ekonomická univerzita v Bratislave, Obchodná fakulta
8/2013 – 4/2023
Externý referent verejného obstarávania
PS Agentúra s.r.o
2016 – 2017
Projektový manažér
AVE SK odpadové hospodárstvo s.r.o.
2009 – 2011
Rozvoj pedagogických, odborných, jazykových, digitálnych a iných zručností
Harmonizovaný systém, zatriedovanie tovaru a všeobecné pravidlá pri zatrieďovaní tovaru do PPKN
Finančná správa SR
2024
Pôvod tovaru
Finančná správa SR
2024
Schválený vývozca
Finančná správa SR
2024
Prehľad aktivít v rámci pedagogického pôsobenia na vysokej škole
Prehľad obhájených záverečných prác
Bakalárske (prvý stupeň): 14
Diplomové (druhý stupeň): 21
Prehľad výsledkov tvorivej činnosti
Počet výstupov tvorivej činnosti registrovaných v databázach Web of Science alebo Scopus: 1
Počet ohlasov registrovaných v databázach Web of Science alebo Scopus na výstupy tvorivej činnosti: 19
Najvýznamnejšie výstupy tvorivej činnosti
The Impact of the Energy Label on Sustainable Consumer Buying Behavior / Ľubica Knošková, Alena Donovalová. - VEGA 1/0543/18.
In: Nauki o zarz¹dzaniu i jakoœci wobec wyzwañ zrównowa¿onego rozwoju = Management and Quality Studies Facing Challenges of Sustainable Development / Redakcja naukowa: Renata Salerno-Kochan ; Recenzenci: Wac³aw Adamczyk, Ryszard Cierpiszewski, Agnieszka Cholewa-Wójcik. - Radom : Sieæ Badawcza £ukasiewicz - Instytut Technologii Eksploatacji, 2019. - ISBN 978-83-7789-592-4. - S. 154-163.
[KNOŠKOVÁ, Ľubica (50%) - DONOVALOVÁ, Alena (50%)]
Perception of Energy Labels in Selected Household Appliances / Ľubica Knošková, Alena Donovalová. - VEGA 1/0543/18.
In: Marketing and Market Facing Product and Technological Innovations : Monograph / Edited by Szymon Dziuba, Anna Cierniak-Emerych, Andrzej Bodak, Agata Pietroñ-Pyszczek ; Reviewers: Marek Roszak ... [et al.]. - Czêstochowa : Oficyna Wydawnicza Stowarzyszenia Mened¿erów Jakoœci i Produkcji, 2018. - ISBN 978-83-63978-75-4. - Pp. 41-72 [1,36 AH].
[KNOŠKOVÁ, Ľubica (50% 0,68) - DONOVALOVÁ, Alena (50% 0,68)]
The Magnitude of innovative trends on the framework of their practical convergence implications / Martin Hudec, Alena Donovalová. - I-16-106-00.
In: Informatizácia spoločnosti a jej interakcia so vzdelávacím systémom 2016 [elektronický zdroj] : zborník z medzinárodnej vedeckej konferencie : 22.9.2016 Bratislava / zborník zostavili: Peter Červenka, Ivan Hlavatý ; recenzenti: Daniel Kásl, Ivan Hečko. - Bratislava : Vydavateľstvo EKONÓM, 2016. - ISBN 978-80-225-4296-8. - S. 36-51 CD-ROM.
[HUDEC, Martin (50%) - DONOVALOVÁ, Alena (50%)]
Current issues in electric and electronic equipment energy labelling / Ľubica Knošková, Alena Dudeková. - KEGA 017EU-4/2013.
In: Non-food product's quality and innovations / recenzenti: Adamczyk Jadwiga, Adamczyk Wac³aw. - Cracow : Polish Society of Commodity Science, 2014. - ISBN 978-83-940189-8-6. - S. 61-72.
