CJ 2 – Rokovania vo francúzskom jazyku pre stredne pokročilých (21a)
- Kredity: 3
- Ukončenie: Skúška
- Rozsah: 2C
- Semester: zimný
- Ročník: 1
- Fakulta medzinárodných vzťahov
Vyučujúci
Zaradený v študijných programoch
Výsledky vzdelávania
Vedomosti: Predmet kladie dôraz na rozvíjanie odbornej slovnej zásoby vo francúzskom jazyku. Po úspešnom absolvovaní predmetu, študent bude schopný používať špecifické formálne frázy, termíny, slová a skratky, ktoré sa používajú v súčasnej obchodnej komunikácii. Získa vedomosti o základných stratégiách a taktikách obchodných rokovaní s dôrazom na úspech a efektivitu ako aj vedomosti o jednotlivých bodoch priebehu rokovania.
Zručnosti: Študent nadobudne na primeranej jazykovej úrovni individuálny štýl vyjednávania prostredníctvom precvičovania reálnych situácií počas rokovania. Čo sa týka obchodnej korešpondencie, bude schopný rozvíjať rôzne štýly písania listov, správ, memoránd, a iného špecifického obsahu súvisiaceho s podnikaním. Dôraz sa kladie na vypracovávanie rôznych štýlov, t. j. dokumentov a obsahu pre všetky príležitosti, a schopnosť vedieť porovnávať ich so štandardnými návrhmi alebo vzormi dostupnými z autentických zdrojov ako prostriedok na budovanie dôvery medzi obchodnými partnermi.
Kompetencie: Študent si osvojí kultúrne a cezhraničné rozdiely, ktoré významným spôsobom ovplyvňujú obchodné rokovania. Takisto pochopí rôzne strategické rozhodnutia a medziľudské zručnosti.
Stručná osnova predmetu
1. Vypracovanie/pochopenie a spracovanie dokumentov v oblasti ľudských zdrojov (opis pracovného miesta, inzerát, zmluva atď.);
2. Riadenie vzťahov so zákazníkmi: riešenie sťažností;
3. Predaj produktu: vypracovanie ponuky (produktu, služby, plnenia), vypracovanie odhadu, zmluvy, riadenie komunikácie s poskytovateľmi služieb;
4. Komunikácia o obchodnej činnosti: podrobná prezentácia organizácie spoločnosti a jej fungovania, politiky a stratégie prejavom prispôsobeným respondentovi;
5. Pochopenie, prezentovanie a podrobne vysvetlenie číselných údajov (účtovníctvo, financie, marketing atď.).
6. Aktívna účasť na internom pracovnom stretnutí (s vedením, kolegami) alebo s klientom či dodávateľom; riadenie formálnych interakcií.
Odporúčaná literatúra
Základná literatúra:
1. LEGER, W. (2014) : Le français du management (A2 – C1). Paris : Ophrys. ISBN 270801398X
2. PENFORNIS, J.-L. (2018) : Vocabulaire progressif du français des affaires - Niveau intermédiaire (B1). Paris : CLE international. ISBN 209038106X
Doplňujúca literatúra:
1. DELARUELLE, D. (2014) La vente et la négociation pas à pas. Paris : Vuibert. ISBN 2311620177
Podmienky na absolvovanie predmetu
Priebežné hodnotenie (prezentovanie projektov, seminárnych prác) – 40 %
Záverečná skúška – 60 %
Pracovné zaťaženie študenta
Celkové pracovné zaťaženie študenta: 78 hodín. Z toho:
26 hodín – účasť na seminároch
20 hodín – príprava projektu (seminárnej práce)
32 hodín – príprava na skúšku
Jazyk, ktorého znalosť je potrebná na absolvovanie predmetu
francúzština
Dátum schválenia: 08.03.2024
Dátum poslednej zmeny: 12.01.2022
Dátum schválenia: 08.03.2024
Dátum poslednej zmeny: 12.01.2022