CJ 2 – Kultúra a komunikácia v španielskom jazyku pre stredne pokročilých (20a)

Vyučujúci

Zaradený v študijných programoch

Výsledky vzdelávania

Cieľom predmetu je zoznámiť študentov s kultúrou Španielska resp. hispanofónnych krajín, s dôrazom na pochopenie rôznych aspektov španielskej kultúry, ako aj na porozumenie prejavom kultúry v komunikácii a predovšetkým v interkultúrnych interakciách. Po absolvovaní predmetu študenti nadobudnú:
Vedomosti: Základné poznatky z oblasti španielskej kultúry a jej prejavov v interkultúrnej komunikácii.
Zručnosti: Schopnosť adekvátne tieto poznatky aplikovať v konkrétnych komunikačných situáciách a na primeranej jazykovej úrovni v španielskom jazyku.
Kompetencie: Základy kultúrnej senzitivity a kultúrnej vnímavosti voči kultúre španielskej, ako aj vo všeobecnosti voči ostatným kultúram, a zároveň zdokonalené jazykové kompetencie v odbornej komunikácii.

Stručná osnova predmetu

1. Kultúra a komunikácia – úvod do problematiky.
2. Kultúrne štandardy – porovnanie Slovenska so Španielskom a hispanofónnymi krajinami.
3. Elementy kultúry – porovnanie Slovenska so Španielskom a hispanofónnymi krajinami (symboly, rituály, hodnoty, atď.).
4. Stereotypy a predsudky – Španielsko a hispanofónne krajiny.
5. Kultúrny šok a vysporiadanie sa s ním – Španielsko a hispanofónne krajiny.
6. Verbálna a neverbálna komunikácia – príklady z komunikačnej praxe.
7. Špecifiká písomnej komunikácie – španielsky jazyk v profesijnom prostredí.
8. Interkultúrna komunikácia – príklady z komunikačnej praxe.
9. Špecifiká španielskej kultúry – gastronómia, stolovanie, zvyky a tradície, atď.
10. Špecifiká španielskej kultúry – profesijný kontext.
11. Špecifiká španielskej kultúry – umenie v Španielsku a hispanofónnych krajinách.
12. Historický vývoj Španielska – vzťah kultúry a histórie.

Odporúčaná literatúra

1. CELEDON, M. (2021): Comunicación intercultural. Madrid: FCEditorial. ISBN: 9788417701529.
2. IVORA PÉREZ, F. M. (2014) : La comunicación intercultural y el discurso de los negocios. Alicante: Publicacions de la Universitad d’Alicante. ISBN: 978-84-9717-313-1.
3. PLAZA DEL PINO, F. J. (2018): Comunicación, cuidado y vida en la diversidad : una propuesta de formación intercultural. Almería: Universidad de Almería. ISBN: 9788416642618.
4. BECHER, G. (2007): Publicidad intercultural: componentes. Albacete: @becedario. ISBN: 9788496560277

Podmienky na absolvovanie predmetu

Projekt (seminárna práca) a jeho (jej) prezentácia – 40 %
Záverečná skúška – 60 %

Pracovné zaťaženie študenta

78 hodín
26 hod – účasť na seminári
20 hod – príprava projektu (seminárnej práce)
32 hod – príprava na skúšku

Jazyk, ktorého znalosť je potrebná na absolvovanie predmetu

španielčina

Dátum schválenia: 08.03.2024

Dátum poslednej zmeny: 12.01.2022

Dátum schválenia: 08.03.2024

Dátum poslednej zmeny: 12.01.2022