CJ 2 – Rokovania v španielskom jazyku pre stredne pokročilých (21a)

Vyučujúci

Zaradený v študijných programoch

Výsledky vzdelávania

Vedomosti: Predmet kladie dôraz na rozvíjanie odbornej slovnej zásoby v španielskom jazyku. Po úspešnom absolvovaní predmetu, študent bude schopný používať špecifické formálne frázy, termíny, slová a skratky, ktoré sa používajú v súčasnej obchodnej komunikácii. Získa vedomosti o základných stratégiách a taktikách obchodných rokovaní s dôrazom na úspech a efektivitu ako aj vedomosti o jednotlivých bodoch priebehu rokovania.
Zručnosti: Študent nadobudne, na primeranej jazykovej úrovni, individuálny štýl vyjednávania prostredníctvom precvičovania reálnych situácií počas rokovania. Čo sa týka obchodnej korešpondencie, bude schopný rozvíjať rôzne štýly písania listov, správ, memoránd, a iného špecifického obsahu súvisiaceho s podnikaním. Dôraz sa kladie na vypracovávanie rôznych štýlov, t. j. dokumentov a obsahu pre všetky príležitosti, a schopnosť vedieť porovnávať ich so štandardnými návrhmi alebo vzormi dostupnými z autentických zdrojov ako prostriedok na budovanie dôvery medzi obchodnými partnermi.
Kompetencie: Študent si osvojí kultúrne a cezhraničné rozdiely, ktoré významným spôsobom ovplyvňujú obchodné rokovania. Takisto pochopí rôzne strategické rozhodnutia a medziľudské zručnosti.

Stručná osnova predmetu

1. Fázy procesu obchodného rokovania
2. Príprava na obchodné rokovanie (psychologická a technická: SWOT analýza, úvodné návrhy)
3. Stratégie a taktiky obchodného rokovania
4. Technika kladenia otázok
5. Vyjednávanie
6. Sila presviedčania
7. Riešenie a zvládanie konfliktov
8. Uzavretie zmluvy
9. Obchodné rokovanie o kľúčových podmienkach kúpnej zmluvy (dodanie tovaru, cena, spôsob platby) v medzinárodnom obchode
10. Obchodné rokovanie o podmienkach ďalších typov obchodných vzťahov (franšízová zmluva, licenčná zmluva, zmluva o obchodnom zastúpení)
11. Základy obchodnej korešpondencie
12. Právna španielčina

Odporúčaná literatúra

1. FELICES, Á., IRIARTE, E., NÚÑEZ, E. & CALDERÓN, M.-Á. (2010). Cultura y negocios. El español de la economía española y latinoamericana. Madrid: Edinumen.
2. LENGHARDTOVÁ, J. et al. (2001). En el mundo de los negocios. Bratislava: Sprint vfra.
3. PAREJA, M.J. (2017). Temas de empresa. Manual para la preparación del Certificado Superior del Español de los Negocios de la Cámara de Comercio de Madrid. Madrid: Edinumen.
4. IRIARTE, E. & NÚÑEZ, E. (2009). Empresa. Siglo XXI. Madrid: Edinumen

Podmienky na absolvovanie predmetu

Priebežné hodnotenie (prezentovanie projektov, seminárnych prác) – 40 %
Záverečná skúška – 60 %

Pracovné zaťaženie študenta

78 hodín. Z toho:
26 hodín – účasť na seminároch
20 hodín – príprava projektu (seminárnej práce)
32 hodín – príprava na skúšku

Jazyk, ktorého znalosť je potrebná na absolvovanie predmetu

španielčina

Dátum schválenia: 08.03.2024

Dátum poslednej zmeny: 12.01.2022

Dátum schválenia: 08.03.2024

Dátum poslednej zmeny: 12.01.2022