[KNOŠKOVÁ, Ľubica (50%) - DUDEKOVÁ, Alena (50%)]
Analýza klúčových subjektov sklárskeho priemyslu na Slovensku a atraktívnosti ich investičnej podpory = Analysis of key subjects of glass industry in Slovakoa nd the attractiveness of the investments in the sector of glass productionnalysis of key suvjects of glass industry in Slovakia / Alena Dudeková, Ivan Brezina ml. - I-15-105-00.
In: MMK 2015 [elektronický zdroj] : sborník príspevkù z mezinárodní vedecké konference : mezinárodní Masarykova konference pro doktorandy a mladé vìdecké pracovníky : ročník VI. : 14. - 18. prosince 2015 Hradec Králové, Česká republika : certifikovaná vìdecká konference No. 2259661528 = MMK 2015 : proceedings of the international scientific conference : international Masaryk conference for Ph.D. students and young researchers : volume VI. - Hradec Králové : MAGNANIMITAS, 2015. - ISBN 978-80-87952-12-2. - S. 500-508 CD-ROM.
[DUDEKOVÁ, Alena (50%) - BREZINA, Ivan, ml. (50%)]
Najvýznamnejšie výstupy tvorivej činnosti za ostatných šesť rokov
Perception of Energy Labels in Selected Household Appliances / Ľubica Knošková, Alena Donovalová. - VEGA 1/0543/18.
In: Marketing and Market Facing Product and Technological Innovations : Monograph / Edited by Szymon Dziuba, Anna Cierniak-Emerych, Andrzej Bodak, Agata Pietroñ-Pyszczek ; Reviewers: Marek Roszak ... [et al.]. - Czêstochowa : Oficyna Wydawnicza Stowarzyszenia Mened¿erów Jakoœci i Produkcji, 2018. - ISBN 978-83-63978-75-4. - Pp. 41-72 [1,36 AH].
[KNOŠKOVÁ, Ľubica (50% 0,68) - DONOVALOVÁ, Alena (50% 0,68)]
The Impact of the Energy Label on Sustainable Consumer Buying Behavior / Ľubica Knošková, Alena Donovalová. - VEGA 1/0543/18.
In: Nauki o zarz¹dzaniu i jakoœci wobec wyzwañ zrównowa¿onego rozwoju = Management and Quality Studies Facing Challenges of Sustainable Development / Redakcja naukowa: Renata Salerno-Kochan ; Recenzenci: Wac³aw Adamczyk, Ryszard Cierpiszewski, Agnieszka Cholewa-Wójcik. - Radom : Sieæ Badawcza £ukasiewicz - Instytut Technologii Eksploatacji, 2019. - ISBN 978-83-7789-592-4. - S. 154-163.
[KNOŠKOVÁ, Ľubica (50%) - DONOVALOVÁ, Alena (50%)]
Najvýznamnejšie ohlasy na výstupy tvorivej činnosti
Význam dizajnu produktov pri spotrebiteľskom rozhodovaní a perspektívy zvyšovania vplyvu dizajnu na tvorbu konkurenčného postavenia firiem pôsobiacich v Slovenskej republike
Doba riešenia : 2018 –2022
Projekt VEGA č.1/0912/18
Evaluácia integrovaného systému manažérstva v kontexte zvyšovania konkurencieschopnosti podnikov v SR.
Doba riešenia : 2016 –2018
Projekt VEGA č.1/0670/16
Účasť na riešení (vedení) najvýznamnejších vedeckých projektov alebo umeleckých projektov za posledných šesť rokov
Význam dizajnu produktov pri spotrebiteľskom rozhodovaní a perspektívy zvyšovania vplyvu dizajnu na tvorbu konkurenčného postavenia firiem pôsobiacich v Slovenskej republike
Doba riešenia : 2018 –2022
Projekt VEGA č.1/0912/18
Evaluácia integrovaného systému manažérstva v kontexte zvyšovania konkurencieschopnosti podnikov v SR.
Doba riešenia : 2016 –2018
Projekt VEGA č.1/0670/16